Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo qtex.

Ik heb vandaag de stick weer geformateert in NTFS en windows XP weer via WinSetupfrom USB op de stick gezet.
Bij het opstarten van de niet werkende laptop, heb ik de bios aangepast en laten booten op de srick met XP Windows.
Maar weer gaf de laptop weer het bericht, wat ik al eerder in mijn reactie liet weten:

De hardwareconfiguratie wordt gecontroleerd.
Kan het bestand \$WIN_NT$_~BT\biosinfo.inf niet vinden
De foutcode is: 14
Setup kan niet door gaan
Druk een toets om het installatieprogramma af te sluiten.

Ik kan wel blijven wachten en geen toets aanraken, maar het bericht blijft staan en de laptop reageert helemaal niet.
Dus... ik weet verder niet wat ik moet doen.

akira.
 
Akira , ken je niemand die een legaal xp installatieschijfje heeft om hiermee een opstartbare USB stick te maken. Er ontbreken bestanden om XP te kunnen installeren. Zolang jij de produktcode van jouw XP gebruikt is dat niet illegaal.
 
wellicht heb je een foutje in de iso ; over welke xp ga het hier feitelijk ...ik kan desnoods jouw een werkende iso bezorgen die jij met jouw eigen key activeerdt ...
aan het bezorgen van deze XP iso Zonder key bega ik geen overtreding....immers activeer je deze met jouw eigen key
 
qtex

De Windows die ik heb is:
Windows XP Home Edition

Eigenschappen van de CD-Rom is:
XRMHOEM_NL
Het is een legaal exemplaar die bij de laptop is geleverd die nu niet werkt.
Normaal kan er toch niets veranderen aan een CD-rom die bij je notebook is geleverd, of vergis ik me?

Bij het maken van de opstartdisk komen alle mappen op de stick die ook op de CD-Rom staan.
Wel valt mij op, dat als ik XP via WinSetupfrom USB op de stick heb gezet, verandert een map van naam.
t.w. map (op CD-Rom) heet 1386 en verandert in map (op Stick) in de naam minint wel hebben ze allebei de zelfde grootte 466 MB

akira
 
de jouwe xp home is die voorzien van een service pack zoja welke 1 , 2 of 3
ik ben momenteel bezig om alles nog eens te overlopen om met het tool WinSetupFromUSB na te gaan of er de mogelijkheid is een boot.ini aan te maken .. als ik er uit ben maak ik je er een pdf van
 
qtex,

Hoe kan ik dat zien dat mijn XP Pack1 Pack2 of Pack3 heeft.

Ik dascht zelf dat het een XP met Pack1 was, maar durft het niet met 100% zekerheid te zeggen.

akira
 
klik met rechts op computer kies eigenschappen en je zou dit nu moeten vermeld zien



probeer het effe nog eens met het aanmaken van de usb stick maar dan volgens deze manier ...
Bekijk bijlage 7686
 
Op je eerste vraag, Op deze computer waar ik jou nu steeds beantwoord, heeft Windows Viesta met service Pack1

Op de laptop ( die het dus niet doet ), kan ik niet zien welk service pack die had, kan ik ook niet terug vinden op de XP CD-Rom die erbij hoort.

Wat het tweede betreft om opnieuw een opstart stick te maken, Het linkerscherm krijg ik wel, maar het schermpje wat rechts ernaast staat krijg ik niet.
Dus ik krijg meteen geel venster met tekst: PeTpBus en dan meteen springt het naat het scherm om XP naar de stick te verwerken.

Dus ik heb geen verdere keuze zoals jij omschrijft:
1. Selecteer de ISO
2. Selecteer de USB
enz... enz...

Misschien heb ik niet de goede WinSetupFromUSB ISO.
De WinSetupFormUSB heb ik op de eerste pagina van deze topic gedownload.
akira
 
http://dl.dropbox.com/u/7564730/WinSetupFromUSB_0-2-3.zip edit dit is een nieuwere versie de andere heeft nummer 0.2.2 dus gebruik je deze

als dit dezelfde nummer is moet je dubbel klik doen bij stap 3


als je de legaalle xp cd in je bezit heb moet je deze schuin in het licht houden en rechts in het midden van de schijf zie je dan inclusief service pack1 of 2 vermeld staan + versie (in mijn geval 2002)
 
Laatst bewerkt:
Wat betreft de legale XP, staat er wel in spiegelschrift gegevend zoals:
WZ100649 SWX09 20501 en tegenover, l0qnced by Data Service en verder niets over service pack.

Inderdaad had ik niet de goede WinSetupFromUSB.
Ik heb de nieuwe gedownload en ga er morgen mee aan de slag.
Gezien dat het nu laat is, laat ik je morgen de uitslag weer weten.

Weer bedankt voor de moeite.
akira.
 
je zei " Op je eerste vraag, Op deze computer waar ik jou nu steeds beantwoord, heeft Windows Viesta met service Pack1
dan moet je dringend vista gaan bijwerken want deze loopt nu gevaar....
sp2 is al lang uitgebracht voor de vista


met deze gegevens die jij me bezorgde kan ik niets van maken : betreft de legale XP, staat er wel in spiegelschrift gegevend zoals:
WZ100649 SWX09 20501 en tegenover, l0qnced by Data Service en verder niets over service pack.
 
Laatst bewerkt:
Hallo qtx.

Met blijschap kan ik vertellen dat jouw kennis en moeite niet voor niets is geweest.
Na de laatste tool die ik van jouw heb ontvangen, is de oude laptop weer tot leven gewekt.
Hij werkt weer als nieuw en goed dank zij jouw inspanningen.
Dus je hebt goed werk geleverd.
Nu moet ik nog verdere software installeren en het draadloos netwerk laten werken, dan is alles weer compleet en heb ik geen last van ubuntu meer.
Dus mijn dank is groot voor de geduldige werkwijze van jou.

Ik had gezien ergens op deze site dat je een jaar (extra lid ) kon worden voor € 20 euro per jaar, maar ik ook als (extra lid) me kan elden en via Ideal betalen?
Want ik wil wel meer van jullie service gebruik maken denk ik.
Laat maar weten.

Nogmaals hatelijke dank voor jouw inzet.
akira
 
Oja, qtex.

Die opstartstick kan ik nu dus steeds gebruiken als het ergens mis mocht lopen met die oude laptop?
Ja toch?

akira
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan