Status
Niet open voor verdere reacties.

minoe

Steunend lid
Vip Lid
Werk nu met xp en vista naast elkaar op 1 harde schijf met 3 partities.
xp,vista en gegevenspartitie
Bij het opstarten kan ik kiezen tss xp of vista.
Vroeger xp eens geformatteerd en kon niet meer kiezen tss xp en vista enmoest dan vista ook terug installeren
Moest ik nu een tweede harde schijf steken zou dit probleem dan opgelost zijn ?
Op de ene schijf xp en de andere vista
 
Dat komt omdat de MBR (master boot record) op de partitie staat van xp.
Je had xp eerst geinstalleerd, en de mbr word veranderd door vista, maar blijft wel in die partitie van xp zitten.
Met acronis zal dat wel kunnen veranderen maar met het gratis programma masterbooter kan je voor elke partitie een eigen mbr schrijven.
Dan heb je dat probleem ook niet meer, want dan heeft xp zijn eigen MBR, en vista ook.
Ik heb er een tutorial.
Kijk eens in de forumgedeelte onder software (denk ik)
 
Kan je deze toepassen als xp en vista al geinstalleerd zijn of lukt dit niet.
Welke is het van acronis want met masterbooter lijkt het nogal veel werk en iets aan de moeilijke kant
 
Dat kan als er maar 1 systeem geinstalleerd is denk ik.
Als je xp terug als eerste hebt geinstalleerd zal je enkel deze partitie kunnen toevoegen, omdat de andere partitie niet opstartbaar zal zijn (er is daar geen MBR).
Je kan dat oplossen door efdisk te gebruiken wanneer je vista opnieuw installeert.
Dan kan je de 2 partities in mrbooter stoppen.
De boot.ini van xp mag je daarna bewerken (vista er uit schrappen wanneer die opnieuw geinstalleerd is, mrbooter neemt immers dat werk over).
 
Heb het geprobeerd met masterbooter zoals gezegd maar als ik vista wil installeren op die partitie kreeg ik foutmelding 0x800.. denk ik of iets in die aard en kon vista dus niet installeren op die partitie.Mijn schijf was al onderverdeeld in 3 partities maar heb zeker juiste gekozen.Kon zelfs die partitie niet meer formatteren.
Vista was wel al geinstalleerd op die partite.Zou ik deze eerst moeten formatteren misschien.Kon gewoon niet meer kiezen bij opstarten tss xp en vista na herinstall xp
 
Eerst de partities opnieuw aanmaken met efdisk, die zit in het pakket van masterbooter.
Niet zomaar doen wat je denkt, stap voor stap volgen wat ik heb opgesteld.
Ik heb de tutorial even opgesnord op tuts.nl.
Je hebt deze blijkbaar niet gelezen.
 
Eerst de partities opnieuw aanmaken met efdisk, die zit in het pakket van masterbooter.
Niet zomaar doen wat je denkt, stap voor stap volgen wat ik heb opgesteld.
Ik heb de tutorial even opgesnord op tuts.nl.
Je hebt deze blijkbaar niet gelezen.

Inderdaad.Nog niet gelezen.Kan wel het document niet openen of opslaan.Kom op lege pagina tercht
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan