17/05/2009 / Leraar krijgt doodsbedreigingen van vader mishandelde jongen

Status
Niet open voor verdere reacties.
De leraar die een leerling mishandelde in school Mariadal in Hoegaarden heeft doodsbedreigingen gekregen van de vader van de mishandelde jongen. Die ontsnapte vrijdag uit een psychiatrische instelling in Kortenberg, maar zou ondertussen teruggekeerd zijn.

De leraar kreeg sinds vrijdagavond politiebewaking, maar die maatregel werd opgeheven nu de vader opnieuw in de instelling zit. De man uitte doodsbedreigingen aan het adres van de leerkracht en de directie van de school.
Begrip

Ondertussen reageerden andere leerkrachten van de school op het gebeuren. "Ik geef wekelijks maar drie uur les aan die klas, namelijk op maandagnamiddag", legt een collega uit. "Eens die dag voorbij is, ben ik blij. Dan is mijn week goed. Maar mijn collega moet dag in dag uit voor die klas staan."
"Met die klas is soms fysiek ingrijpen nodig", aldus een andere leraar. "De acties van de man zijn niet goed te praten, maar ik vraag wel om een beetje begrip voor de situatie."
Geschorst

De school besliste vrijdagavond al om de leraar tot de grote vakantie preventief te schorsen. Onderwijsminister Vandenbroucke laat de school doorlichten.

Bron:GVA

SIMBA
 
Wie gaat zijn plaats innemen, een ervaren kracht mag ik hopen.
Meestal valt men terug op een jonge stagiair(e).
Dan is in zo een klas het hek vaak helemaal van de dam.
 
Van den Broecke zou meschien beter eens voor die klas gaan staan...
hij zou ze waarschijnlijk in brand laten steken zoals dat geld... maar dat is al lang vergeten hé
 
Nu denkt iedereen oh deze jongen maar, je zou eens moeten weten wat de leerkrachten daar allemaal met mee maken, deze leraar zal al zijn woede opgekropt hebben en eens moet dat er uitkomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan