Windows 10 188 Gb in een TEMP-map ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Ik vond al dat mijn SSD van 500 Gb behoorlijk veel Gb's opslokte (166) , maar ik zie ook in Windows een TEMP-map staan met 188 Gb.

1607007654643.png

Veelal dit soort bestanden:
1607007381335.png

maar ook deze, met telkens een massa aan kladblok(activity)bestanden
1607007460819.png


Moeten die echt allemaal bewaard blijven?
 

Bijlagen

  • 1607007352402.png
    1607007352402.png
    131.7 KB · Weergaven: 59
Verwijder maar alle bestanden in de temp folders. Mogelijks ga je ze niet allemaal kunnen verwijderen omdat die nog in gebruik zijn ofzo, maar op die paar na gaat dat geen probleem zijn.
 
Die vele bestanden van TS in de TEMP heb ik ook en ik weet waar ze vandaan komen...
Het zijn logs van pogingen om 'features' te installeren, afkomstig van Microsoft, en ze komen héél vaak.
In de txt-bestanden kan je zien over welk feature het gaat en je ziet ook fails en errors staan, maar waar je niets kan mee aanvangen.

Na verloop van weken, maanden etc... stoppen die ooit wel eens, blijkbaar zijn ze dan wel geinstalleerd geraakt.

Ik heb er dagen op zitten zoeken ooit, maar kon er geen lijn in vinden.
 
raar dat deze bij hem vermeld staan op C:\Temp-mappen ik zie deze enkel op C:\Windows\Temp en dan nog is deze hier amper 15Mb groot ..

Bekijk bijlage 248860
Als jij dat raar vindt, dan vermoed ik dat het niet in orde is...Moet die TEMP dan niet onder Windows staan en staat deze dan niet verkeerd of onterecht? Ik schrijf dat omdat ik met grote regelmaat meldingen krijg dat een opgeslagen Word-bestand niet de TEMP-map kan vinden. Ik vermoed dat het pad daarom niet juist is, ontbreekt of verkeerd verwijst...
 
normaal zou je deze op C\Windows\Temp moeten hebben bij u echter staat deze gewoon op de C\ bijgevolg kan er van alles naar toe geschreven worden dat er in feite niet hoort !
*je tweede afbeelding is te klein om er iets van te maken .
 
In die logbestanden vind ik altijd dit :

12/03/2020 08:24:46.220 OFFICECL (0xec0) 0x1450 Telemetry Event biyhq Medium SendEvent {"EventName": "Office.ClickToRun.MachineMetadata", "Flags": 33777018697006849, "InternalSequenceNumber": 13, "Time": "2020-12-03T07:24:46Z", "AriaTenantToken": "0da1917aa56040d3a011c3813ca36107-76f080d8-b37f-4635-8054-5c133fcd04c4-6587", "Contract": "Office.System.Activity", "Activity.CV": "NlcNn/lvEE6vY1mRJAM2Iw.6", "Activity.Duration": 7006, "Activity.Count": 1, "Activity.AggMode": 0, "Activity.Success": true, "Data.SqmMachineID": "741d2b313ac3484790f677029bbc9788", "Data.SusClientID": "a7337da4-2ace-4308-ae70-94ff9dda1fab", "Data.OfficeVersion": "16.0.13328.20408", "Data.Sku": "VisioProRetail.16_x-none_nl-nl_en-us|ProPlusRetail.16_x-none_nl-nl_en-us|ProjectProRetail.16_x-none_nl-nl_en-us", "Data.ExcludedApps": "ProPlusRetail_groove,ProPlusRetail_lync,VisioProRetail_onedrive,ProjectProRetail_onedrive", "Data.PreventTeamsInstallGPO": false, "Data.PreventBingInstallGPO": false, "Data.IsDeviceDomainJoined": false, "Data.AddonsStatus": "OfficeHelper:UNKNOWN|OneDriveClient:INSTALLED|OutlookShare:UNKNOWN|Teams:UNKNOWN|Bing:UNKNOWN", "Data.OfficeBitness": "x64", "Data.C2RClientVer": "16.0.13328.20408", "Data.IsRootJunction": false, "Data.ManagementType": 6}

en dat doet me vermoeden dat het de verwerpelijke Telemetry van Microsoft is die par force probeert na te gaan, en blijft nagaan wat ik wel en wat niet geinstalleerd heb staan...
 
Op zich kan je elke folder naar keuze toewijzen aan een "temp" variabele. Dat gaat bij deze ook gebeurd zijn, manueel, of door een toepassing.
Kan op zich ook geen kwaad. Alleen gaan in dit geval de rechten op de betreffende folder ook niet corect staan.

Hier een link met wat visuele info:

Het zijn dus vooral de user en systeem temp variabelen welke je moet nakijken.
 
Hier worden 2 problemen besproken :
  1. De eigenaardige plaats van de TEMP folder
  2. het vollopen met onzinnige bestanden van die TEMP folder
Het eerste heb ik niet meteen een oplossing voor behalve het correct zetten van je omgevingsvariabele volgens wat @DDragon80 je heeft doorgestuurd.

Het tweede punt echter ... hier is de vermoedelijke reden uitgelegd : https://malwaretips.com/threads/ms-office-2016-click-to-run-logs.67712/
 
Ik heb Office 2019. Heeft een collega van PC Tuts er bij mij thuis begin 2019 opgezet: op deze TUF Gaming computer. Al snel werd duidelijk dat ik daar voor mijn werk helemaal niet mee vooruit kon. Ben dus toen weer teruggegaan naar 2003 waarmee ik ook op de oude computer al die jaren prima werkte, tot macro's toe.
Ik heb wel Outlook van 2019 en dat werkt prima voor me.

Echter, omdat je geen delen van 2019 kunt verwijderen, zit ik dus vast aan Office 2019 ( met Word 2019). Maar dat vormde maandenlang geen enkel probleem met de 2003-versie. Totdat ik ineens die meldingen begon te krijgen met variabele temp en geen toegang.

2003 doet het nog steeds prima, ook voor mijn ingstelde macro's voor mijn dagelijkse werk, maar ik moet telkens die meldingen na opslaan van een document wegklikken, heel irritant, en ik heb ook geen idee waarom dat ineens zo gekomen is.
 
2003 doet het nog steeds prima, ook voor mijn ingstelde macro's voor mijn dagelijkse werk, maar ik moet telkens die meldingen na opslaan van een document wegklikken, heel irritant, en ik heb ook geen idee waarom dat ineens zo gekomen is.
Dat heeft dan weer met die rare plaats van die TEMP te maken en daar zou ik toch wat verder op zoeken (hoe oplossen ?) als ik van jou was. Weet je hoe omgevingsvariabelen na te kijken en ev. aan te passen ?

Ik ben zeker dat iemand van de helpers of medewerkers hier je daar best kan bij begeleiden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan