32bits versus 64bits

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb een labtop Asus K52j gekregen en er staat win10 32 bits op terwijl het een 64bit processor is
ik wou hem opnieuw installeren met win10 64bits maar dat lukt niet omdat hij bij de installatie om drivers vraagt!
Hoe kan ik dit oplossen of heeft dit weinig voordeel?

I3 cpu M350 2.27GHz
4Gb geheugen
 
Je kan de 64bit drivers terugvinden op de site van asus.
Het is zeker geen probleem om een 64bit besturingssysteem te installeren, maar verwacht er geen grote versnelling van.

Het is eerder iets die ik zou doen in de zin van 'als de pc toch moet opnieuw geïnstalleerd worden, dan kan je even goed een 64bit systeem installeren.
Als die nu goed draait, zou ik voorlopig zo verderwerken.

Gezien het al een iets oudere laptop is, is de kans groot dat de meeste drivers al gevonden en geïnstalleerd worden door windows 10 zelf.
 
normaal is dit de driver voor de sata controller of raid controller van je pc die dan gevraagd wordt. en die kan je dan inladen door deze driver op een usb stick te zetten en die in te pluggen in je pc.

Ik keek even na, en er wordt gebruik gemaakt in dit type laptop van de standaard intel chipset, die driver is normaal herkend door Windows 10.

Ikzelf kreeg die melding ook al es, achteraf bleek dit te liggen aan de bootable usb. Wanneer ik een ander merk/type van stick nam vroeg de pc daar niet over.
Dus een fout in het opstartmedium kan ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan