2 hardeschijven

Status
Niet open voor verdere reacties.
N

Niet geregistreerd

Gast
ik heb 2harde schijven in mijn pc ik heb ze beide volledig geformatteert,
maar nu is mijn probleem dat ik er maar 1meer kan gebruiken ik kan ze allebei terug zien in de bios maar ik kan alleen de eerste instellen en gebruiken,
ik weet dat ik op de tweede schijf ook mijn windows moet instaleren om hem te kunnen gebruiken maar ik weet niet hoe ik dit doe zodat niet alle windows programmas worden geinstalleerd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom uw windows ook op de 2 de schijf plaatsen?
Gewoon één keer windows installeren is voldoende. Vraagje: zijn het nieuwe schijven, of is er één van iemand anders bij? Welke windows? 2000, xp, vista of Win98?
Hoe zijn de schijven geformateerd, fat32, NTFS. normaal kan u zo in beide schijven van uw computer. Je vermeld ook dat niet alles geïnstalleerd word, waarom denk je dat? heb je al eens een schijf controle gedaan?
 
heb je al gekeken in apparaatbeheer of beide schijven er staan zo ja dan is je 2de schijf niet gepartioneerd en zal je bvb met acronis deze als nieuwe schijf moeten toevoegen en een partitie er op maken je kiest de maximale grootte en klikt volgende wanneer je 2de schijf is gepartioneerd zal deze dan ook te zien zijn in deze computer. ik heb gisteren nog op die manier een 2de Hdd gepartioneerd en toegevoegd met acronis nadat ik deze volledig had gewist eveneens met acronis true image maar na formatteren van 1ste HDD waar windows opstond zag ik de 2de enkel in apparaatbeheer dan met acronis een nieuwe Hdd toegevoegd en partitie op gemaakt op maximale grootte en daar was ze terug ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan