Acer aspire 3000 geen wireless internet met Ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik werk sinds 2 maanden met ubuntu 11.04 na met de 10.10 te hebben gewerkt (op Toshiba L300 laptop)en ben nog steeds enorm verrast door de snelheid en efficientie dat deze linux versie werkt. na jaren geklooi met XP en vista van microsoft is dit een verademing dus een echte aanrader. Mijn dochter is dit geklooi ook meer dan moe op haar acer Aspire 3000 die opstart na het zetten van een pot koffie en twee tassen thee. Het probleem is nu dat het draadloos internet niet werkt met ubuntu 10.04 die eigenlijk naast de xp staat en daar heeft ze wel draadloos internet mee. Ze start XP op en ok. start ubuntu op niks internet.
Iemand een oplossing??. één suggestie was opstarten met kabel internet in laptop en zo de nodige updates te doen. HELP.:p
 
hallo iedereen ,heb een nieuwe vraag , ik heb zojuist het Eee pc 900 van Asus overgekocht van mijn broer ( albert Gheuens ) er staat origineel een linux Xandros op maar zou er toch graag de Ubuntu versie op zitten heeft er iemand ervaring mee ? ik heb de schijfjes van Ubuntu wel want het gaat niet via usb. bedankt op voorhand ...
 
Natuurlijk kan je Ubuntu als besturing er op zetten. Elke besturing is mogelijk, als je maar de juiste drivers er voor kan vinden.
Het probleem van een Eee is dat er geen CD rom drive aanwezig is. Voor dit soort gevallen heb ik een externe DVD rom drive die ik via USB aansluit op zo'n pc'tje en dan USB op first boot zet.

Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar misschien heb je iets aan deze link InstallatieLiveUSB - Ubuntu NL wiki zodat Ubuntu vanaf USB stick is te installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan