Status
Niet open voor verdere reacties.
Op het BK veldrijden in Hofstade doken vier renners de laatste ronde in. Vier kandidaten streefden naar de Belgische titel: Sven Nys, Bart Wellens, Niels Albert en Erwin Vervecken.
Het is Sven Nys (Rabobank) die in de laatste razendspannende ronde als eerste op de verharde weg kwam en het BK in Hofstade wint. Uittredend kampioen Bart Wellens (Fidea) werd tweede. Niels Albert (Palmans) pakte het brons, wereldkampioen Erwin Vervecken (Fidea) moest tevreden zijn met de vierde plaats.

"Ik heb heel de week zonder druk kunnen presteren" verklaarde Nys op Sporza Radio. "Vandaag zat ik twee ronden in de achtervolging, maar ik ben niet in paniek geschoten. Tijdens de laatste ronde wist ik dat ik er mij niet af mocht laten rijden en ik heb op het juiste moment een aanval geplaatst. Het was belangrijk om de loopstrook te overleven en dat is ook gelukt", aldus de gelukkige winnaar.

Leuk detail: Sven Nys had het nummer 5 op de rug en werd ook voor de vijfde keer in zijn carrière Belgisch kampioen veldrijden.

Bron:GVA

SIMBA
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan