Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Elke Windows XP-gebruiker is bekend met product-activering, waarbij een exemplaar van Windows wordt 'gekoppeld' aan de computer waarop het is geïnstalleerd. Dit voorkomt het kopieëren van het besturingssysteem, maar zorgt ook voor extra werk wanneer de computer eens grondig schoongemaakt wordt, en het besturingssysteem opnieuw geïnstalleerd wordt. Heractiveren is dan nodig.
Met een slimme truc is het mogelijk dit te omzeilen. Klik op Start -> Uitvoeren en typ %systemroot%\system32. In het venster van de Windows Verkenner kopieër je de bestanden wpa.dbl en wpa.bak naar een lege diskette. Hierna is het mogelijk om het besturingssysteem te verwijderen, de schijf te formatteren en Windows XP Setup opnieuw te starten.

- Wanneer wordt gevraagd om te activeren, weiger dit dan.
- Start de computer opnieuw op terwijl er op F8 gedrukt wordt.
- Het menu Geavanceerde opstartopties verschijnt.
- Kies voor Veilige modus.
- In Windows XP aanbeland, klik dan weer op Start -> Uitvoeren en typ daar %systemroot%\system32.
- Geef de bestaande bestanden wpa.bdl en wpa.bak een andere naam.
- Kopieer de oorspronkelijke twee bestanden van de diskette naar deze map.
- Start Windows XP opnieuw op, en het exemplaar is geactiveerd.

Deze truc werkt alleen wanneer de computer NIET tussentijds hardwarematig is aangepast.
 
Mijn netwerk kaart was defect en heb moeten activeren nadat ik een nieuwe had geplaatst en ik denk als je geheugen(ram)bij steekt dat het ook zal moeten.
 
Hoi
Ik ben eens gaan kijken bij system32. ik vond wpa.bdl wel
wpa.bak niet maar wel wpabaln komt dat omdat ik mijn XP telefonisch moest activeren
Maar werkt het ook nog als ik die DLL op diskette zet,dan mijn xp opnieuw installeer en dan die DLL terug zet.
 
aktiveren vermijden

aktiveren vermijden

hey
wat de mensen in Redmond haten is het illegaal terug plaatsen van " hun " lisentie's ..... dus hebben ze een oplossing gevonden om het copieren van de " wpa dll's " en de herinstallatie "zonder " aktievatie en dus om het tegen gaan van illegale software gebruik te bemoeilijken , maar er bestaan wel mogelijkheden om dit te omzeilen ( hou dit liever voor mezelf ) maar wel een " legale " !!!!! wijze .... zelf het gebruik van dit progje wordt bij de eerst volgende up-date aangepast .... het kan verkeren zei bredero (sk)
 
hey
aan diegene die een PM stuurt
ik vraag me af waarom er zoveel problemen zijn rond het heractiveren van Xp
de mannen van Redmond geven zelfs de pap in de mond hoe je dit kan omzeilen ( die zijn ook nog niet van de eerste stommiteit bekomen ) hahaha
de methode werd gepubliceerd in SEPTEMBER 2006 !!!!!! ( en wij maar klagen )(y)
rijst de eerste vraag : waarom xp opnieuw installeren ??? er bestaat een methode om " windows " te installeren ZONDER heracitvatie , genaamd : in-upgrade of windows te herstellen in de oorsprokkelijke staat EN zonder gegevens verlies , in principe eenmaal " windows " geinstalleerd is moet je nooit meer een " clean install " doen ( behalve bij een HD crash )
je mag me zoveel BSOD's geven als je wil het lukt altijd , enkel met een recovery cd werkt het niet ..... jammer
en dan dwingen ze de sites die de WGA removal tool uitbrengen om deze zo snel als mogelijk te verwijderen al dan niet met ......je weet wel
tot op heden (+/- 5jaar ) nog maar 1 clean installatie moet doen..... MS gebeld op een zondag avond en binnen 10 min was alles opgelost .. dus waarom u druk maken maar ja als het een illegale copie is veranderd de zaak
http://www.webwereld.nl/ref/newsletter/41777 ;) ;)
 
heb zoiets ook op een diskette staan en inderdaad het ballonetje waarin staat dat je moet activeren komt niet meer tevoorschijn,maar wel tellen de dagen af dus als ik na die dertig dagen niet activeer kan ik een nieuwe cd kopen.ik zou deze tip gebruikt hebben voor mijn eigen gemakt want zoals het er nu aan toe gaat is in feite ook niet te doen,eerst moet ik telefonisch contact maken en dan een hele reeks cijfers en letters intikken op mijn gsm daarna als alles goed gaat krijg je dan een activatiecode en dan moet je er snel bijzijn om die in te tikken met je toetsenbord want anders kan je opnieuw beginnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan