Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo forum. ik heb een probleem, en misschien dat het forum mij hiermee kan helpen. ik heb een acer laptop 5334 waarop stond windows 7 premium. ik heb er een systeem en bestanden backup van gemaakt en dat zijn 16 dvd,s. wat heb ik nu gedaan ik was nieuwsgierig en heb mij de windows 8 costumer view gedownload en geinstalleert, op mijn laptop is maar een partitie de c dus heb ik windows7 premium overschreven, dom, naderhand bekeken. nu wou ik graag terug maar heb nu ook geen restore management meer anders was het niet zo een probleem. ik heb met de dvd,s al van alles geprobeerd f12 f2 f 11 wat er allemaal mogelijk was naar mijn idee. heb bestanden laten laden toetsenbord indeling toen recovery het hele systeem werd gevraagd naar netwerk naam ja wat is dat heb van alles ingevuld werd niet geaccepteerd. dus weet het niet meer zo. er moet toch een mogelijk zijn, waarschijnlijk zijn er hier die hetzelfde al eens meegemaakt hebben. ik dank u.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Normaal staat er op die restore DVD's een folder met als naam "WindowsImageBackup". Is dit zo?
Ben je in het bezit van een Windows 7 installatie DVD?
 
hallo ddragon80. heb geen instalatie dvd erbij gekregen toen bij de koop. maar word gezegt dat je een recovery dvd moet maken. heb backup gemaakt van het systeem en van alle bestanden, en die wil ik nu terug zetten en dat lukt mij niet weet ook niet precies hoe. maar heb wel vanalles gebrobeert wat ik op internet heb kunnen vinden.
 
hallo ddragon80. heb geen instalatie dvd erbij gekregen toen bij de koop. maar word gezegt dat je een recovery dvd moet maken. heb backup gemaakt van het systeem en van alle bestanden, en die wil ik nu terug zetten en dat lukt mij niet weet ook niet precies hoe. maar heb wel vanalles gebrobeert wat ik op internet heb kunnen vinden.

Dat begrijp ik allemaal wel. Maar als je me een duidelijk antwoord kan geven op de andere vraag kunnen we je alsnog helpen. Een Windows 7 installatie DVD kan je wel ergens bekomen. Hiermee dien je enkel het systeem op te starten om een systeem recovery te doen.
Dus als je me kan vertellen of er op die DVD een folder staat met WindowsImageBackup kunnen we verder...
 
je ben dus in het bezit van de backup dvd's ....
herstart je systeem en druk tijdens de herstart op de toetsen ALT+F10
met deze combi toets roep je de acer hoofdpagina op van de verborgen partitie .

Opmerking: .
u moet het wachtwoord opgeven om toegang te krijgen tot de hoofdpagina van de verborgen partitie.
Als u drie keer een verkeerd wachtwoord opgeeft, zal de computer opnieuw opstarten naar het besturingssysteem.

De hoofdpagina van de verborgen partitie biedt drie opties om het systeem te herstellen:
1..herstellen naar de standaard fabrieksinstellingen,
2..herstellen vanaf een back-up van een gebruiker
3..herstellen vanaf een back-up op cd/dvd.

je kiest hier voor optie 3

Restore system from CD/DVD (Systeem herstellen vanaf cd/dvd)
1. Wanneer u deze optie hebt geselecteerd, plaats u de eerste back-upschijf in het optische
station.(hopelijk heb je destijds de dvd's genummert ...)
2. Bevestig het systeemherstel wanneer u dit wordt gevraagd. Een bericht verschijnt met de
waarschuwing dat alle gegevens op de primaire partitie zullen verloren gaan. Vervolgens
herstelt het hulpprogramma het systeem vanaf de back-upimage op de cd/dvd.
3. Plaats de andere schijven wanneer u dit wordt gevraagd.

Opmerking: Als u het systeem herstelt naar de standaard fabrieksinstellingen die op cd's/dvd's zijn
opgeslagen, zal Acer eRecovery Management u vragen schijf 2 te plaatsen om te
starten.
 
hallo qtex heb gebrobeert wat u zei met alt en f10 krijg ik alleen maar pieptonen jammer maar werkt niet toch bedankt ddragon ik wel een dvd scchijf met windows 7 om het systeem op te starten. dank je
 
Heb ook efkes geprobeerd en de procedure gevolgd. Houd bij het opstarten de alt toets ingedruk en druk vervolgens kort enkele malen op F10.
Het opstartscherm komt tevoorschijn en je krijgt er het menu op het scherm. Ik had geen wachtwoord opgegeven en bijgevolg ook geen wachtwoord nodig gehad.
Wist trouwens ook niet af van die funtietoetsen. Bedankt voor de tip, wie weet komt die nog van pas.
Is er trouwens zo een opstartscherm mogelijk voor de gewone pc's? Zou veel moeilijkheden uit de weg ruimen.
 
@ mik alléén de merk pc's Dell ,Acer ,Hp enz.. hebben deze meegekregen ....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan