24/11 "Als de energieprijzen niet dalen, doe ?*k ze dalen"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Paul Magnette (PS), minister bevoegd voor energie, stelt de sector voor een ultimatum. De prijzen van gas en elektriciteit moeten in navolging van de olieprijs omlaag. Gebeurt dat niet, dan legt hij een systeem van gecontroleeerde energieprijzen op.
"Als er geen tariefdaling komt, zal ?*k de prijzen regelen", zegt Magnette in een interview met de krant Le Soir. "Ik kan me niet inbeelden dat de prijzen de komende weken niet dalen. Maandenlang heeft men ons gezegd dat dat als de prijs van de ruwe olie stijgt, dat ook een weerslag heeft op de prijzen van gas en elektriciteit."
"Serieus probleem"

"Nu dalen de olieprijs en ook de prijs van steenkool. Dus moeten op dezelfde manier de prijzen van gas en elektriciteit dalen voor particulieren en bedrijven. Als die prijsdaling er niet komt, dan wordt dat zowel voor de regering als voor de sociale partners een serieus probleem", aldus Magnette.

Bron:GVA

SIMBA
 
En dat uit de mond van een minister??
Of die zit te slapen in het parlement, of hij wil stemmen winnen op de (mogelijk vervroegde) verkiezingen.
De olieprijzen aan de pomp dalen te weinig omdat onze regering ZELF bij daling van ruwe olieprijzen stelselmatig de taks van de brandstof OPTREKT.
Hij beschuldigt de energiesector, maar laat de ware geldwolven buiten schot.
Anders word hij in het parlement AFGEMAAKT.

conclusie: LARIE EN APEKOOL
Als je dat niet gelooft vertelt hij nog wel eens iets anders dat je zou willen horen.
Gewoon een stemmenronselaar is het.
Naar mijn stem kan hij fluiten.

Moet ik er nog aan herinnerern dat Tobbac Bruno (vlaamse sp) geen taksenverlaging wou toepassen toen de prijzen stegen.
Dit kon deze jongen toen ook niet bekomen, en nu nog minder tijdens deze crisis waar we in zitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan