Windows 12 Windows 12 komt eraan...

Ik zag onlangs o.a. een bericht voorbij komen dat in het najaar van 2024, na installatie van de 24H2 update, de oudere pc's (-10de generatie en zeker -8ste generatie niet ondersteund) niet meer zouden opstarten (zwart scherm) en dat zelfs de processor zou geblokkeerd worden. Kijk, zo'n berichten krijg ik dan gemeld via mijn klanten. Het is natuurlijk de schuld van diverse social media waar dit gretig op wordt gedeeld. Maar helaas, it's a sign of the times, we zullen ermee moeten leren leven en ook heel kritisch zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Inderdaad, men hoort bepaalde geruchten en met speculeerd dan maar vanalles... zelfs het artikel in #1 roept bij mij serieur argwaan op.
Nee, het is voor een (nieuws)site heel interessant om zulk nieuws naar buiten te brengen. Maar men hoort iets... en de trein is vertrokken.
Feiten worden uit zen context getrokken, etc...

Dus het woord "Hoax" is wel gepast mijn mening.
 
Hopelijk verlaat MS met de 12 de onnozele eisen zodat niet de halve wereld elke keer een nieuwe PC moet aanschaffen om het te "mogen" draaien.
Ik kan je nu al verzekeren dat u hoop met zekerheid geen waarheid wordt. TPM 3.0 zit in de lift als een eis en ik denk dat de rest zeker ook niet afgezwakt of verwijderd wordt.
 
Ik kan je nu al verzekeren dat u hoop met zekerheid geen waarheid wordt. TPM 3.0 zit in de lift als een eis en ik denk dat de rest zeker ook niet afgezwakt of verwijderd wordt.
tmp 3???

Dit is het enige wat er bekend is over windows 12 tot nu toe
 
Gewoon lezen :

"Windows 12 still require TPM 2, Secure Boot support, and processor that capable to use hardware accelerated VBS properly, such as processor that released on 2018 and later. "

(wel krakkemikkig Engels, vraag me af wie dit schreef - alvast niemand van MS zelf ...)
 
tmp 3???

Dit is het enige wat er bekend is over windows 12 tot nu toe
Aardbei, ik lees enorm veel op het net en ik heb dit ook wel als eens gelezen dat Win 12 TPM 3.0 vereist zal zijn, als dit als vele andere berichten fake is, dan vertel ik nu ook fake. Maar de vraag was eerder of die eisen die nu gelden zouden wegvallen, dus nee. Dat is zeker niet het geval.
 
Ik verklap je alvast windows 12 komt eraan!
bron : https://www.ghacks.net/2023/12/02/windows-11-24h2-and-windows-12-expected-in-2024/
Wordt 2025 wellicht.
Microsoft heeft terloops bekendgemaakt dat niet Windows 12, maar Windows 11 24H2 dit jaar zal verschijnen. Daarmee zal het bedrijf AI nog sterker naar de voorgrond brengen, hoewel nog meer features toegevoegd zullen worden.

Centraal bij 24H2 staat AI-functionaliteit. Eerdere versies van Windows 11 introduceerden al Copilot-tools naast AI-ondersteuning voor Microsoft-applicaties. De nieuwe release breidt dit uit naar een volwaardige Copilot-knop die rechts onderin de taakbalk verschijnt. Windows Copilot zou in 24H2 op een eenvoudige manier aan en uit te zetten zijn. Eveneens kunnen third-party chatdiensten en plug-ins via de instellingen worden geïmplementeerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan