Status
Niet open voor verdere reacties.

nijltjetweety

Niet meer actief
Ik zou willen overstappen van kabeltv naar sateliet.
Bij slecht weer zou de ontvangs minder goed zijn, ook bij plaksneeuw.
Er word me aangeraden de schotel binnen bereik te plaatsen.
Ook zou er een spray zijn die de sneeuw van de schotel laat glijden.

Verder vraag ik me af, een starterspack via tvvlaanderen is makkelijk te kopen, maar kies je niet liever zelf voor een decoder?
Ik heb bvb de rebox re-2701spvr in de gaten.
Kost zo een 100 tot 120 euro en heeft ook kanal+
Wie kan me op weg zetten met deze zaken?
 
het enige wat ik je kan zeggen (via info van een vriend van me) dat tvvlaanderen idd durft weg vallen bij slecht weer. het hoeft niet eens te sneeuwen. stevige regen kan al voldoende zijn. in zijn regio is dat de enige manier om tv te kijken dus hij moet wel, maar ik zou precies toch nog eens nadenken
 
Lang, ... zeer lang geleden toen ik nog in de scheepvaart werkte, werd er over de schotels van de schepen een bol geplaatst. Het beschermt de schotel tegen de weersomstandigheden en het voorkwam dat het personeel met een kleurtje rondliep. Straling is soms ongezond naar het schijnt???
 
Ik zou willen overstappen van kabeltv naar sateliet.
Bij slecht weer zou de ontvangs minder goed zijn, ook bij plaksneeuw.
Er word me aangeraden de schotel binnen bereik te plaatsen.
Ook zou er een spray zijn die de sneeuw van de schotel laat glijden.

Verder vraag ik me af, een starterspack via tvvlaanderen is makkelijk te kopen, maar kies je niet liever zelf voor een decoder?
Ik heb bvb de rebox re-2701spvr in de gaten.
Kost zo een 100 tot 120 euro en heeft ook kanal+
Wie kan me op weg zetten met deze zaken?

Als je een metertje hebt, is het afstellen bijna niets. Met een metertje bedoel ik niet een beepertje maar een naaldmeter waarvan je de gevoeligheid kan aanpassen. Je kan natuurlijk altijd er een sateliet naast zitten. Maar meestal niet.
Ik heb reeds een schotel van toen het nog allemaal analoog was. Nog NOOIT zonder beeld gevallen. Als je bij slecht weer geen beeld hebt of veel blokken is dat meestal omdat de schoteldiameter te klein is of de kop van dubieuze kwaliteit. Best koop je een toestel die niet aangeboden wordt door TV Vlaanderen. Er zijn nogal wat problemen met hun ontvangers. Een goede zaak in de omgeving van Aalst is ALTSAT Leopoldlaan 69 9300 Aalst. Eentje in Ninove : Halsesteenweg 195-197 (Spacenet cable& Satellite systems.
 
Bij altsat ben ik 2x geweest, maar het is al tvvlaanderen wat de klok slaat hoor.
Bedankt voor het opzoekwerk in ieder geval vanuit de westhoek daar Mik.
Dit is nu een perfecte en duidelijke uitleg zie.
2 huize van hier is ook iemand met een schotel, ik ga het hem ook eens vragen hoe het daarmee gaat.
Met de zendmast van het ziekenhuis hier vlakbij is er storing voor draadloze bel, internet en zelfs bij momenten voor de gsm.
Bij altsat beweert men dat deze straling geen invloed heeft op sateliet.
Mijn buur zal ook op dat gebied het antwoord wel kennen.
Nogmaals bedankt Mik.
Als je nog tips hebt over merk van decoder, of type decoder.
Ook andere tips die ik niet vraag omdat ik gewoon 0.0 ervaring heb met deze materie zijn welkom.
En natuurlijk niet enkel van jou Mik, ik hoop op zoveel mogelijk advies van team en leden.
Degene die reeds reageerden zijn alvast bedankt voor de moeite.
 
Er bestaat ook een progje als hulp om je schotel uit te richten. Je coöinaten kan je opsporen via gps, google earth, ... .
Het houd rekening met eventuele hindernissen zoals een hoge boom.
Een collega die vorig jaar omschakelde naar tv-vlaanderen was er dol gelukkig mee, het resultaat was positief.
 
Er bestaat ook een progje als hulp om je schotel uit te richten. Je coöinaten kan je opsporen via gps, google earth, ... .
Het houd rekening met eventuele hindernissen zoals een hoge boom.
Een collega die vorig jaar omschakelde naar tv-vlaanderen was er dol gelukkig mee, het resultaat was positief.

Klopt, maar niet alle ontvangers kunnen er weg mee.
 
Mik, je linkje staat bij de favorieten.
De tip van onze texas rocker nickie snap ik niet 100%
Ik geef toe nog niet veel tijd te hebben gehad er naar te googlen (op):escape:

Any way, ik denk dat die schoten van antinneke zijn vriend niet juist afgesteld is, of hij heeft geopteerd voor een enkele kop om kosten te sparen.
Maakt een dubbelle kop echt zoveel verschil?

Dat programma van wivy lijkt me ook interessant.
Daar ga ik me ook eens in verdiepen.
Het is in ieder geval wachten tot mijn schoonzoon tijd heeft om de electriciteit hier te helpen verder afwerken.
Ik heb daar ook wel wat verstand van, maar het is zijn beroep, en hij heeft er de middelen voor.
Dan gaan we de bedrading reeds voorzien.
Kan dat ook draadloos tegenwoordig, zo een schotel?
 
Beste Mik, het progje stuurt niet de ontvanger maar berekent de elevatie,azimut en eventueel de polarisatiehoek.
Je dient nog steeds gebruik te maken van het bijgeleverde gradenboog om de " SCHOTEL " uit te richten. Het progje stuurt GEEN hardware aan! Dit ter verduidelijking.
bedankt voor de reactie Mik!
 
Mik, je linkje staat bij de favorieten.
De tip van onze texas rocker nickie snap ik niet 100%
Ik geef toe nog niet veel tijd te hebben gehad er naar te googlen (op):escape:

Any way, ik denk dat die schoten van antinneke zijn vriend niet juist afgesteld is, of hij heeft geopteerd voor een enkele kop om kosten te sparen.
Maakt een dubbelle kop echt zoveel verschil?

Dat programma van wivy lijkt me ook interessant.
Daar ga ik me ook eens in verdiepen.
Het is in ieder geval wachten tot mijn schoonzoon tijd heeft om de electriciteit hier te helpen verder afwerken.
Ik heb daar ook wel wat verstand van, maar het is zijn beroep, en hij heeft er de middelen voor.
Dan gaan we de bedrading reeds voorzien.
Kan dat ook draadloos tegenwoordig, zo een schotel?

Allereerst, Neen, het kan niet draadloos. Een dubbele kop (of meer) dient enkel en alleen om zonder de schotel te draaien meerdere satelieten te ontvangen. Ikzelf geef de voorkeur aan een motor. Het progje van wivy dient enkel om de moter aan te sturen. Eenmaal de gps coordinaten ingegeven, moet de ontvanger weten hoeveel de schotel moet gedraaid worden om een andere sateliet op te pikken. Dit is géén progje, maar een instelling in de ontvanger. Om goed af te stellen heb je een naaldmeter nodig. Daarvan kan je de gevoeligheid regelen. Dus telkens gevoeligheid aanpassen naarmate de schotel juister staat. Daarvoor moet je niet op het scherm zien maar zie je bij de schotel alles. Een beginpositie, nu moet om 11h de schotel perfect op de zon gericht staan.
 
Beste Mik, het progje stuurt niet de ontvanger maar berekent de elevatie,azimut en eventueel de polarisatiehoek.
Je dient nog steeds gebruik te maken van het bijgeleverde gradenboog om de " SCHOTEL " uit te richten. Het progje stuurt GEEN hardware aan! Dit ter verduidelijking.
bedankt voor de reactie Mik!

Heb bij mijn vriend de schotel draaibaar gemaakt. Hiervoor heb ik in de ontvanger de coordinaten ingevoerd. Heeft een naam in de ontvanger maar kan er niet opkomen. Hiermee vond de ontvanger alle satelieten. Moest afstellen op Sirius. Rest ging probleemloos. Maar schotel moet eerst uitgericht staan op deze sateliet. Rest wordt vanzelf genomen. Door de coordinaten weet hij hoeveel alles moet versteld worden.
 
Ja, ikheb bij mijn vader vroeger ook nog op het dak gezeten om met de antenne van toen te draaien.
Die zaken heb ik enige notie van.
enig verschil is dat het nu ut de ruimte of subruimte komt natuurlijk.
Dus als ik het snap neem j beter 1 kop en een motor, of toch mar 2 koppen met motor voor de zekerheid.
Als je een motortje neemt, vraagt dat dan ook onderhoud, bvb oliën van de bewegende delen?
Kan ook met kogellager in gesloten behuizing zijn.
Ik heb die dingen nog niet van dichtbij gezien.
Ik ken enkel het werkingsprincipe, en een paar schema's over de werking.
Niets in de praktijk.
Die motor en naaldmeter ga ik alvast noteren, ook over die gradenboog en de instellingen ga ikeens info vragen.
Ze zullen daar wel documentatie over hebben zeker in die winkels?
 
Nog iets waarmee ik zit, ik ga dezelfde vraag ook in de winkel stellen.
Over tv vlaanderen werd me verteld dat er 3 satelieten zijn, daar gebruikt tvvlaanderen er 2 van.
Als ik een deoder neem die de 3 satelieten kan scannen, en zowel tvvlaanderen als canal+ kan ontvangen, kies ik dan niet beter voor een " niet tvvlaanderen "?
De aankoopvan zo een decoder lijkt me nutteloos als ik een abo neem bij tvvlaanderen.
Welke formules bestaan er, welke abonnementen zijn er.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan