Status
Niet open voor verdere reacties.
Vijftig procent van de Belgen vindt 25 jaar de ideale leeftijd om te trouwen. Dat blijkt uit een peiling over de Belgen en het huwelijk die werd uitgevoerd in opdracht van Radio Contact en Ciné Télé Revue naar aanleiding van Valentijn.

59 procent van de deelnemers aan de enquête vindt dat vrouwen meer gehecht zijn aan het huwelijk dan mannen. Volgens 39 procent van de ondervraagden is verloving noodzakelijk en 54 procent vindt dat het huwelijk de mooist mogelijke liefdesverklaring is. Als het over de concrete trouwpartij gaat, vindt 52 procent dat hun huwelijk een grootse gebeurtenis moet zijn met alle vrienden en familie erbij. 35 procent verkiest een intieme viering met alleen de naaste vrienden en familie. 10 procent kiest ronduit voor een snel-huwelijk in Las Vegas.

Het hoge kostenplaatje van een trouwpartij betekent voor 60 procent van de ondervraagden de grootste rem. 58 procent is bang voor een echtscheiding en 47 procent vindt de organisatie van een trouw te ingewikkeld.

Meer dan de helft (54 procent)van de respondenten denkt dat hij of zij minstens twee keer in zijn leven zal trouwen. Als het op geschenken aankomt, krijgt 42 procent liefst geld.

De peiling werd tussen 18 en 28 januari uitgevoerd door IPSOS bij 448 Franstaligen van 15 jaar en ouder.

Bron:GVA

SIMBA
 
Werk hebben en werk houden op de dienst bevolking van de gemeente. Ik heb nog wat langer gewacht en was er 35 toen ik mij liet .......
 
Die enquête werd gehouden tussen snotneuzen, die kan je niet serieus nemen vind ik. Ze leven nog in dromen en vergeten dat daarvoor geld nodig is, in veel gevallen zelfs heel veel geld, DE boosdoener van de vele scheidingen (over het flirten en avontuurtjes gaan we het niet hebben).

Hadden ze dat nu gevraagd aan 35+ zou de ideale leeftijd wel eens een flink pak hoger kunnen zijn, maar ja, mogelijks zouden ze ook teveel antwoorden gekregen hebben dat huwen ouderwets is en zo hun eigen enquête om zeep helpen (lachen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan