Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij uitleg 3... Selecteer in het volgende scherm de USB stick... dit begrijp ik niet, ik zie bij mij geen USB stick, ook niet in de in de tab "bootable" voor jou denk Opstartbaar

Waar het pijltje bij jou staat: opstartbaar
Bij mij staat er op die plaats: Data CD\DVD Schijnbaar heb ik dat per ongeluk geselecteert in de werkbalk in de tab "Bootable" In die tab "Bootable" heb ik keuze uit:
Make floppy image
Write Floppy image ( deze moet ik nemen in jou uitleg ) Als ik deze neem dan zie ik bij mij in het schermpje
Windows Viste 6.0 Build 6001 (service Pack 1 )
The number of available devices is 0
Write method staat: UBS-HDD+ Daarnaast staat Xpress Boot
Wat moet ik hier doen? Moet ik op: Xpress Boot klikken


Bij JOU zie ik een soort schijven staan zoals schijf 1 : Hitachi en en schijf 2" KingstonDataTravler

Dus, wat moet ik kiezen of doen?

In linkerbovenvenster zie ik bij JOU-voorbeeld een CD icoon met: ACTIVE BOOT en naast in het venster verschillende file's
Bij MIJ staat ook een cd ikoon maar dan met: 20110914_119316 maar bij mij staan geen fili's

In de onderste helft zie ik bij MIJ in de linkerondervenster zie ik:
Computer
My ISO Files
Driver
Lang
(C)
Recovery (D)
CD/DVD Driver (E)
CD/DVD Driver (F)
CD/DVD Driver (G) en in het rechterondervenster zie ik bij mij de mappen " drivers" en "lang" en diverse files staan.
Dus ik weet het ff niet meer wat ik nu moet doen.
Ik zal morgen nog eens aandachtig naar jouw uitleg gaan kijken.

Prettige avond.
akira
 
we gaan eerst jou versie in het nederlands zetten ..

open ultra iso en klik op de tap options..
klik verder op language ...
selecteer nu in de lijst nederlands

om een reactie op jouw bericht hier te geven ..!!! i
heb ik je de pdf wat uitgebreider gemaakt en je duidelijk beschreven hoe je een iso file ophaalt om te kunnen gebruiken met ultra iso...
Bekijk bijlage 7662
 
Laatst bewerkt:
akira, klein vraagje.
Beschik je over een windows XP installatieschijfje?
Indien ja, tussen de 40 en 60 euro heb je een externe cd/dvd lezer/brander.
 
fijn van je swake dat je hierop komt : ik echter heb deze optie niet overwogen ...
omdat de ts duidelijk vermelde dat hij wat wilde klooien ...
dus ging ik er van uit dat hij op dit moment ook iets wilde aanleren ;daarom ben ik deze weg in geslagen ....die de ts eigenlijk zelf al had genomen..! zie zijn 1ste bericht!
 
qtex.

Inderdaad, ik wil klooien en leren wat ik allemaal kan met een laptop.
Ik ben een leek wat dit soort dingen betreft, maar ik wil dingen leren leren.
De laptop die ik nu wil activeren, is net er een om mee te klooien....ik heb deze niet special nodig om mee te werken.
Alleen hoop ik niet dast ik je er teveel mee belast om een ouwe laptop-liefhebber te helpen leren.
Je bent nooit te oud om iets te leren. hihihi

qtex, het is precies wat jij hier verwoord.
ik ga vandaag weer een jouw nieuwe adviezen opvolgen en kijken wat hier uitkomt.
Neem me niet kwalijk dat ik niet meteen begrijp wat je soms bedoeld, ik doe mijn best om ook te proberen om zelf ergens achter te komen wat ik doe.

akira
 
akira
pctuts is er voor jouw ...
en wat is balast ..!
ligt er juist aan wat jij , ik en een ander verstaan onder het woord Balast ..
 
Ik heb dit verhaal niet helemaal gevolgd, maar hoe ver is het inmiddels hiermee ?

Is er al een opstartbare USB stick met XP, of ontstaan de problemen na het booten met de USB stick ?
 
He Plius.


Ik ben bezig samen met qrex om de laptop op te kunnen starten.
Maar aangezien ik een leek ben in dit soort dingen, gaan dingen niet meteen goed.
Maar ik denk wel dat ik met de steun van qtex eruit ga komen.
Toch leuk dat je belangstelling toont in dit probleem.
akira.
 
Hallo qtex,

Ik ben net weer bezig geweest met oplossen van mijn probleen
Je legt alles wel goed uit, in het PDF-bestand, maar ik zit met een paar vragen.
1ste. moet ik killdick uitpakken?
2de. Moet ik killdisk op een aparte USB-stick zetten.
3de. moet ik de instal van XP samen met killdisk op EEN USB-stick zetten.

Ik heb al geprobeert kill-disck op een aparte USB-stick gezet, maar als ik KillDisk de kapotte laptop wil laten draaien komen een rits berichten met de zelfde boodschap met de tekst:
No systeemdisk....Booting from harddisk
Strat booting from USB device
Disk formatted wiht UltraISO 9.0 (c) 2002-2008 EZB Systeem, Inc
HomepageL http://wwwultra.iso.com
Bootsector from C.H. Hockstater

Ik heb ook geprobeert KillDisk samen met XP via UltraISO op de USB laten schrijven, maar als ik ze wil selecteer als opstartbaar, dat gaat niet. ik krijg dan de files niet opstartbaar.
Dus ik doe denk ik weer iets fout....maar wat.

Hopelijk kan je mij hiermee verder helpen.
alvast weer bedankt.
akira
 
He Plius.


Ik ben bezig samen met qrex om de laptop op te kunnen starten.
Maar aangezien ik een leek ben in dit soort dingen, gaan dingen niet meteen goed.
Maar ik denk wel dat ik met de steun van qtex eruit ga komen.
Toch leuk dat je belangstelling toont in dit probleem.
akira.

OK, ik bemoei me er verder niet mee.
 
je heb het pdf-je door gelezen ..
antwoord op je vragen Bekijk bijlage 7664
denk eraan om de opstart in je bios weer aan te passen zodat hij vanaf de sick opstart

je gebruik dus alleen de kildisk iso op de stick ..
best maak je eerst de sticks aan ..1tje voor xp
en 1tje voor kildisk..tenzij je maar 1usb stick heb liggen dan formateer je eerst de stick naar NFTS zodat deze leeg is , en zet je er de kildisk iso op volgens de eerder meegedeelde werkwijze

OPmerking ...in bericht 39 zeg je No systeemdisk....
dan denk ik dat eerder dat je de kildisk optie effe aan de kant laat staan ..
en je concentreerd op het installeren van de xp : dus ga je de usb stick opnieuw formateren ..naar NFTS
daarna volg je de werkwijze terug op in het eerste bericht van me met het tool WinSetupFromUSB
en je stel de bios nu in dat hij opstart vanaf de stick ( Removable Devices )
als het punt aangebroken is dat de pc herstart...doe je niets blijf van de pc af ...deze zal nu weer opstarten met de tekst druk op een toets indien je de installatie wil starten !!!!! NIET DOEN !!!!

blijf eraf , de installatie ga verder waar deze gestopt is ...
 
Laatst bewerkt:
Owwww, Plios/

Dat bedoel ik daar niet mee, ik wil niet dat ik teveel mensen hiermee lastig val.
Het was een compliment voor deze site en qtex.
Sorry dat het zo overkomt zoals jij denk. Nogmaals, het was en is niet mijn bedoeling.
Ik ben al blij dat ik geholpen wordt.

Dus, nogmaals sorry
akira
 
Owwww, Plios/

Dat bedoel ik daar niet mee, ik wil niet dat ik teveel mensen hiermee lastig val.
Het was een compliment voor deze site en qtex.
Sorry dat het zo overkomt zoals jij denk. Nogmaals, het was en is niet mijn bedoeling.
Ik ben al blij dat ik geholpen wordt.

Dus, nogmaals sorry
akira

Je hoeft je hier niet voor te verontschuldigen hoor.
qtex doet z'n werk hier goed en kan dit klusje heel gemakkelijk alleen klaren en ik was alleen benieuwd hoe ver het met dit probleem was.

Mensen lastig vallen doe je hier niet op Pctuts. Onze liefde is om mensen te helpen met hard en software problemen.

p.s. Noem me alleen geen Plios :nee:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
qtex.

Helaas heb ik dit weekend geen tijd om aan mijn oplossing te werken, ik ga een weekend weg.
Dus maandag kan ik weer verder met dit probleem.
Ik laat maandag wel weten hoe het is gegaan.
Prettig weekend voor de beheerder en alle medewerkers van pctuts.be
akira
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan