Status
Niet open voor verdere reacties.
Sedert een tijdje duurt het afsluiten van mijn pc ruim 5 minuten.
Waaraan of aan welk programma kan dit liggen?
Ik werk met win7 professional.
Hartelijk dank !
Pctime
 
je moet via taakbeheer even kijken voor je afsluit welke taken er allemaal draaien.
dan moet je een voor een processen beindigen totdat je pc afsluit, schrijf dit process op en tackel het probleem dmv dit forum
 
Tik eens in bij Start: msconfig en vink alles bij opstarten uit.
Start opnieuw en sluit daarna weer af.
Kijk nu of het afsluiten wel snel gaat.
Zo ja, zet dan via msconfig bij opstarten een vinkje aan en sluit af en start opnieuw en sluit weer af.
Probeer via deze manier de dader te vinden.

Blijft alles langszaam afsluiten zal er waarschijnlijk ergens een hardware probleempje zijn.
 
er zijn een hele hoop instellingen in het register die bepalen hoe lang een afsluit duurt. maar het voornaamste is de tijd dat gewacht wordt vóórdat een lopende applicatie 'gekilled' wordt. en die instelling staat hoog bij jou allicht. probeer eens met het bestandje in bijlage dat ik maakte aan je register toe te voegen. gewoon het bestand uitpakken, dan dubbelklikken en 'ja' antwoorden. (eerst backup maken van je register!!: start-->uitvoeren-->regedit, dan op 'computer' rechts klikken en 'exporteren' kiezen)

Bekijk bijlage snelsluiten.rar
 
Beste, ik heb snelsluiten toegevoegd aan het register, echter zonder resultaat.
Ik ga de opties beschreven door Pluis en engeneers proberen, maar dat zal wel wat tijd vragen.
Hoe kan ik een afbeelding (printscreen) van de lopende processen hierbij voegen?

Misschien kan dat al tot enig inzicht leiden.
Alvast heel hartelijk dank!
Pctime
 
druk eerst op print screen en dan open je word dan doe je ctrl v en dan heb je de afbeelding van je taakbeheer

wat handig kan zijn: met [CTRL]+[PRTSCR] neem je een afbeelding van alles wat op dat moment op je scherm staat
met [ALT]+[PRTSCR] neem je alleen een afbeelding van het actieve venster. zorg ervoor dat je in het venster klikt van taakbeheer en gebruik dit dat. dat gaat een duidelijker prentje geven.

[edit] nu we het toch over taakbeheer hebben: hier vind je de allersnelste manier om je pc uit te zetten. let wel: zorg dat al je werk opgeslagen is als je dit gebruikt, anders ben je die data kwijt.

onder 'afsluiten/shut down' staat 'afsluiten', slaapstand enzovoort. hou de [CTRL] knop ingedrukt en kies wat je wilt doen ( bvb afsluiten). in letterlijk 2 seconden staat je pc uit!!

attachment.php
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Beste, hierbij een knipsel van mijn taakbeheer. het valt wel klein uit precies. Maar misschien is dat geen probleem. [edit]Antwanneke: dat is geen probleem, we kunnen het vergroten...[/edit]
Misschien zie je iets dat veel tijd vraagt om af te sluiten.
in verband met de tip voor de snelle afsluit, dat ga ik zo proberen. Dank voor deze heel bruikbare tip!

Knipsel.JPG

Pctime
 
Laatst bewerkt door een moderator:
graag gedaan van die tip, maar daarmee is het eigenlijke probleem natuurlijk niet van de baan. wat ik zo op het eerste zicht zie is dat er meedere instanties lopen van IE. had je op de moment van de screenshot meerdere tabbladen open staan in IE?

ik stel voor dat je in je taakbeheer één voor één alle sessies van iexplore.exe afsluit manueel (knop end process) en dat je dan je pc eens afsluit. kijk dan hoe traag/snel dat gaat. ik heb de indruk dat, indien je slechts 1 venster/tab open had van IE de boosdoener hier zit.

als het zoals gezegd plots wel vrij vlot gaat om af te sluiten zit je allicht toch met malware die superantisyware niet vond. scan dan je pc met MBAM, klik kier.

als het resultaat hetzelfde blijft zijn er nog een hele hoop processen die je één voor één manueel kan afsluiten, maar laat ons hier even mee beginnen.
 
Beste,

ik heb de MBMAM laten draaien op mijn computer maar zonder resultaat.
Ik had inderdaad meerdere tabbladen met IE openstaan.
Als ik de processen één voor één afsluit , dan gaat dit vrij goed op enkele na die niet kunnen worden afgesloten.
Ik probeer dit nog even uit en zal noteren welke niet kunnen afgesloten worden.?
Ik wilde een nieuwe image maken maar kreeg als melding dat de RPC server niet kon gactiveerd worden????
Het is een knoeiboel!

Maar hopelijk geraken we er wel uit.
Groeten
Pctime
 
Helpt veel hoor maar geduld, enkel de raad opvolgen dat we samen hier geven.
 
Ik heb een image van vorig jaar teruggezet en.. ik ondervind geen probleem meer. Het is natuurlijk niet DE oplossing, maar voor mij is het OK.
Bedankt voor het meezoeken en de hulp!
groetjes
pctime
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan