Microsoft stopt 15 maart met de ondersteuning van Messenger

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Wat vind jij er van dat msn (Windows Live Messenger) stopt er overgaat naar Skype ?
Weet jij een beter alternatief dan Skype ?

Microsoft stopt 15 maart met de ondersteuning van Messenger, bij het Nederlandse publiek nog steeds bekend onder de oude naam MSN Messenger. Op die dag wordt de chatclient vervangen door Skype, dat in 2011 door Microsoft werd overgenomen.
Dat Microsoft de ondersteuning van Messenger zo beëindigen was al bekend, maar wanneer dat precies moest gaan gebeuren was onduidelijk. Het bedrijf gaf enkel aan dat dat begin 2013 zou gebeuren. In een e-mail naar gebruikers van Messenger - voorheen bekend als MSN Messenger en Live Messenger - heeft Microsoft de precieze deadline bekendgemaakt: 15 maart, meldt Forbes.

In dezelfde mail probeert Microsoft gebruikers ervan te overtuigen om nu al over te stappen naar Skype. Daarbij kunnen gebruikers inloggen met hun Messenger-gebruikersnaam en -wachtwoord en blijven de contactpersonen van een gebruiker behouden. Microsoft nam Skype, dat door een van oorsprong Ests bedrijf is ontwikkeld, over in 2011.

Ontdek een nieuwe wereld waarin u elke dag contact kunt houden. Bel met mensen, praat bij tijdens een videogesprek of stuur snel een chatberichtje.



im-wlm.jpg

Chatten

Speek iets af voor het weekend, blijf op de hoogte van de laatste familienieuwtjes of werk samen met een collega. Als u zich aanmeldt met uw Microsoft-account en verbinding maakt met Facebook kunt u ook bijpraten met uw Facebook- en Messenger-contactpersonen.

Je kan deze hier downloaden Skype voor Windows – Met Facebook-videobellen – Skype ( kopen is niet nodig neem de gratis)





win-wlm.jpg


 
Laatst bewerkt:
Heykes,

Ja, ik heb een vraagje over het hele "Messenger naar Skype"-verhaal ...
Alvorens ik overschakel.... wat met mijn opgeslagen mails in windows live messenger, kunnen die
in Skype ook geïmporteerd worden net zoals de contactpersonen .....of niet ?

Margaret
 
Mails zitten niet opgeslagen in Windows Live messenger. Die staan ofwel online onder de vroegere "hotmail", wat nu de Outlook online service is. Ofwel heb je Windows Live mail. Staat los van messenger.
 
Oei, ik ben even verward, nu ik je antwoord lees ....
Als ik mijn Windows Live Messenger open, daar inlog met mijn hotmailaccount en wachtwoord, dan
open ik rechtsboven "postvak in" met mails die ik niet verwijderd heb. Dus als ik je goed begrijp,
overschakelen van Windows live messenger naar Skype (contactpersonen worden hier geïmporteerd) maar bovendien dien ik Outlook online te gebruiken
om hier mijn hotmailmails terug te vinden ?

Margaret
 
Even reageren op de commentaar van mezelf :p
Mijn mails via hotmail zijn nog allemaal aanwezig met outlook online.
Dus hierbij is mijn vraag opgelost, met mijn dank aan Dragon !

Margaret
 
Mogelijk zal aMSN, Pidgin, Miranda IM, Trillian, Adium (Mac) ook niet meer werken.
 
hallo

mijn mening is simpel... de kwaliteit van skype is volgens mij beter..zeker met camera werk..
en een overvloed aan messengers maakt het toch maar nutteloos ingewikkeld.
dus de visie van microsoft kan ik aanvaarden als positief.

Don
 
Ik heb MSN eigenlijk nooit gebruikt. Vond de alternatieven zoals Outlook en Gmail beter. Bovendien heb ik altijd met tevredenheid met Skype gewerkt; allen maar aanleiding om er mee door te gaan. Mening over de wijziging: prima.
 
Heykes,

Ja, ik heb een vraagje over het hele "Messenger naar Skype"-verhaal ...
Alvorens ik overschakel.... wat met mijn opgeslagen mails in windows live messenger, kunnen die
in Skype ook geïmporteerd worden net zoals de contactpersonen .....of niet ?

Margaret

Je e-mails lezen en verzenden en je contactpersonen kun je importeren met Windows Live Mail.
Windows Live Mail zit in het pakket Windows Essentials.
 
Ik ben overgeschakeld sinds februari en geen probleem ondervonden, alle contactpersonen werden gewoon behouden. Ik maakte weinig gebruik van messenger en ook nu met skype heb in al die weken nog maar met 3 contacten een gesprek gehad. Bij videogesprek is de camera duidelijk beter en geluid optimaal. Dus voor mij een verbetering. Ik was met mijn gewoon e-mailadres aangelogd en niet met een hotmailadres dus met hotmail ook geen problemen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan