afspeelprobleem: DVD wel CD niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

atlantis

Steunend lid
Vip Lid
Weet niet of dit op de juiste plaats gepost is.
Vreemd probleem: als ik een DVD in de lezer plaats dan wordt deze normaal afgespeeld, en dit zowel voor originele of gebackupte DVD's. Plaats ik een CD in de lezer dan wordt deze niet herkent en gebeurd er niks, tenzij blijven hangen van de pc (zowel voor originele, gekopiëerde of zelf samengestelde CD's). CD wordt niet herkent, en ik krijg soms zelfs bericht van plaats een CD in de lezer.....Ik heb verschillende programma's geprobeerd om de CD's af te spelen, maar niks helpt. Het zal vast wel een of andere instelling zijn, maar ik geraak er niet aan uit.
 
pc is desktop en 18 maand oud, voorheen zonder probleem cd en dvd afgespeeld. geen recente aanpassingen aan pc tenzij de updates van microsoft. altijd met mediaplayer gewerkt en ashampoo burning rom 9. geen andere software voor muziek of film geïnstalleerd. Hardware samengesteld door Datarex.
 
Volgens mij een defect toestel hoor.
Maar met 18 maand heb je nog garantie.
Laat snel eens testen in de winkel waar hij vandaan komt, misschien zit er een gloednieuwe dvd in het verschiet.
In elk geval niet zelf beginnen prutsen of je kan er voor betalen.
 
Bekijk bijlage register.docheb bij microsoft een tool gevonden:autorepair autoplay. uitgevoerd maar helpt niet, krijg: microsoft autorepair wizard werkt niet meer.
nog wat verder gezocht en dit gevonden: a. De functie AutoRun of AutoPlay werkt niet wanneer u een cd-rom in het station plaatst
De stappen gevolgd echter bij : Zoek de volgende subsleutel en klik erop:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
a. Bekijk de waarde van het item NoDriveTypeAutoRun. Als deze waarde gelijk is aan 0xb5, is de functie AutoRun voor cd-rom's
uitgeschakeld. Als u de functie AutoRun wilt inschakelen, klikt u met de rechtermuisknop op NoDriveTypeAutoRun, klikt u op
Wijzigen, typt u 91 in het vakWaardegegevens, selecteert u Hexadecimaal en klikt u op OK.

Ik vind dus bij mij geen NoDrivetype autorun zie bijlage!!ik veronderstel dus dat ik met en fameus probleem zit??? Vreemd dat de speler wel automatisch afspeelt bij het plaatsen van een DVD en niet van een CD.....hij heeft het ondertussen 1 keer wel gedaan........
 
Nijltjetweety heeft gelijk, je hebt 24maanden waarborg, dus even laten nakijken in de winkel. Laat u niet tevlug afwimpelen, door dit valt niet onder de waarborg.
Het volgende gaat over AUTOPLAY, niet over dat u geen cd's kan lezen. Autoplay = als u een cd/dvd schijf in uw speler plaatst, deze automatisch gestart wordt.
register.docheb bij microsoft een tool gevonden:autorepair autoplay. uitgevoerd maar helpt niet, krijg: microsoft autorepair wizard werkt niet meer.
nog wat verder gezocht en dit gevonden: a. De functie AutoRun of AutoPlay werkt niet wanneer u een cd-rom in het station plaatst
De stappen gevolgd echter bij : Zoek de volgende subsleutel en klik erop:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Curre ntVersion\Policies\Explorer
a. Bekijk de waarde van het item NoDriveTypeAutoRun. Als deze waarde gelijk is aan 0xb5, is de functie AutoRun voor cd-rom's
uitgeschakeld. Als u de functie AutoRun wilt inschakelen, klikt u met de rechtermuisknop op NoDriveTypeAutoRun, klikt u op
Wijzigen, typt u 91 in het vakWaardegegevens, selecteert u Hexadecimaal en klikt u op OK.

Ik vind dus bij mij geen NoDrivetype autorun zie bijlage!!ik veronderstel dus dat ik met en fameus probleem zit??? Vreemd dat de speler wel automatisch afspeelt bij het plaatsen van een DVD en niet van een CD.....hij heeft het ondertussen 1 keer wel gedaan........
 
Let op met dat gegoogle hoor.
Wat je daar post is allemaal voor XP. je hebt een recent systeem, staat daar XP op? ik geloof van niet.
Logisch dat je die registersleutel niet vind.
Speel niet met uw geluk. als het voor dvd wel werkt is de autoplay in orde. Waarschijnlijk heeft uw toestel 2 leeskoppen, een voor dvd appart, en is de leeskop voor cd gewoon defect, of een draadje los in het toestel....
Ga naar de winkel dat ze daar eens kijken met een nieuw toestel.
Werkt het dan was dat het probleem.
Maar wees asjeblieft voorzichtig met dat register als je niet weet wat je doet.
 
thanks beiden! weet ik wel dat ik daar niet zomaar moet in prutsen :). ging sowieso hier vragen (zoals nu) of het klopt. kijken mag he, aankomen niet :).
Heb inderdaad geen xp maar vista op de pc staan. Niet gedacht dat de spelen 2 koppen kon hebben, mss moet ik zoals op de vroegere pc een cdlezer en dvdlezer apart nemen, als je die nog vindt. De pc gaat volgende week terug naar de samensteller (datarex) ter controle.

fijn weekend verder!
 
2 toestellen zou ik niet doen hoor. ik zie cd en dvd binnen een paar jaar op de achtergrond sukkelen, dan zit je daar met 2 toestellen. we gaan denk ik meer richting flash memory evolueren.
USB-stick, memorycard (in mijn gsm zit nu een van 8 gig voor 16.5 euro, en het is zo klein en licht), ssd schijven gaan ook de energievretende ata en sataschijven verdringen, ofwel een andere variant van flash memory.
Die ronddraaiende dingen vliegen er binnen afzienbare tijd uit denk ik. hoewel cd niet zo snel kan verdreven worden. Iedereen heeft cd collecties liggen met muziek op. Maar de vinylschijven zijn toch ook zo goed als weg geweest. Alles kan.

Met Philips heb ik wel 2 slechte ervaringen gekend.
Mijn diskman vroeger was na 2 jaar stuk, mijn dvd station was na dik 2 jaar de slede beginnen blokkeren, gemaakt met een elastiekje, het rubber riempje was uitgerokken door ouderdom, 2 jaar oud, stel je voor.
Mijn windows 7 is hier ook in de war geweest na een defect dvd schijfje. Het toestel gaf steeds melding leeg te zijn hier.
Ik kon het oplossen door de pc te gebruiken zonder toestel in. nadien terug het toestel terug geplaatst en het was in orde.
Maar open je zelf de pc dan is de garantie weg natuurlijk. Ze gaan dat snel oplossen daar bij datarex.
In het register gaan is nog zelden nodig geweest voor dit soort kleinigheden hoor, het risico moet je niet nemen.
 
Dan heb je nu nog 6 maand garantie op de pc vermits hij reeds 18 maand is, maar op de dvd staat een minimum van 12 maanden fabrieksgarantie (vraag naar de doos en bonnetje, dat word meestal niet meegegeven bij herstellingen).
Voor datarex zelf zal het denk ik vallen onder de 6 maanden herstelgarantie, dus deze garantie vervalt gelijk met de garantie op de computer.
Dit houd in dat bij problemen met de dvd binnen de 12 maand er een nieuw toestel moet geleverd worden door de fabrikant, maar dat het plaatsen na 6 maand wel gerekend kan worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan