verwijderen recente zoek opdrachten

Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9940

Gast
Hallo allemaal, ik zit met een vraag.
In de loop der tijd heb je op een pc / laptop natuurlijk tal van zaken opgezocht op internet.
Ga ik nu naar de optie "recente zoekopdrachten overal" dan zie ik honderden zaken zoals opgezochte mappen, plaatjes, word documenten, foto's, printscreens etc etc (zie bijlage)

Schirmfoto_2014-10-16_094229.jpg

Ik denk gelet op de hoeveelheid van zaken dat die zoekopdrachten de schijf alleen maar voller maken en met die zoekopdrachten als zodanig doe je niets meer want dat zijn allemaal eenmalige handelingen die je uit het gevoerd.

Nu mijn vraag:
Mag je die zoekopdrachten wissen?
Ik ben namelijk bang dat wanneer ik die zoekopdrachten wis (waar b.v. ook mappen en documenten tussen staan) dat ik dan ook mijn mappen en documenten wis en niet alleen de zoekopdrachten kwijt ben maar ook mappen en documenten kwijtraak.
Ik weet daarom niet wat ik er mee moet doen.

Iemand op de hoogte hiermee?
Alvast bedankt voor jullie hulp en meedenken.

Fijne (zonnige) dag verder
Crimpak
 
Goeiemorgen Qtex,
Heb inderdaad die optie gevonden zoals in je bijlage staat. Ik ga er mee aan de slag

nogmaals bedankt voor de tip.

Fijne dag verder
Crimpak

Laat eens weten of dit bij u werkt. Bij mij in ieder geval niet. Na het scannen krijg ik de melding: "no traces"

Voor het volume dat deze op de harde schijf innemen moet je dit niet verwijderen. De map neemt maar een paar kB in beslag...
 
Hoi luitjes,
heb net met Wise Care e.e. gewist en ga nu kijken hoe vol of leeg mijn zoekgeschiedenis is. Jullie horen nog van me.

Beste JW Ik was alleen benieuwd of ik dan ook de originele zaken in de pc wis of alleen de zoekopdrachten. Maar goed te weten dat het allemaal niet zoveel in beslag neemt. Ik laat me nog horen.

groetjes
crimpak
 
Resultaten van Wise Care 365 en wissen zoekopdrachten. Zie deze 3 bijlagen en mijn reactie.
Schirmfoto_2014-10-18_012006.jpg 1.jpg
Schirmfoto_2014-10-18_012451.jpg 2.jpg
Schirmfoto_2014-10-18_012650.jpg 3.jpg
Alles aangevinkt in Wise Care schoonmaken /verwijderen zoals jullie in de bijlagen kunnen zien. Daarna gekeken bij recente zoekopdrachten en die staat gewoon hartstikke vol ook na gebruik van alle opties in Wise Care.
Geprobeerd daarna enkele icoontjes van zowel een map en word bestanden (zie in de bijlage 1) als wel aantal snelkoppelingen (zie in bijlage 1) gewist uit het overzicht in bijlage 1 . Ben er achter gekomen dat je daarmee wel degelijk ook je officiële documenten in je pc of laptop naar de prullenbak verplaatst en DUS KWIJT BENT!!!!!
Gelukkig vanuit de prullenbak weer terug kunnen zetten.

Hopelijk is er nog iemand anders die een oplossing weet om je zoekresultaten te verwijderen zonder de officiële documenten of andere zaken in je pc te beschadigen of ongewild te verwijderen.

Groetjes en fijne dag verder
crimpak
 
ik heb hier juist de test gedaan in mijn virtuele Windows met wise care om mijn zoekopdrachten te verwijderen ...
via wise care werd er nadien aangegeven dat er geen sporen meer waren van een zoekopdracht ...het document echter is hier nog steeds aanwezig !
deze werd dus niet verplaatst naar de prullebak !

ook na een 2de keer scannen met wise care en enkel het vinkje aan laten staan om enkel de zoekopdrachten te verwijderen gaf hier dus geen problemen ...het document werd behouden ...
 
Dan is er waarschijnlijk toch verschil met de Pro versie.

Ik gebruik ook de pro en als ik laat scannen worden er geen sporen gevonden en bij het opruimen wordt er niets opgeruimd.

Kijk eens bij u in de map "zoekopdrachten" of er onder "overal" echt niets meer staat.
Bij mij staan daar ongeveer 250.000 sporen en als men daar op klikt werken die nog altijd.

Ik werk met Windows 7
 
Hallo allemaal,
Ik heb Windows 7 64 bits en gebruik Wise Care Pro en daar zit dan denk ik het probleem dat je het met de freeware editie wel kunt verwijderen maar met de pro versie niet wat ik overigens wel erg vreemd vind want je zou denken dat de pro versie meer kan dan de freewareversie. Maar dit is denk ik inderdaad het probleem.
Vervelend maar het is niet anders. Ik zal die vraag wel eens wegleggen bij de softwareleverancier van Wise Care en kijken wat zij zeggen. Zodra ik een antwoord heb kom ik daar op terug.
Toch bedankt voor al jullie moeite en jullie horen nog van me.
Groetjes en fijne avond nog
crimpak
 
Ik gebruik ook de pro en als ik laat scannen worden er geen sporen gevonden en bij het opruimen wordt er niets opgeruimd.

Kijk eens bij u in de map "zoekopdrachten" of er onder "overal" echt niets meer staat.
Bij mij staan daar ongeveer 250.000 sporen en als men daar op klikt werken die nog altijd.

Ik werk met Windows 7


Zoekopdrachten.jpg
 
Hallo Tuts en Lane
ook ccleaner verwijderd geen recente zoekopdrachten maar ik heb inmiddels een uitgebreide mail gezonden naar de makers van Wise Care en men belooft binnen 1 werkdag te antwoorden dus komende dagen kom ik bij jullie terug met het antwoord van Wise Care (als ze dat al hebben)

vriendelijke groet en fijne avond allemaal
crimpak
 
hier enkele printscreens

Printscreen 1.jpg

printscreen2.jpg

printscreen3.jpg

Er staan hier verwijzigingen in van jaren terug.

Volgens mij is deze map de plaats waar alles staat wat je op je pc kan opzoeken door een zoekopdracht in te typen (start - programma's en bestanden zoeken) en niets heeft te maken met ooit zelf ingegeven zoekopdrachten.
 
Hallo J.W. zie mijn bijlage

Presentatie1.jpg

Deze spreekt voor zichzelf denk ik. Ik wacht nog even op een reactie van de maker van Wise Care in de loop van komende week laat ik je weten wat hun reactie is.

groetjes en fijne avond verder
crimpak
 
Recente locacties is bij mij ook leeg, net zoals de map recent, maar de vraag ging toch over de map "zoekopdrachten" en daar staan nu meer als 250.000 snelkoppelingen in.
Volgens mij wordt daar gezocht naar de zoekopdracht die je ingeeft in: start - programma's en bestanden zoeken. Als je die map dus leeg maakt ga je waarschijnlijk geen zoekopdrachten kunnen uitvoeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan