403 forbidden.........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een beetje een rare mededeling die ik nog nooit heb gezien. Als ik op een link klik in de mail van dewereldmorgen krijg ik 403 forbidden...
Kan iemand me vertellen wat hier aan de hand is ?
Alvast bedankt !
 

Bijlagen

  • 2020-09-23 14_31_37-403 Forbidden.jpg
    2020-09-23 14_31_37-403 Forbidden.jpg
    73.8 KB · Weergaven: 96
  • 2020-09-23 14_30_53-.jpg
    2020-09-23 14_30_53-.jpg
    107 KB · Weergaven: 93
De link zal naar een bepaalde webpagina leiden waarop u geen toegang heeft.
Kan zijn dat de verzender van deze mail een foutje heeft gemaakt door deze link te plaatsen of de link is wel goed maar er gaat iets niet goed op de webserver waar deze pagina staat.
In alle gevallen ligt dit niet aan u maar aan de ander.

Ik zou zo wie zo niet op de button klikken om het probleem te melden omdat het ook een phishingmail kan zijn.
 
Laatst bewerkt:
Misschien weet je wel dat elke pagina op een webserver een bepaalde authorisatie/toegang krijgt... Bepaalde pagina's kan je als bezoeker rechtstreeks benaderen, andere niet ...

Zo kan het voorkomen dat je door klikken en doorklikken op een bepaalde pagina terecht komt.
Als je dan denkt van oh, dit wil met iemand delen en de adresbalk gewoonweg copieert en vb. als link doormailt kan het voorkomen dat de ontvanger als hij op die link klikt dit te zien krijgt, omdat het veiligheidssysteem van de site het rechtstreeks naar dat bestand gaan verdacht vindt en als een 'indringing' beschouwt.

Andere omstandigheid : je copieert zo'n adres en zendt het door van een pagina van een site waar je eerst hebt moeten inloggen. Maar de persoon die het krijgt is niet ingelogd en klikt op de link. In veel gevallen zit er op site een 'catch'-routine die de gebruiker dan omleidt naar de login-pagina zodat het voor hem of haar duidelijk wordt dat de gevraagde pagina een onderdeel is van een account-gevoelige site. Maar als die omleiding niet is opgezet krijg je ook zo'n blokkering.

Bij sites zonder zo'n veiligheidsmodule zal het overigens eerder een 'Access Denied'- boodschap zijn, standaard vanuit de webserver.

Waarschijnlijk zijn er nog wel andere omstandigheden waarin dit zich voordoet, maar je begrijpt nu wel een beetje hoe het in mekaar steekt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan