Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi..ook een goede morgend ..
als je de ultra iso gevonden heb ..zie dan de werkwijze bij bericht nummer 12

ik persoonlijk ben ik het bezit van beiden maar mijn voorkeur gaat uit naar ultraiso..
wat betreft de smilie ....denk niet dat je als gewoon lid deze optie vermeld zie staan in de tekst editor waar je , je bericht schrijft

maar voor alleer je echter verder ga ...
heb ik een vraagje ....toen jij de xp via een usb stick had geinstalleerd moest je in de bios aangeven om op te starten vanaf de stick...

heb je nadien de stick verwijderd en in de bios terug aangegeven dat de pc moet opstarten vanaf de HD schijf
 
Laatst bewerkt:
Als ik de stick uit de laptop verwijder, dan start de laptop automatisch op via de HD schijf.
Dit kan ik ook zien als ik weer in de bios kijk dan zie ik alleen het volgende:
Optrical Drive
Removable Devices
-Hard Drive
Hitachi_DK23FA-80-(PM)
Dus geen Kigston DataTraveler G3, want dat is mijn USB-stick.

Als ik via mijn stick wil opstarten. ga ik in de bios dan naar -Hard Drive en selcteer mij USB-stick.
 
ps
Ik bedenk me net, toen de laptop nog goed werkte, er ububtu opstond.
Iedere keer kreeg ik het scherm welk systeem ik wilde gebruiken.
Ik was dat zo beu en ubuntu ook dat ik de laptop weer opnieuw wilde installeren en voorgoed ubunti van mijn laptop wilde hebben.
Ik heb toen geprobeert XP opnieuw te installeren.
Ik was bij de keuze formatteren, normaal kies je dan de bovenste keuze. Ik geloof fotmatteren NTFS, maar ik heb toen de derde of vierde keuze gernomen iets van fat32 of zo en sinds dien werkte de laptop niet meer.
Dus daar is iets fout gegaan denk ik ineens.

Misschien ligt het hieraan dan de opstart USB niet werkt, kan dat?
akira
 
dat kan ja ...fat 32 werd nog gebruikt toen ntfs niet bestond ...echter draait windows enkel op nfts..ik zeg erbij 100% zeker ben ik hier niet van daar ik nooit fat32 gebruik ..ik weet wel dat fat32 géén groottere bestanden aankan dan 4 gb
indien dit dus het geval is ! en je bent zeker van je oordeel dat je de schijf verkeerd heb geformateerd ...kun je 2 mogelijkheden doen ....
1..je gebruik een ultimate bootcd en als deze gestart is formateer je de HD naar NFTS
2...je gebruik de kildisk ..

vraagje waarom heb je dan niet gewoon de ubuntu verwijderdt en nadien dan ook de bios aanpassing gedaan met EasyBootCD..
met easybcd kun je elke opstart mbr bewerken ; wijzigen of verwijderen desnoods ook ubuntu uitschakelen
 
Schijnbaar is ubuntu heel hardnekkig.

Ik had van alles geprobeert om ubuntu weg te krijgen, maar niet lukte.
Dus ben ik gaan klooien..hihihi en dan krijf je dit dat mijn oude laptop niet meer werkt.
Dus een nieuwe gekocht waar ik nu mee werk,

Het schijn ook op internet, dat veel mensen ubutu van de pc willen halen maar het niet lukt.
Dus...... nooit geen ubuntu voor mij.

Ik ga alles nog eens proberen wat als advies jij gegeven hebt.
Iedergeval. draadje blijft nog open en bedankt voor advies.
akira
 
graag gedaan immers daar voor zijn we hier ....dacht ik toch of vergis ik me hier ...
 
Akira

Schijnbaar is ubuntu heel hardnekkig.

Ik had van alles geprobeert om ubuntu weg te krijgen, maar niet lukte.
Dus ben ik gaan klooien..hihihi en dan krijf je dit dat mijn oude laptop niet meer werkt.
Dus een nieuwe gekocht waar ik nu mee werk,

Het schijn ook op internet, dat veel mensen ubutu van de pc willen halen maar het niet lukt.
Dus...... nooit geen ubuntu voor mij.

Ik ga alles nog eens proberen wat als advies jij gegeven hebt.
Iedergeval. draadje blijft nog open en bedankt voor advies.
akira

Zoals je het zelf beschrijft ben je aan het klooien. Je hebt een dualboot op je PC geïnstalleerd . XP en Ubuntu. Dan is het maar heel normaal dat je steeds een bootmenu te zien krijgt of je de PC wil opstarten met Ubuntu of XP.
Ubuntu maakt ook gebruik van een ander bestandsformaat (ext) .
Wil jij nu terug gans de harde schijf benutten enkel voor XP ga je partitie software moeten gebruiken. Wil je de bootmanager niet meer zien verschijnen bij het aanzetten van de PC, raad ik je een nieuwe installatie van windows XP aan.
Dus zomaar een nieuwe laptop gekocht , terwijl het eenvoudig was om op te lossen.

Ubuntu is een evenwaardig besturingssysteem als windows, maar alle begin is moeilijk .
 
Laatst bewerkt:
En de juiste werkwijze was.
XP installatieschijfje in de cd/dvd lezer en hiermee de laptop booten. Partitie(s) verwijderen, en nieuwe partitie maken. Partitie formateren in NTFS formaat en windows XP installeren.
Wat heb je met de oude laptop gedaan?
 
Laatst bewerkt:
@ swake ...
echter heeft de ts geen drive om de installatie met de cd te doen ..
nu heeft de ts de xp via de werkwijze in bericht nr2 ...deze op een opstartbaarre usb stick gezet ..de installatie is echter gelukt tot op het punt dat xp herstarte en hier vringt nu het schoentje ...
omdat de bootsektor ontbreekt van de xp start deze dus niet verder op om de installatie verder af te maken ...
daarom dat ik de ts adviseer om de hiren's bootcd te gebruiken ...
ook deze moet hij via een opstartbaarre iso op een opstartbaarre usb stick zetten met in het bericht nr 2 vermelde tool
 
Laatst bewerkt:
Optrical Drive
Removable Devices
-Hard Drive
Hitachi_DK23FA-80-(PM)
Dus geen Kigston DataTraveler G3, want dat is mijn USB-stick.

Akira
Removable devices is je USB stick -> Verwisselbaar station.
Na de eerste herstart bij het installeren van XP moest je de bootvolgorde zo instellen.

Hard Drive
Removable Devices
Optical Drive (CD/DVD station.)
Hitachi_DK23FA-80-(PM)

En het gaat om een Medion laptop.
Buiten je windows XP schijfje zul je bij die laptop volgens mij ook een schijfje gekregen hebben met de nodige drivers van de hardware.
 
qtex, heb een klein vraagje.

Waarom op die wijze wat ik vetgedrukt heb.

.installeer nu windows XP vanaf de usb
*..ga nu naar jouw bios settings en selecteer opstarten vanaf de usb..
*..is dit gedaan bewaar je deze instellingen en herstart je de pc ..
*..je ziet nu 2 keuzes in het GRUB menu..
*..De eerste is het selecteren van het opstarten van de installatie procedure
*..De tweede regel is voor het gewoon opstarten van af de windows XP
*..Daarom boot je vanaf de USB-sleutel tot Windows XP volledig is geïnstalleerd.
*..Volg de installatie-instructies als voor een normale installatie
*..Nu is je Windows XP is geïnstalleerd vanaf uw USB-stick!

Na de eerste herstart gaat het setup bestand terug ingeladen worden en begint de installatie terug opnieuw , maar word niet verder gezet.
 
wat jij daaronder schreef is verkeerd ...""Na de eerste herstart gaat het setup bestand terug ingeladen worden en begint de installatie terug opnieuw , maar word niet verder gezet. ""
de installatie word wel degelijk voort gezet indien je op géén enkele toets drukt en gewoon de pc laat doen ...!

waarom die wijze ...omdat de installatie meerdere keren herstart wordt ...deze is pas gedaan als er de melding verschijnt xp wordt geconfigureerd!!
 
qtex en swake.

Ik heb ff niets laten horen omdat ik vandaag alles het geprobeert.
Ik ben met UltraISO PowerISO en met MagicISO bezig geweest, maar aangezien ik een leek ben...maar toch probeer, begrijp ik niets van die programma's
Ik snap niet goed wat ik doe en moet doen.
Maar...ik kwam vrij ver want de laptop startte op met de volgende boodschap:
De hardwareconfiguratie wordt gecontroleerd, heeej dacht ik dat gaat de goede kant op, maar...Toen verscheen het volgende:
Kan het bestand \$WIN_NT$_~BT\biosinfo.inf niet vinden
De foutcode is: 14
Setup kan niet door gaan
Druk een toets om het installatieprogramma af te sluiten.

Dus ik krijg al andere boodschappen, maar kom niet verder hihihi.

Swake, wat die oude laptop betreft, die wil ik dus nu aan de gang krijgen vandaag deze topic.

Maar ik hoop jullie expertise.
akira
 
@ akira ...is de handleiding om een opstartbaarre usb stick aan te maken niet duidelijk genoeg ...(bericht nr :8 )
de handleiding die ik je eerder bezorgde gaat alleen op voor Ultra Iso ....zeg me desnoods waar jij problemen onder vind en ik wijs je er door ..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan