Computer- en internetnieuws

Hier kan je laatste nieuws lezen over computer en internet.
Naar aanleiding van de overname van McAfee door Intel heeft de leverancier van beveiligingsoplossingen een e-mail gestuurd naar klanten en partners wereldwijd. In de brief staat dat McAfee een op zichzelf staand onderdeel binnen Intel blijft, het gecombineerde bedrijf nieuwe markten gaat betreden, er niet in de kosten gesneden gaat worden en er volgend jaar een nieuw securityaanbod komt. Meer...
Het opraken van de IPv4-voorraad, in een situatie waarin een minderheid van de wereldbevolking is overgeschakeld op het IPv6-protocol, kan tot chaos op het internet zorgen. Dat voorspelt de voorzitter van de Nederlandse IPv6 Task Force Erik Huizer. Hij voorziet vertraging van het internetverkeer, wanneer illegaal verkochte en dubbel gebruikte adressen routeringstabellen vervuilen. Ook geopolitieke spanningen sluit Huizer niet uit. Meer...
XS4ALL start officieel met het leveren van IPv6 aan particulieren en het midden- en kleinbedrijf. De internetprovider bood klanten al geruime tijd de mogelijkheid met IPv6 te experimenteren via zogenaamde tunnels. Maar die techniek was nog steeds afhankelijk van IPv4-adressen en bood dus geen oplossing voor het opraken van de internetadressen. De IPv6-techniek die nu beschikbaar is, is niet afhankelijk van IPv4. Meer...
Ergens midden jaren '90 kreeg ik er voor het eerst mee te maken, de 'Electronic Battlefield Facility' of, zoals dat bij Defensie-omgevingen hoort, kortweg EBF: een digitale projectie van het slagveld op je beeldscherm, compleet met eenheden en controls. Het leek wel (en was ook) een 'war game' in het groot met volledige integratie in de commandolijn. Hoge officieren waren in hun nopjes. Ondergetekende trouwens ook. Prachtig spel. Meer...
Bits of Freedom (BOF) geeft bedrijven de mogelijk om sponsor te worden. Ook al is de stichting in naam een digitale burgerrechtenbeweging, toch zijn volgens directeur Ot van Daalen ook bedrijven gebaat bij bescherming van de privacy en communicatievrijheid. Een voorbeeld van dat laatste is netneutraliteit: het principe dat alle datastromen op het internet gelijkwaardig behandeld worden. 'Als je toegang wilt tot klanten dan moet je langs de internetprovider. En die gaat steeds vaker een poortwachtersrol vervullen.' Meer...
Er zijn nog steeds mensen die moeten wennen aan de digitalisering van de samenleving. Toen mijn vrouw voor het eerst een TomTom zag, zei ze: 'Wat een handig apparaat! Kun je de route voor me printen?' Het verbaasde mij niet eens. Mijn vrouw print nog steeds alles. En om heel eerlijk te zijn, het maakt me niet zo veel uit. Ik heb toch een hekel aan bomen. Meer...
Leverancier van administratiesoftware voor het mkb AccountView gaat crm-pakketten aanbieden via het web. De leverancier sloot daartoe een samenwerking met SuperOffice, leverancier en ontwikkelaar van het gelijknamige crm-pakket. De bedrijven brengen nu gezamenlijk crm als webdienst op de markt onder de naam AccountView SuperOffice CRM Online. Meer...
XSNews - Fast Unlimited Premium
Terug
Bovenaan