Online apps Belfius kaartlezer met usb kabel

Denk hier in Vlaanderen dat er ook wel gebruikers zijn die bij Belfius klant zijn. Altijd tevreden geweest over het gebruik met kaartlezer met usb kabel, enkel pin nodig om aan te melden en transacties te doen. Nu in Windows 11 krijg ik dit niet aan de praat, steeds foutmelding. van Belfius deze oplossing gekregen, wel het werkt nog niet. Nu gebruik ik wel meestal Itsmi in plaats van de kaartlezer maar sommige zaken moet je met de kaartlezer uitvoeren. nu wel nog een Win 10 computer en daar werkt dit probleemloos. Ik vraag me dus af of iedereen zomaar de oplossing kan uitvoeren als je niks van computer afweet. Nog iemand met dit probleem?
1755078960343.png

De installatie van de kaartlezersoftware 'DIGIPASS Native Bridge' faalt. De Digipass Native Bridge wordt niet geïnstalleerd op uw computer en u krijgt de foutboodschap: Error '0x80070643'.

Er zijn twee oplossingen (het is aan te bevelen de oplossingen te laten uitvoeren door iemand die gewoon is met technische procedures in computers te werken) :

  1. verbinden met een andere wifi (bij familie, vrienden, buren) en dan de installatie uitvoeren of de computer verbinden met een mobiele hotspot
  2. stap 2 uitvoeren van artikel OneSpan KB 120223 voeg een locale DNS lookup toe in het hosts bestand?
De stappen kort uitgelegd:

  1. Klik in de zoekbalk of het icoon in de vorm van een vergrootglas / cirkel aan de linkerkant van de werkbalk.
  2. Typ Kladblok of Notepad. Het kladblok verschijnt in het zoekscherm.
  3. Klik met de rechtermuisknop op het kladblok en kies de optie Als administrator uitvoeren.
  4. Klik op het tabblad Bestand en vervolgens op Openen.
  5. Volg deze weg om het HOSTS-bestand te openen vanaf het kladblok: (Deze PC) C:\Windows\System32\drivers\etc
  6. Klik 2x op het bestand hosts om het bestand te openen.
  7. Klik onderaan de laatste lijn in het bestand.
  8. Voer het IP-adres in: 127.0.0.1.
  9. Druk op de Tab (?) toets om ruimte toe te voegen.
  10. Voer de domeinnaam in: localhost.vdsnb.com.
  11. Klik in de menu van het kladblok op het tabblad Bestand en vervolgens op Opslaan. (Sla het bestand op dezelfde locatie op!)?
Biedt dit geen oplossing, dan kan u zich aanmelden

  • met de kaartlezer zonder USB-kabel
  • met itsme
 
Gaat dat hier over je eID reader, hier https://eid.belgium.be/nl ben ik ik mijn software gaan halen. De zoveelste software gaat ook niet, verwijderen ook bij de downloads. Chrome opkuisen en via help die updaten.
Mijn reader 50 € heb ik veranderd naar ene van 12€. In feite heb je de driver van die reader dat meestal automatisch gaat en en die software van mijn link nodig. En soms moet ik nog eens proberen met Chrome te kuisen en up te daten.
Via Itsme op mijn phone lukte het ook niet, mijn tel nr was niet geregistreerd of fout. (+32 is zonder 0 dan:censored:); Nu gaat dat via de symbooltjes te melden.
 
De e-ID communicatiesoftware heeft niets met Chrome te maken, dus wat je daar zegt over 'opkuisen' ontgaat me ...

Het is een stand-alone app/software, die inderdaad kan halen op de website waarnaar je link verwijst.

1755533844027.png


Bestaat in 2 versie's : de eerste is volledig functioneel / de tweede zorgt enkel dat je de metadata (inhoud) van een e-ID kan zien. Bij gebruik van de volledige middleware heb je die 2de strikt genomen niet nodig, maar ik gebruik die bij mijn support als digipunter voor het bekijken van de e-ID van mijn 'klanten'...
 
Wij hebben ook een Digipunt hier en die heeft mijne Itsme geinstalleerd. Men geeft zelfs nu wat ondericht over werken met de smartphone en een video over Itsme. Fijn dat je dat doet.
Maar via mijne link werkte het, 1000 vragen aan anderen hebben niet geholpen of bleven onbeantwoord.
 
Belfius doet wel eens meer gekke dingen. Ben al zeker 50 jaar klant bij de bank die reeds een aantal keer van naam veranderde (zoals er wel meer zijn).
Ik heb een probleem gehad met mijn bankkaart (hacking) en alles laten blokkeren. Alle instellingen en toegangen gecontroleerd en opgekuist.
En toen begon het probleem. Ik kon niet meer aanmelden met ItsMe. Het account zou niet bestaan, terwijl ik toch bij andere instellingen zoals andere bank, FOD, e.d. kon aanmelden. Het heeft een jaar geduurd eer ik weer met ItsMe kon aanmelden bij Belfius.
De helpdesk was behulpzaam, maar kreeg het zo lang niet opgelost.
Gelukkig kon ik wel met het Belfius 'kastje' (kaartlezer) aanmelden, zowel draadloos als via USB.

USB is gemakkelijker omdat je enkel je pincode moet invoeren.
Ik gebruik Belgium e-ID middleware 5.1.8, DIGIPASS Native Bridge 2.8.2 en Dioss eID Middleware 4.8.0.0 voor de kaartlezer die ook als e-ID identificatie dient voor sommige sites waar ik ItsMe niet kan gebruiken.
 
Ik denk niet dat dit de software is die in #17 werd aangegeven ... !? en dat is de enige juiste.
Ik zie dat je iets van Microsoft probeert te installeren maar dat hoeft niet : de overheid gebruikt haar eigen pakket all-in !
 
Die Digipass is wel de juiste, heb die ook nodig gehad. Weet niet exact meer waarom, maar was een requirement voor een handeling van de card reader.
Is voor zover ik kan zien ook een log die de verwerking van die digipass in beeld brengt, of toch deels. Dus allemaal ok.
Maar... ik zie niet alles in die betreffende log.
Kan je eens kijken of volgend log bestand bestaat, en indien zo hier even neerzet aub?

C:\Users\fredd\AppData\Local\Temp\DIGIPASS_Native_Bridge_2.8.8_20250824095323.log
 
OK... ik ga er niet over twisten... Ik stel alleen vast dat het bij mij al sedert Belfius overgestapt is op die specifieke cardreader werkt zonder die extra software. Op géén enkele van mijn PC vind ik daar zelfs een verwijzing naar toe en toch gebruik ik die reader al zolang hij bestaat.

Als het zo specifiek is zou Belfius wel iets voorkomender mogen zijn om zijn (voorlopig nog) klanten te helpen.
 
Beutje achterhaald?
Heb hier in Nederland ABN-AMRO als bank, krijg je een Indentifiër als kaartlezer maar gebruik nu een poosje de app van ze op een Android apparaat waarmee ik nu via een QR code inlog op de PC indien gewenst.
 
Weet ik ook lange pier, gebruik altijd Itsmi om aan te melden, maar gebruik de kaartlezer enkel als de bank erom vraagt, het gaat me erom dat het wel moet werken.
Belfius is een Belgische bank, die als eerste een kaartlezer had die je zowel kon gebruiken voor bankzaken als gewone kaartlezer voor je Id kaart, dus al voor dat er sprake was van apps. Voordeel was ook dat je gewoon kon aanmelden met pincode zoals bij een bankautomaat, dus geen gedoe met sign en codes invullen, en dat was toch wel een gemak vroeger ten opzichte van andere banken, dit even ter info.
 
Is dezelfde log helaas. Moeten we het dus mee doen vrees ik. Op zich is de fout niet zo eenduidig, dus gaan we de piste volgen die Microsoft/Google ons opstuurd.
Kan je de .NET repair tool eens downloaden en laten lopen aub? Installeer daarna eventueel het .NET Framework nog eens opnieuw:

.NET Repair Tool

.NET Framework 4.8.1 Runtime
 
Terug
Bovenaan