Windows 7 Acer Aspire 7116WSMi.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Deze week kreeg ik van mijn broer een laptop wegens een sterfgeval. Hij vroeg me die laptop volledig te wissen en herbeginnen van 0.
Hij startte niet meer op. Heb de schijf er uitgehaald en volledig blank gezet. Oorspronkelijk was er Vista op gezet.
Ik heb dan vanaf 0 Windows 7 er op gezet. Systeem werk maar uiteraard traag.
Er zitten 2 geheugens in van elk 1 GB DDR2. Heb er 2 ingestoken van 2GB zodat er 4GB in zat maar hij start niet meer op. Start Wél op met 1 latje 2GB. Geheugens zijn identiek hetzelfde.
Ook de drivers er voor vind ik nergens meer. Heb gezocht bij Acer via de nummers op etiket en systeem blijft zoeken.
Gegevens laptop zijn :

Acer Aspire 7116WSMi.
Met HDD van 150Gb.
2 maal 1Gb DDR2.

Vraag : Hoe kan ik toch die 2 maal 2GB inpluggen? (elk apart werken ze wel)
Waar kan ik de drivers vinden?
 
heb nog wat gevonden:


1649495272908.png
 
wat je kan doen is de hard schijf vervangen door een SSD, dat gaat een verschil maken
ik heb in een Compaq precario windows 7 waar 4 GB ram in zat en niet meer kon uitbreiden met ram
de hard schijf vervangen door een ssd
en met een hard schijf was mijn pc op gestart na 50sec met een ssd na 20sec
deze gebruik nu nog
er staat nu wel windows 11 op
 
Ding is gewoon vreselijk langzaam, ook met een SSD en wat wil je er nu nog mee?
Goed voor Het Goed.
Een jongentje van 7 jaar (1e leerjaar) heeft leren lezen en schrijven. Die is daar volledig van in de ban. Goeie typmachine zou ik zeggen. Eventueel facebook voor ouderen.
 
wat je kan doen is de hard schijf vervangen door een SSD, dat gaat een verschil maken
ik heb in een Compaq precario windows 7 waar 4 GB ram in zat en niet meer kon uitbreiden met ram
de hard schijf vervangen door een ssd
en met een hard schijf was mijn pc op gestart na 50sec met een ssd na 20sec
deze gebruik nu nog
er staat nu wel windows 11 op
Maar geheugenprobleem blijft max 2Gb. Dus Windows 11 is not done.
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan