Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mensen,
Heb ooit eens een progje gehad om je pc direct af te sluiten met een snelkoppeling op het bureuablad. Heeft iemand enig idee waar ik dat zou kunnen vinden?
wimeken[OPLOSSING]Dit is een zeer handige tweak om snel te kunnen afsluiten/afmelden via het bureaublad.Ga naar :

Windows/system32 Zoek het bestand "tsshutdn.exe" en maak een snelkoppeling naar het bureaublad.Noem deze "Afsluiten".

Ga nu weer na:
Windows/system32 Zoek nu het bestand "logoff.exe" en maak een snelkoppeling naar het bureaublad.Noem deze snelkoppeling "Afmelden"

Als je die twee bestanden niet kan vinden heb je verborgen bestanden weergeven uitstaan.
Ga na Extra-->Mapopties-->Tabblad weergave-->Onderaan staat verborgen bestanden weergeven klik dat aan.Nu moet je ze wel kunnen vinden.

Nu kan je het symbooltje van de snelkoppeling nog aanpassen door er met de rechter muisknop op te klikken en eigenschappen te kiezen.Ga nu naar het tabblad snelkoppeling en kies "Ander Pictogram".
Nu kan je Afmelden/Afsluiten via het bureaublad.[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is een zeer handige tweak om snel te kunnen afsluiten/afmelden via het bureaublad.Ga naar :

Windows/system32 Zoek het bestand "tsshutdn.exe" en maak een snelkoppeling naar het bureaublad.Noem deze "Afsluiten".

Ga nu weer na:
Windows/system32 Zoek nu het bestand "logoff.exe" en maak een snelkoppeling naar het bureaublad.Noem deze snelkoppeling "Afmelden"

Als je die twee bestanden niet kan vinden heb je verborgen bestanden weergeven uitstaan.
Ga na Extra-->Mapopties-->Tabblad weergave-->Onderaan staat verborgen bestanden weergeven klik dat aan.Nu moet je ze wel kunnen vinden.

Nu kan je het symbooltje van de snelkoppeling nog aanpassen door er met de rechter muisknop op te klikken en eigenschappen te kiezen.Ga nu naar het tabblad snelkoppeling en kies "Ander Pictogram".
Nu kan je Afmelden/Afsluiten via het bureaublad.
 
ik heb ook ooit zo'n programma gehad.
de naam is iets van shutdown of zo, vond ik vreed gemakkelijk.
waar ik het gehaald had, een idee.
 
ik heb dat van mij terug gevonden, heel gemakkelijk, in het nederlands en je kan een tijd instellen wanneer ie moet afsluiten.

hier
 
Windows/system32 Zoek het bestand "tsshutdn.exe" en maak een snelkoppeling naar het bureaublad.Noem deze "Afsluiten


Kan deze dan sneller,want als ik dit doe krijg ik waarschuwing dat het nog 60 sec duurt voor ie wordt afgesloten?
 
Afsluiten xp met snelkoppeling

--------------------------------------------------------------------------------

Vindt u het ook zo vervelend dat om uw computer onder Windows XP te kunnen afsluiten u niet minder dan 3 bewerkingen moet doen? Met deze tip kunt u dit voortaan in één handeling doen. U maakt op uw bureaublad een snelkoppeling aan waarmee u uw PC met één dubbelklik kunt afsluiten.
Ga als volgt te werk:
1. Klik op het bureaublad van uw computer met de RECHTER muisknop en kies in het snelmenu voor Nieuw en Snelkoppeling.
2. Tik in het nu verschenen venster shutdown -s -t 01
3. Geef de knop als naam Uitschakelen.4. Verander het pictogram van de knop door er met de RECHTER muisknop op te klikken en Eigenschappen te kiezen. Klik dan op Ander pictogram en kies er een passend beeldje uit ;) sluit heel snel de pc af
 
Waarom niet gewoon op de slaapstand klikken? ( maantje op toetsenbord )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan