De Vlaamse regering geeft de luchthaven van Deurne niet op. Integendeel, De publiek-private samenwerking wordt uitgebouwd en de nabije omgeving krijgt een opknapbeurt.
Onder twee gevaarlijke kruispunten komt een tunnel en de Krijgsbaan wordt in een ondiepe sleuf ingegraven. Er worden ook gronden ter beschikking gesteld door het Vlaams Gewest voor de aanleg van een bedrijventerrein. Voorwaarde: op dat terrein mogen enkel kleine en kantoren komen. Bijkomende tram- en buslijnen en een nieuw treinstation moeten voor vlot openbaar vervoer zorgen.
Nu is de Vlaamse regering aan zet die onderhandelt met privépartners voor de exploitatie van de luchthaven.
Bron:GVA
SIMBA
Onder twee gevaarlijke kruispunten komt een tunnel en de Krijgsbaan wordt in een ondiepe sleuf ingegraven. Er worden ook gronden ter beschikking gesteld door het Vlaams Gewest voor de aanleg van een bedrijventerrein. Voorwaarde: op dat terrein mogen enkel kleine en kantoren komen. Bijkomende tram- en buslijnen en een nieuw treinstation moeten voor vlot openbaar vervoer zorgen.
Nu is de Vlaamse regering aan zet die onderhandelt met privépartners voor de exploitatie van de luchthaven.
Bron:GVA
SIMBA