Status
Niet open voor verdere reacties.
Wij hebben hier 2 laptops en werken alletwee met microsoft outlook 2010
Daar kan je makkelijk je agenda bijhouden
Zo het mogelijk zijn dat als je vb op de ene laptop iets invuld in de agenda dat het op de andere ook automatisch bijgeplaatst word?
 
Deze functie werkt volgens mij alleen in een domein omgeving met Exchange. Dus helaas niet weggelegd voor thuisgebruik.
Er bestaat waarschijnlijk wel software voor om dit te forceren zodat je in een workgroup gelijkaardige dingen kan doen, zonder Exchange Server in te schakelen. http://www.shareo.com/
 
als ik het goed voor heb moet er dan op beide pc's deze geinstalleerd worden of je kan het ook niet delen
moet je dan telkens je iets aanpast in de kalender het terug versturen naar de andere pc of gaat alles dan automatisch
 
Dat is niet waar, iedereen kan een Exchange Server gewoon thuis, lokaal draaien. Dit heeft niets met een domein te maken.

Je hebt een account nodig en je moet meestal wel de ISP vragen om speciale accountgegevens.

Dat wil ik je wel eens zien doen ;). Dit heeft alles met een domein te maken. Ik heb nog niet zo lang geleden een Exchange 2003 - 2010 migratie achter de rug en ik kan je verzekeren dat dit nauw samenwerkt met Active Directory (domeincontroller dus). Meer nog, Exchange doet een schema upgrade/uitbreiding op Active Directory. Nee, Exchange 2010 (en zeker ook 2007) vereisen zeker een domein.
Want dit was geen lachertje om te installeren, wegens dat domein schema upgrade enzo.
Misschien dat dit met oudere versies van Exchange nog wel mogelijk was maar alleszinds zeker niet met de huidige versie.
Ik weet nog dat ik eerst een demo versie op Hyper-V van Exchange 2010 onder handen kreeg. Op deze VM hadden ze ook een Domein Controller geïnstalleerd samen met Exchange.
 
Ik kan de link niet meer vinden die ik gebruikt heb. Dit lijkt er op Scenario voor gedeelde adresruimte met lokale doorgifte (MX verwijst naar lokaal)

Dat zijn combinatie opstellingen waarbij Exchange "in the cloud" gebruikt wordt. Echter bedoelen ze met die "locale" installaties, de Exchange installaties die lokaal in het bedrijf zelf geïnstalleerd worden. In dit voorbeeld wordt de "Message Hygiene" (spam, anti-virus, etc) lokaal (in het bedrijf zelf) uitgevoerd, en sturen ze via de Forefront Edge installatie de mails door naar een Online Exchange cloud toepassing, waar de uiteindelijke mailbox databases zich bevinden.
Moest je nog andere links vinden wil ik ze gerust eens naderbij bekijken hoor.
 
ik gebruik ook google agenda op drie pc en op mijn smartphone, het praktische is met google agenda is dat je de agenda op je smartphone ook kan synchroniseren

Kan je deze dan aanpassen in microsoft outlook ? Ik heb al gevonden hoe je een agenda aangemaakt met google agenda kan inporteren in outlook maar ik probeer vb iets aan te passen in de kalender in outlook maar als ik op opslaan klik word mijn aanpassing niet opgeslagen
Kan dit of is dat niet mogelijk
 
Wij hebben hier 2 laptops en werken alletwee met microsoft outlook 2010
Daar kan je makkelijk je agenda bijhouden
Zo het mogelijk zijn dat als je vb op de ene laptop iets invuld in de agenda dat het op de andere ook automatisch bijgeplaatst word?

Wat je vraagt kan! er zijn 2 manieren.

Voor thuis is werken via een exchange server, manier 1 dus, geen optie wegens allerhande (praktische) redenen.

er bestaat andere manier die WebDAV (Web-based Distributed Authoring and Versioning) heet en dat een uitbreiding is van het http protocol. manier 2 dus. Microsoft heeft daar zijn eigen tool voor. de dienst werkt wel maar tot versie 2007. vanaf 2010 hebben ze besloten dit volledig uit te besteden via google.. het werkt exact hetzelfde maar de dienst is gewoon uitbesteed aan hen.

details en procedures voor instelling kan je hier nalezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan