3d mark 2006 ok, maar games niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo iedereen,

Ik heb sinds kort iets geks voor, namelijk, ik speel al een tijdje spelletjes op mijn laptop. De laptop is ondertussen geherinstalleerd, met alle nieuwe drivers, directx update, ook is de laptop volledig uitgekuisd (geen stof enz). Compleet gekuisd dus. Ik heb echter problemen bij de spelletjes die ik vroeger ook al speelde. Nu kan ik echter ipv 50-60 frames, maar met moeite amper 20 frames hebben. De score voor het type hardware die erin zit bij 3d mark 2006 is echter normaal. Ik sta helemaal voor een raadsel dus, op virussen en dergelijke heb ik ook al gescand. Wie weet er wel raad, want dit is maar wat raars???

Mvg
 
Nieuwere driver is niet altijd beter.
Op mijn desktop was het in vista zelfs zo dat ik betere resultaten had met de videodriver via windows update.
Test eens met de drivers voor de videokaart.
Misschien is er iets mis met de installatie van de videdriver.
Ook kan het zijn dat je via windows update de videodriver hebt geinstalleerd, en de nieuwste van de fabricant er los over.
Dan draait het ook vierkant omdat beide drivers dan conflicteren met elkaar, wat nefast is voor de prestatie van de graka.
De test van je hardware waarover je spreekt is onafhankelijk van de drivers, het is op dat ogenblik windows zelf die de snelheid van de hardware onderzoekt, dus aan de hardware zal het niet liggen volgens mij.
 
ik heb inderdaad ook al wel eens problemen gehad door een extra driver te installeren. dan gaat het slechter dan beter. heb dat al gehad met printer, audio en video. toch eens proberen met de vorige drivers.
 
Hallo,

Bedankt voor de reacties, ik heb er echter vergeten bij vermelden dat ik al 4 verschillende drivers geprobeerd heb (2 uit de 180 serie van nvidia en 2 van de 190 serie van nvidia), bij een ging de score in 3d mark wel omhoog maar niet in de spellen. Ik herinner me echter dat ik ooit een update uitgevoerd heb, die ik ook gedaan heb na het herinstalleren, van directx (gedownload van de site van microsoft), zou er daar wat mis kunnen zijn?

Mvg
 
Zoek eens tussen de updates naar nvidia.
Als er een driver binnengekomen is via microsoft updates staat die daar tussen.
Dan conflicteert die met de drivers die je hebt binnengehaald.
Daarom staat automatisch updates uitvoeren bij mij altijd uit.
Zelf handmatig de updates selecteren is altijd het beste.
 
Hallo Nijltje,

Ik heb geen updates van nvidia binnengehaald, ik kies er ook elke keer voor welke stuurprogramma 's ik afhaal voor mijn pc, zo weet ik tenminste wat er op de pc staat. Ik heb trouwens gisteren een partarity memory error ofzoiets gehad, in een blauw scherm???

Mvg
 
In Vista of windows 7
Ga eens naar configuratiescherm\systeem en beveiliging\systeem
knop " geavanceerde systeeminstellingen
tab " geavanceerd "
onder opstart- en herstyelinstellingen knop " instellingen "
naast " de computer automatisch opnieuw opstarten " haal je het vinkje weg.
bevestig met ok
volgende maal zal het blauw scherm blijven staat en kan je noteren welke foutmelding er staat (0x1234567 bijvoorbeeld)
 
Was het Memory parity error?
Je kan parity checking op disabled zetten in je bios.
Ik denk dat het standaard zo moet staan.
Het kan veroorzaakt worden door je ramgeheugen waarbij de 2 reepjes niet identiek zijn
Kijk eens na of je systeemram het juiste type is voor je pc.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn meerdere oorzaken mogelijk voor deze error, google maar eens
We zouden de juiste foutcode moeten hebben.Was het tijdens een test van de graka?
Ik denk dat het eerder met het videoram heeft te maken.
Heeft je graka eigen ram, of gebruikt de chip volledig het systeemram?
Indien je graka eigen ram heeft moet je zeker je systeemram nakijken of die van hetzelfde type is.
http://www.gtopala.com/siw-download.html is er een goed prog voor, zeer informatief
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan