Microsoft viert afscheid van Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Microsoft heeft een 'afscheidsfeestje' voor Windows XP georganiseerd, aangezien het besturingssysteem volgend jaar april met pensioen gaat. In de Infographic waar Microsoft het afscheidsfeestje aankondigt, wordt vervolgens geadviseerd om op Windows 8 over te stappen. Meetbureau StatCounter stelt dat Windows XP nog een aandeel van 21% heeft, terwijl Windows 8 op de 6% zit.

Microsoft_RetirementParty.jpg

In Nederland werkt 12% van de internetgebruikers nog met Windows XP en is 6,4% op Windows 8 overgestapt. Net Applications houdt het erop dat Windows XP wereldwijd nog steeds een aandeel van 37,2% heeft en Windows 8 iets meer dan vijf procent van de markt in handen heeft. Vanaf april 2014 ontvangt Windows XP geen beveiligingsupdates meer.

Bron: Security.nl
 
Nah jah , allemaal Linux PC's. Dat moet bij Timo op zolder zijn.(lachen)
 
Is niet ver reizen. Gewoon bij mij in de achtertuin. Moet je wel Heineken drinken --g
als Belgen komen moet je wel veel bakken hebben he want van Heineken dronken worden dat gaat niet:p
maar nu even ernstig heb laptop waar Xp op staat denk niet dat laptop win7 aankan moet zeker geheugen bijsteken ddr2 te duur vind ik en ook ga ik alle drivers vinden origineel was vista is Backardbell
stel dat ik ooi eens format of herinstall moet doen heb ik dan nog de oude updates? loop ik gevaar, speel enkel soms een pokertornooi en kijk na livestream voetbal
 
loop ik gevaar, speel enkel soms een pokertornooi en kijk na livestream voetbal

Daarom moet je geen Windows computer hebben hoor. Ubuntu installeren en je kan ook online pokeren en livestream voetbal kijken, met het mininum risico dat je computer zal besmet raken .
 
dan zal het Linux Mint worden heb dit al eens in demo laten draaien vind het wel iets raar en weet niet of dan nog zal kunnen pokeren en livestreams kan bekijken denk dat Swake me eens heeft gezegd dat je daar ook alles mee kan doen maar durf geen install van Linux doen dualboot snap ik ook niet echt
 
Daarom moet je geen Windows computer hebben hoor. Ubuntu installeren en je kan ook online pokeren en livestream voetbal kijken, met het mininum risico dat je computer zal besmet raken .
weer juist telaat ik swake
 
tegen dat het zo is vraag ik het je wel Swake maar kun je linux ook instaleren met usb want cdrom is kapot in die laptop
 
Ja hoor, als je laptop kan booten via USB-station heb je enkel een opstartbare USB stick nodig.
http://www.ubuntu-nl.org/download

Download 12.04 LTS (Long Time Service) editie. Deze word 5 jaar ondersteund. Andere versies zijn tussenversies die maar 9 maand ondersteund worden.
Lees ook eens het topicvan Timo
 
Ja hoor, als je laptop kan booten via USB-station heb je enkel een opstartbare USB stick nodig.
http://www.ubuntu-nl.org/download

Download 12.04 LTS (Long Time Service) editie. Deze word 5 jaar ondersteund. Andere versies zijn tussenversies die maar 9 maand ondersteund worden.
Lees ook eens het topicvan Timo
en drivers ook geen probleem?bedankt op voorhand Swake heb nog maanden tijd blijf nog even bij mijn XP
 
Ubuntu herkent bijna alle hardware. Op een paar kleine uitzonderingen zou het wel eens kunnen gebeuren dat Ubuntu het apparaat niet herkend.
Eén van de uitzonderingen van apparaten die Ubuntu niet herkend zijn Lexmark apparaten. Heb je een Lexmark apparaat zul je ondersteuning bij Lexmark zelf moeten vragen om het apparaat werkend te krijgen in Ubuntu.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan