Windows 11 10.27280_x86+x64_Stable-SET.UP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij het openen van mijn laptop staat deze nieuwe map op mijn bureaublad:

Naamloos.jpg

Naamloos2.jpg

Heeft iemand een idee wat dit te betekenen heeft?
 
Dit is een map waarin een setup zit, die een crack installeert.
Het zou me verbazen als je niet zou weten welke handeling hier voor gezorgd heeft.

In alle geval : als je geen gevolg hebt gegeven aan de install in die map kan je ze nog snel volledig verwijderen.
 
Bedankt voor de reactie, ik zal dit meteen verwijderen.
PS: Mijn kleinkinderen gebruiken ook mijn laptop om spelletjes op te spelen, eventueel hebben zij dit veroorzaakt, want met cracks houd ik me niet bezig.
 
Nee, niet echt vrees ik.
Je kan eens kijken de programma's of er geen app staat met 'New' of 'Nieuw' ernaast, maar ik acht het weinig waarschijnlijk dat deze malware zo vriendelijk zou zijn dat te melden.

Wat ik er op het net over vindt laat me echter denken dat - indien dat geinstalleerd zou zijn, incl. de malware die erin zit - je dat snel genoeg zou merken.

De map is van gisteren 17 u 13 - mocht je een herstelpunt hebben van voor dat tijdstip is het natuurlijk veiliger terug te gaan naar dat herstelpunt.
 
@ivanh Jouw situatie deed me denken aan iets wat mijn schoonmoeder in het verleden is overkomen. Opeens had ze malware op haar pc en riep ze mijn hulp in. Die malware was toen gelukkig makkelijk te verwijderen. Ik kon ook zien wanneer die geïnstalleerd was; dat bleek te zijn op een tijdstip waarop een kleinkind van haar pc gebruik had gemaakt.
Om zulke problemen in de toekomst te voorkomen wijzigde ik het wachtwoord van haar gebruikersaccount. Ik vertelde haar dat ze dat wachtwoord geheim moest houden en zeker niet aan haar kleinkinderen mocht geven.
Voor de kleinkinderen maakte ik op haar pc een eigen gebruikersaccount aan met beperkte rechten en een eigen wachtwoord. De kleinkinderen konden dus zelf niets installeren. Daarna zette ik een stuk of 10 spelletjes op het account van de kleinkinderen. Als de kleinkinderen een nieuw spelletje zouden willen hebben, dan zou oma (of ik via Teamviewer) dat voor hun moeten installeren.
Sindsdien had mijn schoonmoeder nooit meer zulke problemen.

Ik geef je dit enkel ter overweging mee.
 
@ivanh Jouw situatie deed me denken aan iets wat mijn schoonmoeder in het verleden is overkomen. Opeens had ze malware op haar pc en riep ze mijn hulp in. Die malware was toen gelukkig makkelijk te verwijderen. Ik kon ook zien wanneer die geïnstalleerd was; dat bleek te zijn op een tijdstip waarop een kleinkind van haar pc gebruik had gemaakt.
Om zulke problemen in de toekomst te voorkomen wijzigde ik het wachtwoord van haar gebruikersaccount. Ik vertelde haar dat ze dat wachtwoord geheim moest houden en zeker niet aan haar kleinkinderen mocht geven.
Voor de kleinkinderen maakte ik op haar pc een eigen gebruikersaccount aan met beperkte rechten en een eigen wachtwoord. De kleinkinderen konden dus zelf niets installeren. Daarna zette ik een stuk of 10 spelletjes op het account van de kleinkinderen. Als de kleinkinderen een nieuw spelletje zouden willen hebben, dan zou oma (of ik via Teamviewer) dat voor hun moeten installeren.
Sindsdien had mijn schoonmoeder nooit meer zulke problemen.

Ik geef je dit enkel ter overweging mee.
Is het geen slecht gedacht van de kleinkinderen niet te laten spelletjes spelen op computer van grootmoeder?
Als ze kunnen cracks en dergeljjke gebruiken, dan doen ze dat toch best thuis oop hun eigen computer.
Kleinkinderen komen hier niet om op computer te spelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan