verwijderen recente zoek opdrachten

Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9940

Gast
Hallo allemaal, ik zit met een vraag.
In de loop der tijd heb je op een pc / laptop natuurlijk tal van zaken opgezocht op internet.
Ga ik nu naar de optie "recente zoekopdrachten overal" dan zie ik honderden zaken zoals opgezochte mappen, plaatjes, word documenten, foto's, printscreens etc etc (zie bijlage)

Schirmfoto_2014-10-16_094229.jpg

Ik denk gelet op de hoeveelheid van zaken dat die zoekopdrachten de schijf alleen maar voller maken en met die zoekopdrachten als zodanig doe je niets meer want dat zijn allemaal eenmalige handelingen die je uit het gevoerd.

Nu mijn vraag:
Mag je die zoekopdrachten wissen?
Ik ben namelijk bang dat wanneer ik die zoekopdrachten wis (waar b.v. ook mappen en documenten tussen staan) dat ik dan ook mijn mappen en documenten wis en niet alleen de zoekopdrachten kwijt ben maar ook mappen en documenten kwijtraak.
Ik weet daarom niet wat ik er mee moet doen.

Iemand op de hoogte hiermee?
Alvast bedankt voor jullie hulp en meedenken.

Fijne (zonnige) dag verder
Crimpak
 
Hallo Lana, bedankt voor je snelle reactie maar even terug naar mijn vraag
Mijn vraag was:
Mag je die zoekopdrachten wissen?Ik ben namelijk bang dat wanneer ik die zoekopdrachten wis (waar b.v. ook mappen en documenten tussen staan) dat ik dan ook mijn mappen en documenten wis en niet alleen de zoekopdrachten kwijt ben maar ook mappen en documenten kwijtraak.
 
PS voor Lana,
Zie de bijlage die ik toevoegde dan zie je wat daar allemaal in dat overzicht aan zoekopdrachten staat en waarvan ik bang ben door dit te wissen dat ik dan ook die mappen en documenten kwijt ben in mijn pc/laptop.
vriendelijke groet
Crimpak
 
de zoekopdrachten mogen zeker gewist worden ...de bestanden zelf die aanwezig zijn op de pc blijven onaangeroerd ...
in feite is zo een resultaat van een zoekopdracht niets meer dan een snelkoppeling naar het bestand op je pc .
 
Een zoekopdracht is een zoekopdracht en kan inderdaad zonder problemen gewist worden.

Als je een telefoonnummer in het telefoonboek zoekt en je hebt dit nummer gevonden en ergens opgeschreven op en blaadje.
Dit betekend niet dat als je het blaadje weggooit, je uit het telefoonboek gewist bent.

Zo moet je het dus ongeveer zien.

Een zoekopdracht is een soort indexering en hiervan worden hele kleine bestandjes gemaakt. ( de kladblaadjes dus in mijn voorbeeld )
 
Hoi Lana is me duidelijk.
Hoi J.W. Ik gebruik ook Wise Care 365 maar kan de optie opruimen "zoekopdrachten" nergens in dat programma vinden.

groetjes
Crimpak
 
Nou gebruik ik de niet gratis Pro versie, ik heb geen idee of deze mogelijkheid ook bij de Free versie aanwezig is.

Maar dit is bij mij hier te vinden. ( zie afbeelding )

Wise.jpg
 
Ook niet als je op het pijltje klikt voor Windows Systeem ? Hieronder zitten dus nog wat opties zoals je bij mij in de afbeelding kunt zien.

Eigenlijk zitten bij alle pijltjes verschillende mogelijkheden voor in of uit te vinken. Daarom vind ik dit juist zo'n handig programma. Je kunt precies aangeven wat je wel of niet wilt opschonen zodat er nooit te veel wordt verwijderd.
 
inderdaad als je het menu verder open klikt bij Windows Systeem dan zie je inderdaad ook deze optie vermeld staan om je zoek geschiedenis te wissen ..

Ashampoo_Snap_2014.10.18_10h39m50s_002_.jpg
 
Goeiemorgen Qtex,
Heb inderdaad die optie gevonden zoals in je bijlage staat. Ik ga er mee aan de slag

nogmaals bedankt voor de tip.

Fijne dag verder
Crimpak
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan