Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste leden en moderators.
Ik zou graag een laptop willen kopen,'t is nog niet voor direkt,maar ik wil daarover maar één antwoord van jullie weten...................
Ik zou deze laptop willen gebruiken op vakantie op de camping.
Natuurlijk wil ik daar ook online(draadloos) mee werken alleen weet ik niet of dit wel kan,anders is de koop voor niets geweest.
Er is op de camping dus niets te zien buiten het restaurant,die hebben dus geen wifi of iets anders om verbinding te maken voor mijn *nieuwe aankoop*
Kan dit opgelost worden en hoe kan ik toch nog(goedkope) verbinding krijgen.
Is er iemand die gelijkaardige problemen heeft opgelost?
Alvast bedankt voor de hulp.
 
Bedankt Laurek , ik weet nu al wat meer.
Het enige wat ik dan nog zou willen weten is .........ik woon namelijk in belgië en is dit alles ook van toepassing in belgië ?
Mijn vakantieverblijf is dus in de ardennen en op de camping is er niets te vinden wat ook maar met draadloos systeem zou kunnen werken.
Ik geloof zelfs niet eens dat er zendmasten binnen een straal van 3 km te vinden zijn "als het niet nog verder is".
 
Vriendelijk bedankt sofiekebieke.

vraag daaromtrent..........er staat in het bericht dat indien je verder geen gebruik wilt maken van de kaart je die moet inleveren,hoe kan die dan aangeboden worden op kapazaa ? Dan zijn die toch niet meer werkende of wel ?
Trouwens wie verkoopt nu zo'n kaart als die maar een appel en een ei kost ?
Wat is het instinkertje ( of trukje) dan (bij die verkoop op kapazaa) ?
 
Hallo Urbain,

deze kaart is goedkoop als je een abo neemt bij Proximusechter ik heb zo'n kaart gekocht via kapaza, bij iemand die die abo's te duur vond en zijn kaart niet meer gebruikte. Dus ik heb deze aangekocht voor 50 euro, geinstalleerd op mijn laptop en daarna de kaart in mijn laptop gestoken met mijn simkaart in deze vodafone datakaart. Dit werkt perfect, overal in Belgie. De gratis actie zoals beschreven op de website is voorbij. Moet ik even meezoeken voor zo'n kaart?
 
Bedankt voor alle moeite,kan je eens uitleggen hoe dit alles werkt.Ik begrijp niet hoe ze dit kunnen verkopen op kapazaa,staat er dan geen limiet op ?stel dat het maar voor een jaar is en er staat maar één maand meer op dan ben ik wel bekocht.
als ik mijn simkaart daarin moet steken dan kan ik dus niet telefoneren of ontvangen,heb ik het juist ?
En als ik dit ga gebruiken dan komt dit toch op een rekening bij mij thuis ? in dat geval gaan ze toch weten dat ik zoiets gebruik ?
Tja als je er niets van af kent zijn er toch vele vragen die worden gesteld en daarvoor geef ik mijn excuses,ik wilde enkel weten hoe het in feite allemaal in zijn werk gaat hé.
 
Geen probleem hoor, ik stel hier ook veel vragen.
Die kaart staat los van iedere op voorhand gekochte data.
Ofwel neem je een abo voor een jaar zodat je via die kaart die je op voorhand dient te installeren op je pc op het net kan, en dan betaal je volgens het abo dat je gekozen hebt, bijv, no limit is voor een 49 euro ongelimiteerd op het net met max download van 2Gb.
Ofwel 10u per maand op het net voor bijv 20 euro, ofwel zonder abo ( en dan gebruik je je eigen simkaart en gaat het via je telefoonrekening eraf ) aan 4 euro per uur.
Die datakaart is gewoon om op het net te geraken, de betaling gebeurd via de formule die je verkiest.
De reden waarom zulke kaarten te koop staan, is omdat het waarschijnlijk te duur uitvalt voor die persoon, en hij daarom zijn abo stop gezet heeft en zijn kaart verkoopt. ( zonder enige belwaarde want dat gebeurd met je simkaart of met een simkaart die je speciaal hiervoor aankoopt.
Ik hoop je hiermee een beetje verder geholpen te hebben, bij mij werkt het perfect, ik heb geen abo, gebruik telkens even mijn eigen sim om mijn mails te lezen, en die tijd wordt via mijn telefoonabo gefactureerd.
groetjes,
 
bedanikt voor deze uitleg, nu weet ik al wat meer.
Een klein rekensommeken zegt mij dat het toch eenvoudiger is om een abbo te nemen.
Als je rekent aan 4.50 euro per uur dan kom je na tien uur al aan een bedrag van 45 euro en zeg nu zelf ;wat is nu tien uur als je 14 dagen verlof hebt.
Ik ben een surfer en e-mail lezen en versturen.
Dus dat heeft zijn nodige tijd vandoen.
Zal toch nog eens moeten nadenken of ik dat wel ga doen.
Ik hoop stillekens dat er op de camping wifi is ,maar ja dat is maar voor een straal van 100 meter en ik sta met de caravaan(vaste plaats) verder dan die 100 meter dus das ook al niets,misschien met een sterke ontvanger of zoiets
 
Ja misschien wel, of ga met je laptop een uurtje in de buurt van de Wifi zitten,he met een Sangriake.
Genieten maar...
groetjes
 
Toch vriendelijk bedankt voor de aangeboden hulp en dat meen ik.
Was iedereen of toch de meesten maar zoals u.
 
Hier weet ik niets vanaf,dus ik kan niet helpen.


Maar hoop dat je de oplossing gevonden hebt tss al deze berichten. Zeg maar als er een slotje op mag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan