2 tv kaarten en windows media center windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
hi, standaard heb ik een MSI TV@nywhere Pro tv tuner zitten in mijn systeem. deze werkt voortreffelijk met WMC . maar wanneer ik oude videotapes wil opslaan ( capture ) gebruik ik een Pinnacle PCTV 330e USB stick en het programma Video Capture Master. Dit werkt ook prima. Maar wanneer ik dan later de USB stick verwijder ( dus terug met de MSI tuner werk ) heb ik in WMC enkel een zwart beeld maar wel geluid. Enkel terug gaan met systeemherstl brengt een oplossing , maar dit kan toch niet de bedoeling zijn ? Wat gaat er mis ?? Alvast bedankt[OPLOSSING]
Beste , kom nu pas tot de ontdekking ( ook via een tip ) dat alle schuld bij Video Capture Master ligt. Dit programma werkt gewoon niet goed denk ik onder W7. Ik heb nu Cyberlink PowerDirector v 8.0 aangeschaft en alles werkt nu zoals het hoort. zowel caputure met pinnacle , en zelfs tegelijk TV kijken onder Windows Medica Center . Bedankt voor alle hints en tips . Je mag dit hoofdstuk sluiten .
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hi, standaard heb ik een MSI TV@nywhere Pro tv tuner zitten in mijn systeem. deze werkt voortreffelijk met WMC . maar wanneer ik oude videotapes wil opslaan ( capture ) gebruik ik een Pinnacle PCTV 330e USB stick en het programma Video Capture Master. Dit werkt ook prima. Maar wanneer ik dan later de USB stick verwijder ( dus terug met de MSI tuner werk ) heb ik in WMC enkel een zwart beeld maar wel geluid. Enkel terug gaan met systeemherstl brengt een oplossing , maar dit kan toch niet de bedoeling zijn ? Wat gaat er mis ?? Alvast bedankt

Persoonlijk ken ik die MSI dinges niet. Maar waarom Uw TV capturen met een tweede systeem? Je hebt alles aan boord en dan bruik je nog een andere kaart. Dit is toch om problemen vragen. Het is niet zoals efkens wisselen van printer. Als het probleem van videocapturen de ingangsfiche is, dan is het beste een fireware kaart toe te voegen. Maar dat zal het wel niet zijn. Net zoals op een video, moet ge dan ook de bewuste aansluiting kiezen om een beeld zoals van een externe speler in te laden. Dat kan CVBS zijn of supervhs of zelfs digitale ingang (via fireware of IEEE1394) Als ge een recente computer hebt, heb je veel kans dat die aansluiting reeds voorzien is op Uw moederbord.
Zoals ik op het net gezien heb, moeten de meeste aansluitingen op die kaart zitten. Mogelijks geen fireware, maar dat is moeilijk te onderscheiden.
 
Laatst bewerkt:
even uitleggen

even uitleggen

die vraag kan je idd stellen , waarom 2 systemen ? , maar !!! Bij het caputeren : Alleen met de MSI kaart heb ik geen beeld , maar wel geluid. Met de Pinnacle heb ik wel beeld en geluid maar heb ik naderhand het probleem.De MSI kaart als de Pinnacle usb stick hebben de sVHS connectie , maar mijn oude videorecorder heeft dat niet. enkel Scart . Mijn PC is van de nieuwste generatie zijnde W7 64bit Ultimate, Nvidia 9600GT x2 in sli , 8 Gb werkgeheugen , 2.5 Tbyte aan opslag enz ... dus toch niet de minste. Ik kan me wel een volledige PC-TV capture kaart gaan kopen maar welke op mijn systeem ? Ik heb enkel nog een PCI slot vrij. de rest zit knalvol. Mvg
 
die vraag kan je idd stellen , waarom 2 systemen ? , maar !!! Bij het caputeren : Alleen met de MSI kaart heb ik geen beeld , maar wel geluid. Met de Pinnacle heb ik wel beeld en geluid maar heb ik naderhand het probleem.De MSI kaart als de Pinnacle usb stick hebben de sVHS connectie , maar mijn oude videorecorder heeft dat niet. enkel Scart . Mijn PC is van de nieuwste generatie zijnde W7 64bit Ultimate, Nvidia 9600GT x2 in sli , 8 Gb werkgeheugen , 2.5 Tbyte aan opslag enz ... dus toch niet de minste. Ik kan me wel een volledige PC-TV capture kaart gaan kopen maar welke op mijn systeem ? Ik heb enkel nog een PCI slot vrij. de rest zit knalvol. Mvg

Als je een scart fiche hebt, dan kan je er alles mee dat Uw kaart toelaat. Er zijn scartfiches in omloop waar de aansluitingen opzitten om audio en video in te pluggen via tulp stekkers.
De gele stekker is het video signaal (CVBS) de rode en witte zijn het audiosignaal. Je kan er ook SVHS op aansluiten. Op de goede scartstekkers staat ook een schakelaartje waar je kan kiezen of het een inkomend of uitgaand signaal moet zijn.
attachment.php
 
Alleen met de MSI kaart heb ik geen beeld , maar wel geluid. Met de Pinnacle heb ik wel beeld en geluid maar heb ik naderhand het probleem.De MSI kaart als de Pinnacle usb stick hebben de sVHS connectie , maar mijn oude videorecorder heeft dat niet. enkel Scart .


VOOR JE VERDER ZOEKT? LEES EERST EENS AANDACHTIG DIT
De meeste tv en videokaarten hebben dit tegenwoordig standaard aan boord om het copieren tegen te gaan
Bij videokaarten vind je dat in de spescificatie's, bvb:
Directe aansluitingen
1 x HDMI
1 x DVI-I Uitgang
waarvan 1 x met HDCP
waarvan 1 x Dual Link
1 x VGA Uitgang


Hoe het bij mij gelukt is om oude vhs films digitaal te krijgen is als volgt:
Ik maak gewoon nieuwe opname's van VHS naar DVD met mijn dvd recorder (stand alone toestel aangesloten tussen de kabel en de tv) in dvd-vr formaat.
Dan dit omzetten met een goed conversieprogramma.
Wat ook een mogelijkheid kan zijn is de oude vhs videorecorder aansluiten op je pc zo als je nu doet.
Maak daar gewoon een opname van met een programma om video opname's te maken. als streaming video, of screenrecordingprogramma's, die nemen ook het geluid mee naast het beeld.
 
Laatst bewerkt:
VOOR JE VERDER ZOEKT? LEES EERST EENS AANDACHTIG DIT
Wat ook een mogelijkheid kan zijn is de oude vhs videorecorder aansluiten op je pc zo als je nu doet.
Maak daar gewoon een opname van met een programma om video opname's te maken. als streaming video, of screenrecordingprogramma's, die nemen ook het geluid mee naast het beeld.

Als je een tv capture kaart hebt, kan je het videosignaal via eventuele verloopstekkers rechtstreeks in het meegeleverde programma ingeven. Dus, opname van video laten lopen en de capture kaart op CVBS of SVHS ingang zetten en op record drukken. Het programma wordt dan op Uw harde schijf geplaatst hetzelfde als zou het een tv opname zijn. Met een conversieprogramma kan je dan een dvd maken. Als je een stand alone dvd recorder hebt en daar Uw video op aansluit heb je een dvd. Die moet dus niet meer omgezet worden.
Mijn TV kaart is een Videomate. Als ik de afbeelding van Uw kaart bekijk, lijkt ze als 2 druppels water op die van mij. Daar zou je alles mee moeten kunnen.
 
Laatst bewerkt:
zwart beeld in WMC Window 7 64bit

zwart beeld in WMC Window 7 64bit

W7 met mijn MSI TV@nywhere Pro TV kaart werktgoed. Ik werk met Windows Media Center onder 64 bit. Als ik het programma video capture master opstart om via mijn videorecorder ( vhs ) oude tapes op te nemen moet ik de setting in dat programma veranderen naar Composite.( scart ) . Bij het stoppen schakel ik die terug naar Tuner. Maar wanneer ik daarna Windows Media Center terug opstart ( zeg maar TV wil kijken ) , heb ik alleen nog zwart beeld , maar wel geluid. Teletekst en opgenomen programmas met WMC werkt . Enkel wanneer in een systeemherstel doen van voor het omschakelen , heb ik terug beeld. Idee wat dit kan zijn ????
 
Ik ga zelf eens een paar vragen afvuren na 2 dagen opzoekwerk.

Aangezien je video vermoedelijk een europese variant is, moet je ook opnemen aan de Europese sampling-snelheid: 25fps.
Staat dit juist ingesteld?
Bij capture, welk compressieformaat stel je in?
Kan je de opname eens afspelen met een ander programma (bvb mpcstar)?
Mischien kan deze player de film afspelen.

Probeer eens Cyberlink Powerdirector 7 uit voor capture, schijnt een zeer goed programma te zijn, eenvoudig in te stellen.
 
Laatst bewerkt:
alvorens je je usb stick verwijderd moet je zeker zijn dat de software van de stick is afgesloten en de stick veilig verwijderen,trek je de usb er zomaar uit blijven de programma's geladen in je systeem en krijg je conflicten
 
W7 met mijn MSI TV@nywhere Pro TV kaart werktgoed. Ik werk met Windows Media Center onder 64 bit. Als ik het programma video capture master opstart om via mijn videorecorder ( vhs ) oude tapes op te nemen moet ik de setting in dat programma veranderen naar Composite.( scart ) . Bij het stoppen schakel ik die terug naar Tuner. Maar wanneer ik daarna Windows Media Center terug opstart ( zeg maar TV wil kijken ) , heb ik alleen nog zwart beeld , maar wel geluid. Teletekst en opgenomen programmas met WMC werkt . Enkel wanneer in een systeemherstel doen van voor het omschakelen , heb ik terug beeld. Idee wat dit kan zijn ????

Voor je terug naar mediacenter gaat, Zet je dan Uw settings terug want die staan dan nog op cvbs? Dat zou het kunnen zijn want je geeft geen cvbs meer uit als Uw video afgeschakeld is.

Sorry, heb nu pas gezien dat ge Uw Tuner als bron teruggezet had.
Controleer eens of in Mediacenter ook de Tuner als bron staat.
 
Laatst bewerkt:
Beste , kom nu pas tot de ontdekking ( ook via een tip ) dat alle schuld bij Video Capture Master ligt. Dit programma werkt gewoon niet goed denk ik onder W7. Ik heb nu Cyberlink PowerDirector v 8.0 aangeschaft en alles werkt nu zoals het hoort. zowel caputure met pinnacle , en zelfs tegelijk TV kijken onder Windows Medica Center . Bedankt voor alle hints en tips . Je mag dit hoofdstuk sluiten .
 
Heb je Video Capture Master geprobeerd via rechtsklik/run as admin?
Of ook rechtsklik/eigenschappen, daar compatibel zetten met vista.
Nu, als het opgelost is met het nieuwe programma, zoveel te beter.
Dan mag dees weer dicht zie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan