Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is i.v.m. de airflow juist onverstandig om de PC kast open te zetten.

Ik heb 1 PC met waterkoeling en de rest heeft een goede cooler van diverse merken.
2 zalman's , 2 Coolermasters, 1 scythe mugen en nog een paar waarvan ik even zo snel niet weet welke dit zijn.

Plus alle systeemkasten zijn voorzien van 2 blowers aan de achterkant en 1 aan de voorkant bij de harddisks
 
Koeling.png
 
Ik heb ook Speccy eens geinstalleerd op 2 van mijn PC's. Normaal meet ik altijd met de bijgeleverde software dat bij het moederbord hoort.

Speccy2.jpg

Speccy1.jpg
 
Denk zo je binnen temperatuur op controle houden, airco kost den dag van vandaag niet zo veel meer, en?? pc stofvrij houden. Laptop is wat iets anders tuurlijk maar daar heb je alternatieven voor.
 
sinds dat 24 graden binnen is maakt mn vaste pc veel lawaai
Kun je je pc Windows 7 daarvoor instellen ?

heb ik altijd in de zomer
 
Al eens gedacht van de koelvinnen van uw cpu proper te blazen, stof is een goede isolator.
Ook alle stof uit de casing verwijderen.
De pc iets van de grond afzetten zorgt voor minder stof in de kast.
De pc vrij zetten zodat hij makkelijk zijn koellucht kan aanzuigen en de afgevoerde lucht niet terug aangezogen wordt kan direct al wat schelen in temperatuur.
Zware programma's of veel programma's ter gelijkertijd draaien, kan je beter vermijden.
Ook warme plaatsen, zoals de veranda, mijden, hé Tuts.

Ik heb geen idee wat de temperaturen in mijn pc zijn, maar ik heb voorlopig (hout vast houden) geen last met mijn pc.
In mijn living is het een 25°C, ik denk dat ik bij deze temperatuur geen problemen hoef te verwachten.
Indien de kamer waarin je pc staat te warm wordt kan je nog steeds voor koelte zorgen door 's morgens vroeg de koelte binnen te laten, alle ramen en deuren open en als het buiten warmer wordt, zorg dan dat de warmte niet binnen komt, ramen en deuren dicht houden en glaspartijen, best, langs buiten afdekken voor de zon, dat schilt direct een pak graden binnen, als je het goed doet.
Je zal merken dat het niet alleen beter is voor de pc-temperaturen maar ook aangenamer voor in die ruimte te vertoeven. (Dit laatste voor de mensen die niet over een airco beschikken)
 
Zo hoort het te gaan in de PC.

airflow1.jpg


Zorg dat alle luchtopeningen stofvrij zijn en alle ventilatoren schoon en stofvrij. Ook het koelblok van de processor dient schoon te zijn.
En voor de zelfbouwers onder ons, zorg dat de ventilatoren de goede kant op draaien.
 
Waterkoeling in mijn i7 systeem, dus weinig last van warmte hier.
Op mijn werkstations moet ik wel uitkijken met de passief gekoelde GPU's. Afwachten wat dat gaat geven.
 
Zware programma's of veel programma's ter gelijkertijd draaien, kan je beter vermijden.

hoe kan je die vermijden ?

Hangt er van af.
Wat noodzakelijk is is noodzakelijk.
Sluit af wat je niet nodig hebt, in de achtergrond draaien dikwijls programma's die niet hoeven te draaien op het moment.
Verschillende zaken ter gelijkertijd doen, als je ze na elkaar kan doen, mijden.
Constant je mail laten nakijken.
Fotobewerking kan met Photoshop, maar veel kan je al met lichter fotobewerkingsprogramma's.
Mijn virusscanner scant op verschillende zaken, zoals P to P verbindingen ed., als je dat niet doet, kan je die functies (tijdelijk) uitschakelen.
Als je pc te warm wordt moet je iets doen...
Wees creatief, kijk na wat je op het moment nodig hebt.
 
Als ik alles zo lees ben ik zo blij dat ik airco heb. In mijn woonkamer wordt het niet warmer dan 22 graden, ik zet 's avonds zo gauw de temperatuur zakt alles open en laat dat tot rond 7 uur in de ochtend. Dan gaat alles dicht en gaan de screens omlaag.
Op mijn werkkamer - 2e verdieping - wordt het zonder airco rond de 30 graden. Daar staat de airco aan dus. Als je kijkt hoeveel dagen een airco op een jaar draait is het goed te doen en ik kan overal in huis werken.
Veel sterkte met de komende hittegolf!
 
Hangt er van af.
Wat noodzakelijk is is noodzakelijk.
Sluit af wat je niet nodig hebt, in de achtergrond draaien dikwijls programma's die niet hoeven te draaien op het moment.
Verschillende zaken ter gelijkertijd doen, als je ze na elkaar kan doen, mijden.
Constant je mail laten nakijken.
Fotobewerking kan met Photoshop, maar veel kan je al met lichter fotobewerkingsprogramma's.
Mijn virusscanner scant op verschillende zaken, zoals P to P verbindingen ed., als je dat niet doet, kan je die functies (tijdelijk) uitschakelen.
Als je pc te warm wordt moet je iets doen...
Wees creatief, kijk na wat je op het moment nodig hebt.

Programma's draaien op de achtergrond is geen probleem. Pas als je video gaat bewerken en je ondertussen een tar van 60GiB groot uitpakt ben je je cpu serieus aan het belasten. Bijv. Konversation, Okular, LibreOffice, Chromium, Konsole, Dolphin, Kmail en nog meer van dat soort programma's open hebben is geen probleem, en zorgen voor geheugengebruik maar niet voor cpu belasting (niet voldoende om het te merken).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan