Microsoft stopt 15 maart met de ondersteuning van Messenger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Messenger / Skype.

Messenger / Skype.

De keuze, Messenger of Skype is voor mij eenvoudig. Ieder zijn smaak natuurlijk maar Skype gebruik ik al heeeeel lang naar volle tevredenheid.

Een alternatief voor chatten en Cameragebruik vinden we ook in G-Mail.

G-Mail vind ik persoonlijk het makkelijkste mail programma wat er is.

Maar, zoals gezegd, "ieder zijn meug".

Wie denkt dat kennis duur is, weet niet wat domheid kost.
"Alexander Rinnooy Kan"
 
Ach ... Microsoft ... hmm ... Skype. (lachen)
Het staat zeker nog niet op punt. Wat de kwaliteit van Skype betreft, deze laat tot op vandaag nog steeds te wensen over. Niet bij iedereen, maar bij velen wel. Wanneer je een uurtje met iemand een videoconferentie houdt, dan begint het spel te piepen. Even de hoorn neerleggen en terugbellen is de boodschap. Het is alsof er een limiet bestaat dat je maar een uurtje ongehinderd kan bellen naar elkaar zonder gestoord te worden van een vervelende echo of gepiep.
Dan is er nog de beeldkwaliteit. Ikzelf heb de snelste verbinding die je maar kan in huis hebben via Telenet. Wanneer ik naar een andere persoon bel met hetzelfde internetpakket, blijkt de beeldkwaliteit niet altijd zo fantastisch te zijn. Integendeel, ronduit rampzalig is het soms. Ligt dit aan Telenet? Het zou niet mogen. Ligt het aan Microsoft Skype? het zou ook niet mogen.
Daaraan zie je dat er nog heel veel staat te gebeuren bij de overname van Skype. Al had dit al mogen gebeurd zijn vooraleer de beslissing te nemen om MSN eruit te gooien, vind ik persoonlijk.

Alternatieven? Oh ... niet zoveel denk ik. Met Skype heb je het voordeel dat je er nog de Facebook-chat kan in integreren. Zo kan je gemakkelijk met al je FB-contacten chatten vanuit dezelfde applicatie. Ebuddy is een goed alternatief omdat je daar zowel msn, Google Chat, ICQ en verschillende andere chatprogramma's kan in activeren, maar ... alles is wel online te doen. Tenzij je BlueStacks of iets soortgelijks installeert, dan kan je Android apps op je pc laten draaien. Zo wordt het natuurlijk een beetje omslachtig.

Begrijp me niet verkeerd, ik gebruik ook Skype van 's morgens tot 's avonds, maar dit enkel omdat ik vind dat een beter alternatief nog moet uitgevonden worden. :p
 
ik prijs mij gelukkig als linux ubuntu gebruiker , als ik skype WIL gebruiken gebruik ik het zolang ik er niets moet voor betalen. en dank zij linux moet ik niet slikken wat microsoft de mensen in hun strot probeert te rammen . ik gebruik ook voor mijn mail thunderbird . Beste mensen het is al welletjes dat de internet providers ons plukken, dat die "besturingsysteemheersers" dat ook nog eens moeten doen. vwala da moest ik eens kunne zeggen se..
 
Ik gebruik al enkele jaren Skype en heel zelden msn, als mailprogram zit ik met outlook 2010; dus de omschakeling raakt me niet erg;
Ervaring met Skype in binnen- en buitenland was steeds heel bevredigend. Ik verkies ook dat er weinig parallelle programma's zijn die allemaal hetzelfde of beter doen, er moet ergens wel een alternatief zijn.
groetjes
Ron
 
Proramma's beter dan Skype

Proramma's beter dan Skype

Andere en n.m.m. betere programma's zijn Dolby Axon en TeamSpeak
 
Helaas gaat msn weg maar ook skype is best goed. Maar wie kan mij vertellen hoe ik een nieuw contactpersoon toevoeg aan skype?
 
Ikzelf heb msn nooit gebruikt en ben wel tevreden met skype,daarbij gebruik ik outlook van office 2003 en gmail van google wat prima werkt naar tevredenheid.
 
Helaas gaat msn weg maar ook skype is best goed. Maar wie kan mij vertellen hoe ik een nieuw contactpersoon toevoeg aan skype?

Makkelijk via de tab "contactpersonen" en dan "Contactpersonen toevoegen" - > "skype gids doorzoeken" en vervolgens de hele naam of een gedeelte van zijn/haar skype naam invoeren en dan zoeken in de lijst die voor u verschijnt.

Het fijne aan skype is dat je makkelijker iemand kunt toevoegen aangezien je door maar een gedeelte van een naam iemand makkelijk kunt vinden in hun skype contacten lijst.

het gebruik van cross OS is ook heel fijn. denk bijvoorbeeld aan mobiele besturingssystemen zoals android en ios. met de originele skype app kan je dan over je bundel(3g/4g)/wifi met elkaar chatten en videogesprekken houden.

ik gebruik skype al een hele lang tijd en ik wil niet meer anders.
de mogelijkheid om licht in de achtergrond te draaien met voice chat aan terwijl ik bezig ben met mijn werk of spellen is ideaal voor mij, dit ontbrak echter bij MSN. dan nog de functie om met facebook contacten te kunne chatten en deze ook weer even makkelijk uit te kunnen zetten bevalt me wel.


dus in het kort.
skype is een erg goede alternatief van MSN en dat deze MSN nou helemaal vervangt is alleen maar goed.
 
Ik vind het een verslechtering.
Skype vergt meer handelingen dan hotmail, bovendien was mailen aan hotmail gekoppeld, zodat je eenvoudig aan alle contactpersonen een bericht kon sturen èn ook nog via de webcam kon vragen om te chatten...
De beeldkwaliteit (dus ook de verbinding) is doogaans wel iets beter, dàt weer wel.
Het blijft echter lastiger om met Skype èn Outlook de zelfde handelingen uit te voeren als voorheen met hotmail..
 
Ik gebruikte geen van beide(nog niet)ik heb skype al wel op scherp staan voor toekomstige contacten.
 
Ik vind het een verslechtering.
Skype vergt meer handelingen dan hotmail, bovendien was mailen aan hotmail gekoppeld, zodat je eenvoudig aan alle contactpersonen een bericht kon sturen èn ook nog via de webcam kon vragen om te chatten...
De beeldkwaliteit (dus ook de verbinding) is doogaans wel iets beter, dàt weer wel.
Het blijft echter lastiger om met Skype èn Outlook de zelfde handelingen uit te voeren als voorheen met hotmail..

U moet skype zien als een lopend project.
microsoft zorgt ervoor dat skype een algemene functie van windows wordt en zal dus waarschijnlijk ook in de nabije toekomst ervoor zorgen dat outlook hier in komt.
 
Skypen deed ik al niet, heb het toch maar eens geinstalleerd ,doch zoals de andere reacties , er zijn betere alternatieven.
​Bovendien trager opstarten en afsluiten !
 
Het zal wel zo zijn hoor Btech..., maar er is gevraagd je mening te geven, en dàt deed ik.
Ik heb er best vertrouwen in dat eea beter zal worden in de komende tijd.
 
Het zal wel zo zijn hoor Btech..., maar er is gevraagd je mening te geven, en dàt deed ik.
Ik heb er best vertrouwen in dat eea beter zal worden in de komende tijd.

ik respecteer uw mening maar ik wou u alleen even informeren over mogelijke stappen die microsoft onderneemt om skype te verbeteren.
dit om mensen die skype momenteel verachten omdat er geen mail functie in zit hoop te geven :)
 
Als het alleen voor email is dat men Messenger gebruikt(e) is outlook online inderdaad een goede oplossing. Voor te chatten enzo.. is Skype heel zuiver van klank en beeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan