Status
Niet open voor verdere reacties.
wij hebben een problem met de laptop van mijn vriend , jij heb s'avonds nog een film gezien via laptop en hij heb hem ook keurig afgesloten en de volgende dag start de laptop niet meer op .
Dat eenige wat de laptop nog doet is dat het lichtje aangaat van de startknop en wij hooren ook de ventilatie lopen maar hij komt niet in het opstartprograma ,

weet hier iemand its er over wat wij kunnen doen ?
 
die film werd die gedownload van een torent ..indien zo zou deze besmet geweest kunnen zijn ..
vermeld eens over welke windows het hier gaat ... ik veronderstel doordat deze niet meer opstart dat de mbr besmet is geraakt ...
bezit je de installatie disk of een recovery disk gebruik je deze dan om de opstart sektor te herstellen ..indien je deze niet in bezit heb laat het me weten over welke bit versie het gaat ...
je kunt anderzijds ook met de HirensBootCD een opstart herstel doen ..
 
die film werd die gedownload van een torent ..indien zo zou deze besmet geweest kunnen zijn ..
vermeld eens over welke windows het hier gaat ... ik veronderstel doordat deze niet meer opstart dat de mbr besmet is geraakt ...
bezit je de installatie disk of een recovery disk gebruik je deze dan om de opstart sektor te herstellen ..indien je deze niet in bezit heb laat het me weten over welke bit versie het gaat ...
je kunt anderzijds ook met de HirensBootCD een opstart herstel doen ..

het gaat om windows xp en ja het is een minilaptop dus zonder cd rom ... de pc komt niet in zijn boot ... niet in zijn bios hij doet echt helemaal niets meer ...
 
ben je in de mogelijkheid om er een externe drive aan te koppelen !! dit zou al een voordeel hebben....
indien dit niet kan , dan dien je een xp iso op een usb te zetten en vandaar uit op te starten maar je moet eerst de bios in ....
en daar jij zei ik kan de bios niet in vrees ik dat ook dit géén oplossing is n en je de mini laptop dient binnen te brengen naar een pc technieker ...
heb je tijdens de opstart DE TOETS F2 Herhaaldelijk achteréén ingedrukt ..om naar de bios te gaan ..

het volgende kun je ook eens doen ...dit is een harde reset opdringen ..!
ontkoppel de laptop van de netspanning en haal de battery eruit ..
als dit gedaan is haal je effe ook de harde schijf eruit ..
daarna druk je 5x op de opstart toets ..
plaats de harde schijf er terug in ..
plaats de battery er terug in ..en koppel desnoode de net spanning terug aan ..
druk de opstart toets in en de toets F2 om naar de bios instellingen te gaan ..
zoek dan naar de herstel tool..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan