04/02 Vuilnismannen klagen "ze zijn zo rot als snot"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet alleen de Antwerpenaars vloeken wel eens over de slechte kwaliteit van de afvalzakken, ook de vuilnismannen hebben hun mening. “De afvalzakken zijn zo rot als snot”, drukt een vuilnisman het ietwat plastisch uit.
De vuilnismannen reageren anoniem. Volgens de dienstleiding staan de mannen en de vrouwen van stadsreiniging liever niet in de krant. Tijdens een telefoonrondje bleek echter het tegendeel. De onvrede is bij sommigen groot.

Geperforeerd

Zowel de rest-, de GFT- als de PMD-afvalzakken zouden volgens een vuilnisman van slechte kwaliteit zijn. “Ze zijn allemaal van slechte kwaliteit”, aldus een vuilnisman. “Als we de afvalzak vastnemen, dan scheurt de bovenzijde los. Het lijkt alsof de zakken zijn geperforeerd. De afvalzakken vallen dan om en de inhoud valt op de straat.”
Volgens een andere man van stadsreiniging wordt er onder de vuilnismannen veel geklaagd over de afvalzakken. “De zwarte koordjes breken af”, aldus de vuilnisman. “Ook de zijkant scheurt open van de restafvalzak. De bewoners spreken ons hier geregeld over aan.”
Een ploegbaas nuanceert. “Er waren rollen met slechte afvalzakken, maar ik heb de indruk dat dit nu achter de rug is. Soms zit er nog wel eens een slechte afvalzak tussen, maar niet opmerkelijk veel.”
Onderzoek

De Antwerpse ombudsvrouw Karla Blomme krijgt steeds meer klachten over de kwaliteit van de afvalzakken.
Milieuschepen Guy Lauwers (sp.a) laat de kwaliteit van de afvalzakken door een laboratorium onderzoeken. Als er daadwerkelijk een structureel probleem is, kan de stad overwegen om het contract met de leverancier te verbreken.

Bron:GVA

SIMBA
 
vorige week ook naar het gemeentehuis geweest om zakken te vervangen,ik kreeg aleen de zakken terug die ik bij mij had ,degene ik al buiten had gezet ,vol plakband om die bijeen te houden ,en 3 in 1 had gestoken nada ,dat wisselden ze niet om ,zijn ze nog niet duur genoeg of wa?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan