Alcatel 991D vastgeslagen en zoek unbrick software

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

dokterpc

Gast
Hallo, tijdens het rooten van mijn toestel is de stroom uitgevallen. Nu is toestel vastgeslagen.
Ik zoek hiervoor dus zogenaamde unbrick software of andere software om alsnog te rooten

Heel graag jullie hulp
peter
 
je zou deze ook gewoon kunnen resetten naar de fabrieksinstelling maar hierdoor verlies je wel alles wat je er op heb gezet ...

 
Bedankt voor je reactie
Maar zoals ik schreef is deze vastgeslagen
Toestel veroorzaakt wel melding bij usb aansluiten maar verder niks
enkel herkenbaar via een rootprogramma maar dat is niet in staat om te unbricken
daarom ook de vraag naar unbrick methode of software


Dus harde reset werkt niet

je zou deze ook gewoon kunnen resetten naar de fabrieksinstelling maar hierdoor verlies je wel alles wat je er op heb gezet ...

 
ik begrijp je volkomen maar gezien de forum regels mogen we geen verwijzing doen naar zulke tools die in staat zijn om deze dus vrij te geven ...
best dat je contact op neemt waar je deze heb aangekocht ....wellicht kunnen zij u verder helpen .

**het is tevens niet de bedoeling om me via een pb om hulp te vragen ...
 
Mijn excuses.
Is niet mijn bedoeling voor illegale software te vragen.
Omdat voor ontelbare android telefoons rrot en unbrick software maar ook handelingen zijn te verkrijgen heb ik gemeend deze hier te plaatsen
Mijn privébericht was GEEN vraag maar enkel bedoeld ter verduidelijking.
Verwijder dus maar deze hele topic
Nogmaals mijn excuses
 
bezie eens deze link bericht #23...heb effe google gebruikt met als zoekopdracht " unbrick software alcatel 991 d
 
Volgens mij is dat nu net de betekenis van het woord bricking betekend. Wilt dus zeggen dat het naar de vaantjes is. Niet meer via normale wegen te updaten. Te vergelijken met een defecte BIOS van een PC. Normale weg is via USB of andere IO connectoren. Maar USB (en IO) wordt door de firmware geprogrammeerd/aangestuurd. Dus die weg is afgesloten/bricked!
De firmware wordt bij een gebrikced toestel rechtstreeks via een bepaalde interface op de PCB geupload. Bij microcontrollers vroeger werd weleens een ISP interface gebruikt hiervoor. Ik weet niet of zulke interfaces nog veel gebruikt worden door modernere devices. Maar het principe blijft wel hetzelfde.
Is alleszins de methode die vroeger van toepassing was... kan ondertussen gemakkelijker gemaakt zijn.
 
Unbrick

Unbrick

Ddragon80bedankt voor je uitleg.
Aangezien ik reeds sinds de ingebruikname van eprom hiermee heb gewerkt is deze materie wel enigszins bij mij bekend. In sommige gevallen is het mogelijk met behulp van software alsnog toegang te krijgen tot een apparaat of door bepaalde handelingen te verrichten zoals een bepaalde toetsencombinatie bij het opstarten. Ook zijn er soms mogelijkheden door bepaalde ingrepen te doen dat het apparaat weer te benaderen is.
In dit geval is het toestel niet naar de vaantjes maar omdat tijdens het rooten de spanning is uitgevallen is het toestel niet meer bruikbaar. Ook zou er software zijn voor het maken van een backup van een werkend toestel. Omdat je van je eigen toestel een backup mag maken lijkt die software volgens mij niet illegaal.
Ook zou het mogelijk zijn door het aanbrengen van een draadbrug, of door het onderbreken van een printspoor het toestel toch te kunnen opstarten.

Volgens mij is dat nu net de betekenis van het woord bricking betekend. Wilt dus zeggen dat het naar de vaantjes is. Niet meer via normale wegen te updaten. Te vergelijken met een defecte BIOS van een PC. Normale weg is via USB of andere IO connectoren. Maar USB (en IO) wordt door de firmware geprogrammeerd/aangestuurd. Dus die weg is afgesloten/bricked!
De firmware wordt bij een gebrikced toestel rechtstreeks via een bepaalde interface op de PCB geupload. Bij microcontrollers vroeger werd weleens een ISP interface gebruikt hiervoor. Ik weet niet of zulke interfaces nog veel gebruikt worden door modernere devices. Maar het principe blijft wel hetzelfde.
Is alleszins de methode die vroeger van toepassing was... kan ondertussen gemakkelijker gemaakt zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan