Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Hier is het 26 graden binnen en niet zo gezond voor de computer daar heb ik deze open gedaan, hoe koel jij je computer ?
Ik heb een ventilator nog extra op mijn 2 harde schijven laten blazen voor koeling. Iedereen zijn raad is welkom.
 
Je computercasing openmaken is daarom niet beter. Soms zelf slechter. Je fans trekken lucht door je casing (airflow). Wanneer je de kast openmaakt, is die luchtstroom totaal anders, er is zelfs geen sprake meer van een luchtstroom. De kans bestaat er zelfs in dat je componenten warmer worden met je casing open.
Ventilatoren op een component plaatsen alleen heeft niet zoveel zin, je moet de warme lucht allemaal volledig kunnen afvoeren en nieuwe koudere lucht kunnen aanzuigen.
 
Ik heb een volledig gesloten kast , zonder koelopeningen. Het is wel langsdaar dat nu de hevige warmte je computer binnendringt.
Als extraatje zit er nog een koelfan in de computerkast gebouwd .
 
Ik heb vandaag toch een bleu scherm gekregen, had nog tegen vrouw laten weten de computer uit te zetten, maar ja heeft heel dag aan gestaan en dit in de veranda.
 
Ik heb een volledig gesloten kast , zonder koelopeningen. Het is wel langsdaar dat nu de hevige warmte je computer binnendringt.
Als extraatje zit er nog een koelfan in de computerkast gebouwd .

Je sluit de warme lucht op je in casing? Er is geen nieuwe aanvoer van lucht? Zeer slecht voor de levensduur van je componenten.
Het is niet de warme lucht die je computer binnendringt, het is de warme lucht van in je casing die naar buiten moet.
Wanneer de lucht van buiten je PC warmer is dan binnenin, dan heb je een probleem denk ik. :)
 
Ik heb vandaag toch een bleu scherm gekregen, had nog tegen vrouw laten weten de computer uit te zetten, maar ja heeft heel dag aan gestaan en dit in de veranda.

Hoe groter de luchtverplaatsing in je casing, des te beter. Het debiet moet hoog genoeg liggen. Ofwel de casingfans sneller laten gaan indien mogelijk. Ofwel snellere, betere of meer fans plaatsen.
 
Me wat verkeerd uitgedrukt.
Je hebt van die computerkasten met aan de zijkanten (soms mega) openingen. Die hebben mijn computerkast niet. Wel vooraan een paar lucht sleuven.
 
Speccy geeft van de meest crusiale onderdelen de temperatuur weer.

Zie mijne
19-07-2013 19-22-45.gif
 
een vergelijk ...let op hier binnen in huis is het juist boven de 30° gemeten op de kamer thermometer ( deze hangt niet in de zon )

Ashampoo_Snap_2013.07.19_19h25m06s_002_.png

onder tussen is het overzetten van een film gedaan en is de processor nu naar 57° gezakt

Ashampoo_Snap_2013.07.19_19h34m17s_003_.png
 
@qtex

Volgens mij heb je een redelijk slechte airflow in je casing. Draaien de case fans op vol vermogen? Want de temp algemeen is gevaarlijk warm eigenlijk.
 
Geen speccy hiero, wel
Code:
timo@S939:~$ sensors
radeon-pci-0500
Adapter: PCI adapter
temp1:        +66.0°C  

k8temp-pci-00c3
Adapter: PCI adapter
Core0 Temp:   +41.0°C  
Core1 Temp:   +42.0°C
 
De computer staat op van 's morgens tot 's avonds laat, maar het enige wat ik doe is een grote ventilator laten blazen zodat de temperatuur in de kamer best te doen is.
 
@ ddragon
er zitten aan de achterkant in deze desktop 2 fan's van 80mm deze draaien beiden voluit...
de fan van de processor draait ook voluit..
die van het voedingsblok tel ik dus niet mee.... er zit géén fan aan de voorkant en ik zie géén mogelijkheid er nog 1tje aan te sluiten omdat er dus géén aansluitpunt beschikbaar is .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan