10/06 Tom Boonen is betrapt op coca?ne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een controle buiten competitie was er voor Tom Boonen teveel aan. Drie dagen voor de ronde van Belgi? op 25 mei testte hij positief op het gebruik van coca?ne. De Vlaamse gemeenschap, twee verschillenden gerechtelijke bronnen ?n het dopingagentschap WADA hebben het nieuws bevestigd.
Dat meldt Het Laatste Nieuws. Volgens de krant waren er gisteravond nog huiszoekingen gepland in de huizen van zijn ouders en van zijn vriendin Lore.
De naam van Boonen in verband met coca?ne werd al eens gelost door intussen ex-veldrijder Tom Vanoppen. Hij werd eind december betrapt op coca?ne door Vlaamse dopingcontroleurs. Volgens Vanoppen, een zeer goede vriend van Boonen, kreeg hij het poeder van Tom. Boonen dus als dealer, maar dat werd in alle toonaarden ontkend.
Glamourboy

Het gaat van kwaad naar erger met de glamourboy uit Balen. Vorige week moest hij zijn rijbewijs inleveren op de ring rond Mol waar hij tegen het dubbele van de toegelaten 90 per uur reed. Boonen blies 1 promille in de alcoholtester. Resultaat: twee weken rijverbod. Zes weken voordien was zijn rijbewijs al eens voor twee weken ingetrokken. En iedereen herinnert zich nog de foto's van zijn gele Lamborghini die gedeukt in de gracht lag.
Zijn grootste echte wapenfeit was winst in Parijs-Roubaix en de groene trui in de laatste Tour. Resultaten die hem een zeer bijzondere status geven, maar in welke mate de coca?ne zijn imago gaat besmeuren, zal de komende dagen blijken.

Bron:GVA

SIMBA
 
Is ook maar een mens, kleinste ding dat hij mis peuter staat het in de kranten.
 
Klopt wel hoor, maar als je je bewust bent dat je zo in de spotlight staat en je naam werd al genoemd door een collega dan weet je dat de politie je in de gaten houd wat die coke betreft.
Hij is verslaafd, anders was hij gestopt met coke.
Ik hoop maar dat hij geen 2e Van Den Broeck word, (Frank bedoel ik, en niet de andere die 7de werd in de Giro voor de uittredend giro winnaar en ook voor Simoni).
Ik vind het onbegrijpelijk, zeker als je weet dat hij met de tourwinnaar van vorig jaar meekon op 25 jarige leeftijd dat er geen enkele aandacht besteed is voor zijn prestatie.
Het draait allemaal om Boonen en de belofte voor de tour, die nog niets bewezen heeft.
Een schande is het.
Nu ben ik eens benieuwd of hier iemand de voornaam kent van de eerste belg die zo een goede prestatie leverde na Van Impe en de Cricq.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan