windows 7 slipstreamen

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Silverwing

Gast
Ik denk er an om eens een slipstream dvd te maken van windows7 en daarna deze opnieuw te installeren.(ik heb wel een goede backup maar wil dit toch eens uitproberen,just for fun.
Zou het kunnen dat ik hierover geen tips vind of is dit identiek aan vista?
 
Volledige zekerheid heb ik niet, maar ik denk dat het nog niet mogelijk is om w7 te slipstreamen.
 
Ik heb enkel de installatie dvd.

Die heb je altijd nodig. Wat is de juiste bedoeling van je slipstream schijfje.
In XP en Vista kun je een slipstream maken, waarin dan de servicepack's geïntegreerd worden, zodat je deze niet meer hoeft te downloaden na de installatie.
Het is ook mogelijk om een slipstream schijfje te maken, waarin de drivers van de hardware kan geïntegreerd worden. Zoals de drivers van VGA on board, sound on board enz..... , ingeplugde kaarten enz.........

Volledige zekerheid heb ik niet, maar ik denk dat het nog niet mogelijk is om w7 te slipstreamen.

Zoals ik het goed begrijp na gelezen te hebben, is dit nog in ontwikkelingsfase , en zal waarschijnlijk w7lite genoemd worden.
 
Laatst bewerkt:
De bedoeling is om een dvd te maken met daarop alle updates en drivers op die ik nu op mijn systeem heb staan,maar met een nieuwe windows er bij.
Als ik mijn back up gebruik dan zet ik ook elke keer alle eventuele fouten mee terug,en omdat ik nog altijd met een traag startmenu zit wou ik dat proberen,het scheelt een pak werk achteraf.
 
Ik heb een maand geleden een Acer laptop aangekocht met W7 Home. Daarbij was géén cd van Windows en ook geen recover cd. Ook de drivers heb ik enkel op HD staan.
Hoe moet ik dat dan?
 
@Mik

Ik heb een maand geleden een Acer laptop aangekocht met W7 Home. Daarbij was géén cd van Windows en ook geen recover cd. Ook de drivers heb ik enkel op HD staan.
Hoe moet ik dat dan?

Normaal moet op die laptop een kleine partitie staan, met de recovery software, en die moet je dan zelf op een schijfje branden.
 
@Mik



Normaal moet op die laptop een kleine partitie staan, met de recovery software, en die moet je dan zelf op een schijfje branden.

Dacht ik ook maar is maar één partitie te vinden. Doe eens navraag in de winkel als ik langsga.
 
een verborgen partitie zie je niet met WIN os, enkel met linux of partitie-soft
 
een verborgen partitie zie je niet met WIN os, enkel met linux of partitie-soft

Heel makkelijk, indien ge moet herstellen, alles in braille tenzij ander os??????????
Hoe kan je in Windows dan herstellen als het misgaat?
 
Na een Upgrade naar Win7, werkt de herstelpartitie niet meer! Ik zeg wel een upgrade van Vista naar Win7, dus geen verse installatie! Na de install van Win7, nieuwe opstart en herstel dvd's maken/branden met vLite of de nieuwe tools.
 
@wivy

Na een Upgrade naar Win7, werkt de herstelpartitie niet meer! Ik zeg wel een upgrade van Vista naar Win7,

Ben je daarvan heel zeker? Volgens mij heeft dit alleen betrekking bij XP. Als je vanuit XP een upgrade uitvoert naar W7, word eerst gans de harde schijf gewist, maar vanuit vista upgraden naar windows7 blijven de instellingen en programma's behouden. Als je een aangepaste upgrade uitvoert , dan is er inderdaad geen herstelpartitie meer.
 
ik zit met een vista home premium naar win7 ultimate, terugkeer via herstel naar vista lukt niet. Wel heb ik nu win.old file welke ik kan verwijderen via opruimen c- schijf.De herstelpartitie is zijn coördinaten kwijt! De herstel partitie wordt enkel door fabrikanten geleverd ipv een dvd, bij updates is de fabrikant niet meer verantwoordelijk voor het os op de pc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan