Status
Niet open voor verdere reacties.
CPU belasting is idd dikwijls niet de bottleneck. Geheugen tegenwoordig ook minder. Schijf IO daarentegen is iets dat minder mee geëvolueerd is. Je hebt tegenwoordig wel SSD, wat je prestaties wel ten goede komt. En niet alleen dat, aangezien een SSD geen mechanische ronddraaiende schijf meer is
= minder warmte ontwikkeling! Beter voor laptops, minder snel warm wat de levensduur ten goede komt!
= minder vermogen (lager verbruik). Beter voor laptops door langere beschikbaarheid op battery!
= niet gevoelig voor schokken en vibraties! Beter voor laptops daar dit toestel mobiel is!
 
waar mijn pc staat word het soms heel warm het sta op het hoogste verdiep van ons huis
mijn vorige pc is kapot gegaan door de warmte en dat wil ik nu niet op nieuw
ik heb al zitten denken om "SpeedFan" te installeren als het te warm word maar ik weet niet of dit wal goed is


Knipsel.jpg
 
Inderdaad, als je recent een pc hebt aangeschaft is dat minder een probleem.
Iets oudere exemplaren hebben het wat moeilijker...
Laatst deed ik een scan van de HD van de laptop van mijn dochter op fouten, niets anders, de temperatuur van de CPU en de HD klom naar ongezonde hoogte, na de scan stabiliseerde de temperatuur ~20°C lager...
En dan was er van een hittegolf nog ineens geen spraken.
Alles wat draait vraagt energie, energie resulteert in warmte.
De truc is met deze temperaturen de warmteontwikkeling voldoende laag te houden, zodat je geen nadelige effecten verkrijgt.
Dit is sterk afhankelijk van uw pc en ja, oudere pc's hebben meer componenten die bij belasting warmer dreigen te worden door gebrek aan efficiënte koeling.
Proefondervindelijk vast te stellen zeker...
Maar indien je systeem te warm loop zijn het misschien die kleine dingen die er voor zorgen of je operatief kan blijven of ...
 
koeling

koeling

Mijn pc staat onder mijn hoekbureau.
Dat geeft dat ik de warmte kan voelen langs mijn benen.
( in de winter lekker warm jongens!)
Bij mij is het nu 28 graden in deze kamer de lucht koeling van de pc maakt dan ook veel lawaai.
Maar ik heb onder mijn bureau een gewone huis tuin keuken ventilator gezet met mijn teen kan ik deze opzetten of afzetten.
Als ik voel dat daar beneden te warm word zet ik mijn ventilator op. Voel ik dan met mijn hand aan de kast dan is deze een beetje lauw. O ja de computer koeling hoor je bijna niet meer maar natuurlijk de keukenventilator wel maar deze maakt wel minder geluid.
De ventilator blaast wel in de richting van de pc kast
Dus mijn raad: 1e koop een keukenventilator van 20 € en laat deze blazen als het nodig is.
2e sluit uw ramen overdag.
3e als de zon op de ramen staat sluit gordijnen of bedek ze!
4e om 22.00 uur zet alle ramen en deuren open.
5e sluit alles weer voor je gaat slapen.
denk aan de mensen die denken dat het hier een open supermarkt is
veel plezier met uw P.C.
 
Hallo luitjes,
Zeker niet met de laptop buiten in de tuin gaan zitten wat ik bijna dagelijks doe als het een beetje weer is want ik ben een buitenmens.
In elk geval niet met de laptop in de zon gaan zitten.
Binnen blijven dus met dat ding daar is het koeler. Zorgen dat de ventilator in de laptop goed schoon is en goed werkt.
Tot op heden moet ik zeggen blijft alles goed werken. Blijf ook niet te lang aaneengesloten met de computer in werking. Geef hem ook de kans tussentijds wat af te laten koelen door hem buiten gebruik te stellen.
Regelmatig de temperaturen controleren van de laptop onderdelen.

groetjes
crimpak
 
volgens mij heb ik veel d ik die draaiende programma open staan , maar hoe zet ik die uit

Zie even bij je taakbeheer.
Snelste weg bij mijn weten ctr alt del del drukken en zien wat er allemaal draait.
Hier kan je deze ook afsluiten.
 
Maar kijk wel uit dat je niet alles afsluit, want dan doet de pc het niet meer en moet je opnieuw opstarten.
Zet zeker ook je beveiligsprogramma(s) niet uit.
 
Zie even bij je taakbeheer.
Snelste weg bij mijn weten ctr alt del del drukken en zien wat er allemaal draait.
Hier kan je deze ook afsluiten.

Of het lijstje met de programma's die automatisch opstarten met windows minimaliseren.
 
dit is mijn nieuwe pc die ik gebouwd heb
Besturingssysteem
Microsoft Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
Processor
Intel Core i7 2600K @ 3.40GHz 38 °C
Sandy Bridge 32nm Technologie
RAM
16,0 GB Dual-Kanaal DDR3 @ 654MHz (7-7-7-24)
Moederbord
ASRock Z68 Professional Gen3 (CPUSocket) 39 °C
Grafisch
MD 20122 (1152x864@1Hz)
16MBStandaard-VGA grafische adapter (ASUStek Computer Inc)
Harde schijven
932GB ATA TOSHIBA MK1059GS SCSI Disk Device (SCSI)
93GB ATA OCZ-CACHE-RVHY SCSI Disk Device (SCSI)
1863GB Seagate ST2000DL004 HD204UI ATA Device (SATA) 32 °C
1863GB Seagate ST2000DL004 HD204UI ATA Device (SATA) 32 °C
1863GB Seagate ST2000DL004 HD204UI ATA Device (SATA) 31 °C
1863GB Seagate ST2000DL004 HD204UI ATA Device (SATA) 30 °C
932GB Western Digital WDC WD10EALX-009BA0 ATA Device (SATA) 36 °C
1863GB Western Digital WDC WD20EARX-00PASB0 ATA Device (SATA) 34 °C
Optische schijven
DTSOFT Virtual CdRom Device
HL-DT-ST DVDRAM GH22NS50 ATA Device
Geluid
High Definition Audio-apparaat
dus is goed gekoeld:p
 
niets , wij houden de ramen geblindeerd zodat het wat koeler wordt en verder staat die de hele dag aan zonder dat ik ook maar de ventilator hoort draaien ;
 
onder de laptop leg ik een koelelement uit de frigo. Dat brengt de temperatuur voor een uurtje op normale waarde.
De Desktop laat ik dan niet te lang continue draaien, inderdaad met gesloten casing om redenen die hier al vernoemd zijn.
Groetjes
Jdr
 
Het beste is , via jaarlijkse onderhoudsbeurt dit te voorkomen. Juist na de winter stofzuig ik de volledige binnenkant van mijn computer, zorg wel dat u de afkoelventilatoren tegen houd. Door de snelle luchtstroom zouden deze anders zeer snel kunnen draaien en zo een tegen spanning opwekken. Als extra heb ik onder iedere harde schijf koelventilatoren geplaatst. Ik heb er 2 per schijf in serie staan, zo draaien ze trager ( maken minder lawaai), maar de luchtstroom is nog voldoende. Zorg er zeker voor dat uw computer niet in de directe zon staat. Een goede airco kan ook wonderen doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan