AC Ryan Mediaspeler

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik heb een netwerk probleem met de ac ryan mediaplayer.
Ik zie met de desktop pc wel de ac ryan maar andersom niet.
Als ik naar bestandsbeheer ga en dan naar netwerk staat daar alleen maar shortcutes en geen mapje WORKGROUP.
Waar ik vervolgens zoals voorheen naar de externe harde schijf kan die aangesloten is op de pc.
Nu heb ik al het stappenplan gevolgd van ac ryan.com en shortcutes gemaakt deze werken wel de logon is ook goed alleen zie ik vervolgens alleen maar de HDD van de ac ryan zelf en niet de externe harde schijf van de desktop pc!

Nu is mijn vraag hoe ik het mapje WORKGROUP terug krijg of eventueel via shortcutes mijn externe harde schijf van de desktop kan zien?

Zoals ik al zei heb ik het stappenplan gevolgd,heb de acryan al op de desktop aangesloten met een schijfcontrole,oude en daarna de nieuwste firmeware geinstaleerd,alles gedeeld.

Wie kan mij het goede zetje geven aub

Bvd juul
 
Nu is mijn vraag hoe ik het mapje WORKGROUP terug krijg of eventueel via shortcutes mijn externe harde schijf van de desktop kan zien?

Windows7 maakt geen gebruik van werkgroep (workgroup) maar van Thuisgroep.
Misschien zet dit je wat beter op weg.
Lid worden van een werkgroep of een werkgroep maken

de logon is ook goed alleen zie ik vervolgens alleen maar de HDD van de ac ryan zelf en niet de externe harde schijf van de desktop pc!

Dan moet je de gebruikersrechten aanpassen.

http://www.pcmweb.nl/tips-en-trucs/windows-7-toegangsrechten-instellen.html
 
bedankt voor de reacties!

Het opstarten is ook allemaal al gebeurd(helaas) volgens het stappenplan!

En misschien had ik erbij moeten vermelden dat het om een windows xp besturing gaat.
Is hier ook voor deze besturing een uitleg voor?

bvd
 
En misschien had ik erbij moeten vermelden dat het om een windows xp besturing gaat.
Is hier ook voor deze besturing een uitleg voor?

Sorry ik dacht dat dat je windows7 gebruikte.
Normaal zou dit moeten lukken.
Start de computer op in veilige modus met netwerkmogelijkheden , en meld je aan met het administratorsaccount.
 
Het subnet is meestal iets van 255.255.255.0

Het Subnet is het netwerksegment waarin je werkt. Indien beiden een adres krijgen van dezelfde DHCP server is alles in orde. Indien je met vaste IP adressen werkt moeten deze in datzelfde netwerk segment (of subnet) zitten.
Een voorbeeld van een locaal subnet:

192.168.0.1/24
of volgens windows instellingen geshreven; 192.168.0.1 met Subnet masker 255.255.255.0
Dit wilt zeggen dat de eerste 3 nummers 192.168.0 overal hetzelfde moeten zijn. Laatste nummer is dan vrij te gebruiken zolang het niet in de DHCP range valt en zodaning IP adres conflicten teweeg brengt.
192.168.0.0 en 192.168.0.255 ook niet gebruiken. Het eerste duid het netwerk aan, het laatste is het broadcast address.
 
wederom weer bedankt voor de reacties!!

Ik heb toen het niet lukte de acryan terug naar standaardwaarden gezet eveneens de dektop pc alle instellingen naar standaard gezet en overnieuw begonnen,met vaste adressen zowel de pc als de acryan,dat stond naar mijn weten via het stappenplan goed want ik had geen conflict.
Maar nog steeds geen mapje WORKGROUP!!
Heb daarna ook weer alles automatisch ip adres gezet maar dat mocht het ook niet wezen!
Het is wel raar...want ik kom met de shortecuts wel in het netwerk maar zie alleen de HDD van de acryan en daar zou ook de externe harde schijf moeten staan die op de pc is aangesloten.En ik krijg wel muziek bestanden via het netwerk naar de acryan gekopieerd.
 
sorry voor de lange afwezigheid...
Heb die link ook geprobeerd dat was geen su6 voorals nog,alles gevolgd en alles stond ook goed volgens die beschrijving maar kreeg nog geen connectie!Ook ff erbij vermelden toen ik die beschrijving deed en de wijzer van de muis kwam in de buurt van het mapje wat ik aangemaakt had hij heeeeel erg traag werd??
netwerk op de pc zat,nu rechtstreeks op de acryan heb aangesloten en nu kan ik via de pc zomaar in de externe harde schijf komen!!,heel raar.
Dus samengevat alles werkt alleen heb ik nog steeds geen connectie van de acryan naar de pc toe!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan