windows 7 slipstreamen

Status
Niet open voor verdere reacties.
@wivy

Ik ben ooit nog begonnen met DOS en windows 3.0, en even de geschiedenis uitleggen.
Windows95 verscheen.
Windows versie die geleverd werd bij aankoop nieuwe computer. Deze kon je niet installeren vanuit windows 3.0 , moest je dus een win95 upgrade aankopen.
Bij de installatie van de upgrade werd er gevraagd of je de systeeminstellingen wou behouden, en behield je die kon je win95 terug verwijderen, behield je ze niet, was het onmogelijk om nog win95 te verwijderen.
En net hetzelfde was dat als je een Upgrade uitvoerde van WIN95 naar WIN98
En net hetzelfde was dat als je een Upgrade uitvoerde van Win98 naar ME
En net hetzelfde was dat als je een upgrade uitvoerde van win98 of win ME naar XP.
En net hetzelfde is dat als je een upgrade uitvoert van Vista naar Windows 7, bij XP naar Windows 7 niet.
Behoud je de systeeminstellingen bij een upgrade, je bent niet tevreden, kun je de windows versie terug verwijderen , en kun je opnieuw je vorige windows gebruiken.

Behoud je de systeeminstellingen niet, voer je een nieuwe installatie uit.
Hier eens gaan lezen

Een upgrade uitvoeren van Windows Vista naar Windows 7 - Help en ondersteuning - Microsoft Windows

Wat je hier leest in het artikel van Microsoft

Als uw huidige versie van Windows Vista niet kan worden bijgewerkt naar de versie van Windows 7 die u wilt gebruiken, kunt u Windows 7 in plaats daarvan installeren met de optie voor een aangepaste installatie.

Dan gaat het om een OEM versie. Een OEM versie word bij een systeem geleverd en kun je niet over een andere versie installeren. Koop je zelf een WINDOWS versie (upgrade), kun je die wel over een andere versie installeren, met of zonder behoud van de systeeminstellingen.

bij updates is de fabrikant niet meer verantwoordelijk voor het os op de pc.

Een update is geen Upgrade. Een update is een verbeterde versie , zoals het ooit was bij WIN98. Win98 SE was een update voor win98. Een verbeterde versie. Een upgrade is geen verbeterde versie maar een nieuwere versie.
 
Laatst bewerkt:
ik zit met een vista home premium naar win7 ultimate, terugkeer via herstel naar vista lukt niet. Wel heb ik nu win.old file welke ik kan verwijderen via opruimen c- schijf.De herstelpartitie is zijn coördinaten kwijt! De herstel partitie wordt enkel door fabrikanten geleverd ipv een dvd, bij updates is de fabrikant niet meer verantwoordelijk voor het os op de pc.
ipv update was het een upgrade, rechtzetting van taal (upgrade is niet gelijk update)

Ik ben nederlandstalig en verzuipt in mijn vlaams, sorry mannen ik woon te lang in a'pen
 
Ik heb een gloednieuwe (1maand) laptop met standaard Windows 7 Home. Dus dat is voor mij niet van tel. Vraag, Hoe kan ik dan mijn drivers en systeem beveiligen tegen dat er eens iets voorvalt wetende dat ik géén DVD van het systeem meekreeg. Dan bedoel ik hier niet een backup van hetgeen er nu op staat.
Als de recovery verborgen is en ik heb geen ander operatingsysteem, hoe doe ik dat??????
 
@Mik

Je kan een backup maken. Bij backup instellingen selecteer je backup maken van het systeem. Dan selecteer je een doelstation, en kies je voor de brander. Je moet wel een DVD schijfje maken. Met dit schijfje zou je terug WIN 7 kunnen herinstalleren als het eens nodig moest zijn. Deze bewerking moet je uitvoeren in het backup en restore centrum. In wIndows7 backup en restore centrum zit een nieuwe functie waarmee je een image kan maken van het systeem. Deze image word gemaakt op basis van huidige instellingen, en niet op basis van fabrieksinstellingen.
 
Laatst bewerkt:
@Mik

Je kan een backup maken. Bij backup instellingen selecteer je backup maken van het systeem. Dan selecteer je een doelstation, en kies je voor de brander. Je moet wel een DVD schijfje maken. Met dit schijfje zou je terug WIN 7 kunnen herinstalleren als het eens nodig moest zijn. Deze bewerking moet je uitvoeren in het backup en restore centrum. In wIndows7 backup en restore centrum zit een nieuwe functie waarmee je een image kan maken van het systeem. Deze image word gemaakt op basis van huidige instellingen, en niet op basis van fabrieksinstellingen.

In mijn vorige post schreef ik : "Dan bedoel ik hier niet een backup van hetgeen er nu op staat." Ik heb een backup gemaakt maar helaas niet de 1e dag.
 
Dit heb ik gevonden op het net.

Hieronder volgt het stappenplan voor het instellen van het systeem naar standaardinstellingen:

1) BELANGRIJK!!!!! Hiervoor dient u wel eerst een backup te maken van uw belangrijke bestanden op de vaste schijf!
2) Als u de backup heeft aangemaakt, kunt u uw computer afsluiten
3 )Zet de computer aan, en bij het ACER fullscreen logo drukt u enkele malen op ALT+F10,
Mocht Windows na enkele seconden alweer opstarten in Windows met het inlogscherm voor de gebruiker, dan dient u wellicht de computer volledig af
tesluiten, in plaats van "Standby" of "Hibernation".
4) Vervolgens wordt ACER eRecovery Management voor u geladen.
5) U kiest voor de optie systeem herstellen naar standaard instellingen, indien u het hele systeem wilt recoveren. (Mocht u alleen de stuurprogramma's en de
applicaties opnieuw willen installern, dan kiest u voor het herinstalleren van de stuurprogramma's en applicaties, Hierbij zal de inhoud van de schijf
behouden blijven.)

Het systeem word nu recovered met een statusbalk die de voortgang bijhoud. Mochten er toch problemen voordoen, dan kunt u contact opnemen met onze technische helpdesk. Wellicht dient u dan recovery cd's te bestellen, of het product ter reparatie te laten ophalen.


Wij raden onze klanten aan bij de eerste installatie een backup to maken op optische schijf (cd/dvd).
Mocht u dan de recovery niet meer vanaf de harde schijf kunnen doorvoeren dan heeft u alsnog de volgende optie:

1)Stop de backup schijf in het DVD station.
2)Zet de computer aan
3)Bij het ACER logo drukt u enkele malen op F12, dan kunt u selecteren dat u vanaf CDROM/DVDROM de computer wilt opstarten.
4)De recovery procedure word gestart.
 
@Mik

Zeer intressant. Als ik dit goed lees werd dit dan ook op jouw laptop uitgevoerd door ??????? , maar heb je het recovery schijfje niet bijgekregen bij aankoop van laptop.
 
Wordt niet meer bijgeleverd om kosten te drukken zogezegd nochtans klant betaald ??? Het schijfje achter na bestellen kost je gemiddeld zestig euro. Kassa, kassa, ... , kasssa.
 
@Mik

Zeer intressant. Als ik dit goed lees werd dit dan ook op jouw laptop uitgevoerd door ??????? , maar heb je het recovery schijfje niet bijgekregen bij aankoop van laptop.

Ja, dat zou het moeten zijn. Heb inderdaad de schijf er niet bijgekregen. Maar de info die ik gevonden heb geven ze ook niet bij aankoop. Ga toch een hartig woordje doen bij de verkoper.
 
Nu Mik zijn oplossing heeft kunnen we dan misschien gewoon terug verder gaan met de vraag die ik stelde?
 
@Silverwing

Volgens mij is er nog geen mogelijkheid om win7 te slipstreamen , omdat er nog geen servicepack beschikbaar is.
 
Dus ook niet een installatie dvd maken met alle drivers en updates tot nu toe?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan