Windows 10 Windows 10 wil laatste Windows Update niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,

Op mijn (oude MSI) Laptop, wil Windows 10 de laatste cumulatieve Windows Update niet installeren (zie bijgevoegde afbeelding). Ik heb al van alles geprobeerd, maar het wil maar niet lukken. Kan iemand s.v.p. helpen ? Ik hoor het nog graag.

Met vriendelijke groet,

Cor Jansen

Bijlagen

• Naamloos.png
    Naamloos.png
    284.7 KB · Weergaven: 203
Dit is inderdaad een vrij zwaar uitgevallen update... heb er ook problemen mee gehad op oudere toestellen.
Kijk het volgende na en doe :

* kijk de beschikbare ruimte op de schijf na - als je minder dan 1 Gb vrij hebt kan het niet geinstalleerd geraken (bij benadering hé ...)
* zorg dat alle andere updates geinstalleerd zijn (dat lijkt wel zo te zijn) én dat je restart gedaan hebt (anders nog maar eens herstarten)
* ga onmiddellijk na die herstart naar Windows Update en duw op 'Opnieuw proberen'
* laat PC nu ongemoeid - desnoods wel een uur of 2 à 3

In die tijd kan het voor ganse periode lijken alsof er niets gebeurd maar open ev. Taakbeheer om te zien of er veel activiteit is, vooral op de schijf. Niet ongeduldig worden.

Écht al jullie suggesties geprobeerd en mijn hartelijke dank daarvoor. Helaas zonder positief gevolg. het is nog steeds niet gelukt de gedownloade Windows-Updates te installeren. Ik sta voor een raadsel. ????????
Groet,
Cor

doe dan eens het volgende ..
Start een cmd-prompt "Als administrator uitvoeren"
Type hier het volgende in:
net stop wuauserv klik enter
type dan de volgende opdracht rmdir /s /q %windir%\softwaredistribution en klik op enter
geef als voorlaatste net start wuauserv in en klik op enter .
Geef als laatste wuauclt /resetautorization /detectnow en klik voor de laatste keer op enter .
nu dat gedaan is klik je start en open je de update pagina , geef de opdracht om te gaan zoeken naar updates ..
indien deze gevonden worden zullen deze ook geinstalleerd worden .

Hiermee wordt de service automatische update gestopt, alle gedownloade data wordt verwijderd en de service wordt opnieuw gestart. Het zou namelijk zomaar kunnen zijn dat er in de map Softwaredistribution een fout zit.
Let wel: de map wordt weer opnieuw aangemaakt door het proces "Windows Update" en zal ook weer opnieuw gevuld worden. Eventueel geweigerde updates zullen opnieuw aangeboden worden!

Hoi Qtex. Ik heb jouw aanwijzingen doorgevoerd op de Laptop, helaas zonder positief resultaat. Windows Update blijf helaas weigeren om de Updates te installeren. Mocht je nog een andere suggestie voor mij hebben, dan hoor ik die nog graag,
Met vriendelijke groet,
Cor

en welke foutmelding kreeg je dan te zien ... is het nog steeds dezelfde als eerder .. 0x800f0988
indien zo dan denk ik dat er serieus iets mis is met dat systeempje van u ..
of je zie van deze update af maar dit kan negatieve gevolgen hebben voor de opvolgende update's of je dient je Windows systeembestanden te herstellen via dism.exe opdrachten .. welk besluit neem je !

Nog nieuwe info hierover: Intussen is er wel een andere nieuwe Windows Update gedownload en geinstalleerd (KB4497165), maar KB4556799
nog steeds niet (zie bijgevoegde afbeelding),
Groet,
Cor

Bijlagen

• Update.png
    Update.png
    242.2 KB · Weergaven: 149
beiden zijn nog bezig en in behandeling .. dus begrijp al niet dat je beweert dat deze nog steeds geweigerd worden .. jij dient volgens mij niet te ongeduldig te zijn !
laat alles op zijn beloop ...je systeem is ermee bezig .

jouw eigen afbeelding maar dan iets groter ..!
Ashampoo_Snap_woensdag 20 mei 2020_10h06m29s_005_.jpg

Heb die een week geleden nog geinstalleerd op een oude bak die maanden stil had gestaan ... en ja - dat kan een paar uur duren !
Gewoon laten doen .... PC niet uitzetten ...

@truus22 dan komt het in orde hoor !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan