Status
Niet open voor verdere reacties.

nijltjetweety

Niet meer actief
Eens een vraagske van mij.
In XP is er een registertweak om automatisch aan te melden met een bepaalde account.
Ik ken die en heb die reeds meermaals uitgevoerd.
Ook via tweaknow windows secrets stelde ik dit meermaals zo in.
Wanneer ik volgende maal de pc opstart gaat dit ook automatisch, maar tijdens het opstarten word dit steevast ongedaan gemaakt.
Door wie of wat?
Het is een fresh install van een XP student sp2, met alle updates en drivers van de pc, verder niets, enkel de operabrowser, neosoft's easybcd, tweaknow, ccleaner en amsn.
Ook optionele updates, bvb net frameworks 2.0, 3.5 en 4.0 staan er op.
Ik wil deze pc BLIJVEND automatisch laten opstarten.
 
Als ik het goed begrijp , wil je de computer laten opstarten, zonder gebrukersaccount, zodat er geen aanmeldingsscherm meer verschijnt?
Misschien best ook SP3 installeren.
 
Als ik me niet vergis is er enkel de namen van gebruikers weg te halen. Dus maar 1 gebruiker en geen paswoord ingeven. Zelfs paswoord verwijderen.
 
Als ik me niet vergis is er enkel de namen van gebruikers weg te halen. Dus maar 1 gebruiker en geen paswoord ingeven. Zelfs paswoord verwijderen.

Er was bij de installatie slechts 1 gebruiker en geen passwoord opgegeven en het was na updaten al zo.
Voor de zekerheid heb ik in accountbeheer het passwoord gewijzigd in blanco.
Ook via de hack in dos gedaan, zowel voor de enige account die er bestaat, als voor de hidden admin, gast enzoverder. er zijn wel 5 gebruikers, joost mag weten waar ze vandaan komen.
Het aanmeldscherm is er denk ik gekomen na het installeren van net frameworks 2.0, maar er waren meerdere updates gelijktijdig.
Ik zal straks eens kijken naar die accounts als in in die xp werk (nu werk ik in win seven)
Even die hack meegeven, test maar eens, je zal zien dat die altijd werkt, van win 95 tot seven.
In uitvoeren geef je de opdracht:

NET USER ACCOUNT *

ACCOUNT = de gebruiker die bvb zijn pass vergeten is.

Er word gevraagd een nieuwe pass op te geven.
Wanneer je nu 2x op enter drukt word de pass gereset en je kan inloggen zonder dat je een gebruiker moet kiezen.
Heb je een account die beveiligd is met een pass, dan ga je nu kunnen inloggen met deze account zonder pass.

Met tweaknow ziet het er uit als in bijlage, dus enabled.
Ik herstart de pc, en kijk onmiddelijk terug met tweaknow en het staat alweer op disabled.
Maar wie zet het bij het opstarten terug disabled? dat is de vraag die ik stel.
Ik kan het goed zetten via een tool, of zelf in het register, maar de tekenwaarde gaat vanzelf terug van 1 naar 0 vanaf het moment dat XP opstart.


PS Swake
XP met ALLE updates, ook SP 3.
Ik schreef toch ALLE UPDATES?
De cd is een met SP 2.
Met ALLE updates bedoel ik ALLE updates, dus ook SP 3.
Die word als eerste aangeboden via de windows updates.
 

Bijlagen

  • logon.jpg
    logon.jpg
    22.5 KB · Weergaven: 87
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan