Adobe Reader

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Als ik een mail ontvang met een pdf als bijlage, dan kan ik deze niet openen. Ik krijg dan de melding :"An error was encountered while loading the document: moet verifiëren"
Een document die op mijn HD staat kan ik normaal openen. Adobe Reader heb ik gedownload van de originele site.
 
Je zegt een document op mijn HD kan iik normaal openen.
Is dat hetzelfde pdf bestand als via de mail of is dat een ander bestand ?

Sla het pdf bestand dat je via de mail hebt ontvangen eens op een schijf en probeer het dan eens te openen met Acrobat Reader.
Lukt dit dan wel weet ik niet wat er aan de hand is, lukt dit dan ook niet krijgt u een corrupt pdf bestand toegestuurd.
 
Probeer eens met de 'beveiligde modus bij opstarten' en 'uitgebreide beveiliging' uit te schakelen.
Deze kan je vinden bij 'bewerken' -> 'voorkeuren' -> 'Beveiliging uitgebreid'.

k'heb hier al eens gezocht binnen een netwerkomgeving, en toen was dit de oplossing.
 
CTCS;n237275 zei:
Probeer eens met de 'beveiligde modus bij opstarten' en 'uitgebreide beveiliging' uit te schakelen.
Deze kan je vinden bij 'bewerken' -> 'voorkeuren' -> 'Beveiliging uitgebreid'.

k'heb hier al eens gezocht binnen een netwerkomgeving, en toen was dit de oplossing.

Ik werk met Telenet webmail. Als ik die mail doorstuur naar mijn gmail-adres, dan kan ik het gewoon openen.
Op mijn andere pc met Webmail heb ik ook geen probleem om de pdf te openen.
 
Skippy;n237256 zei:
Je zegt een document op mijn HD kan iik normaal openen.
Is dat hetzelfde pdf bestand als via de mail of is dat een ander bestand ?

Sla het pdf bestand dat je via de mail hebt ontvangen eens op een schijf en probeer het dan eens te openen met Acrobat Reader.
Lukt dit dan wel weet ik niet wat er aan de hand is, lukt dit dan ook niet krijgt u een corrupt pdf bestand toegestuurd.

Een Word-document kan ik ook niet opslaan als PDF.
 
Leono;n237280 zei:
Waarom de Pdf bijlage in de e-mail niet gewoon eerst downloaden? (Dat doe ik zelf altijd standaard).

Overigens vind ik Sumatra Pdf ver te verkiezen boven de Adobe Reader.

Met Webmail gaat dit niet; je moet het eerst downloaden alvorens het te kunnen opslaan.
 
ik kan hier probleemloos een pdf bekijken via de Telenet Web mail ....
krijg men een pdf toe gezonden kan men kiezen of men deze wilt weergeven en of men deze wilt downloaden..
ik koos in dit geval voor weergeven en vervolgens opent er zich een nieuw scherm waar in de pdf weergegeven word...
als deze echter niet kan weergegeven worden dan scheelt er iets aan deze pdf en krijg je vervolgens ook een melding ..zoals hier onder …

Ashampoo_Snap_zondag 9 december 2018_13h05m45s_001_.png
 
bernard;n237281 zei:
Met Webmail gaat dit niet; je moet het eerst downloaden alvorens het te kunnen opslaan.

Dit begrijp ik niet, Bernard.

Downloaden doe ik zelf dus ook en vervolgens wordt het document dan opgeslagen in de map Downloads.

Daarna kun je het openen (tenzij er iets mis is met het document).

Overigens gebruik ik zelf ook webmail.
 
Qtex;n237283 zei:
ik kan hier probleemloos een pdf bekijken via de Telenet Web mail ....
krijg men een pdf toe gezonden kan men kiezen of men deze wilt weergeven en of men deze wilt downloaden..
ik koos in dit geval voor weergeven en vervolgens opent er zich een nieuw scherm waar in de pdf weergegeven word...
als deze echter niet kan weergegeven worden dan scheelt er iets aan deze pdf en krijg je vervolgens ook een melding ..zoals hier onder …

Volgens mij ligt de fout aan mijn pc en zal contact opnemen met de service van Medion. Hij is maar nieuw.
Op mijn andere pc en laptop heb ik dit probleem niet. Ik hou je toch verder op de hoogte hoe het verloopt.
Alvast bedankt.
 
Sorry dat ik wat laat ben om terug te reageren.
Het probleem is opgelost door lang te zoeken.
Microsoft heeft een eigen programma voor PDF, nl. XODO PDF. Dit was bij mij geïnstalleerd. Ik werk met Chrome en met Webmail. Ik kon nooit die PDF openen. Ik deed de proef met Firefox en daar had ik geen enkel probleem, daar hij het opende met Adobe Reader. Ik heb dan de extentie bij Chrome uitgezet van XODO PDF en het probleem is opgelost.
 
die heb je dan eerder zelf wel opgehaald vanuit de store ook ik heb deze ooit eens gebruikt maar was er niet over te spreken ...deze was er weer vlug er van af ..
Ashampoo_Snap_maandag 17 december 2018_12h14m42s_003_.png
 
Qtex;n237512 zei:
die heb je dan eerder zelf wel opgehaald vanuit de store ook ik heb deze ooit eens gebruikt maar was er niet over te spreken ...deze was er weer vlug er van af ..

Het rare is dat ik het er niet heb opgezet; het is maar een nieuwe pc die ik me heb aangeschaft. Dit moet reeds voorgeïnstalleerd geweest zijn. Ik heb me eens gewaagd aan het merk Medion, maar dit zal wel mijn laatse pc zijn van dit merk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan