Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,

Kunnen er ook vragen over fotografie, technische problemen daarover e.d. gesteld en behandeld worden ?
Vriendelijke groet,
krayen
 
Wel, daar gaan we dan. Ik heb nog een oude (!) flitser nl: een sunpak auto 4205G thyristor. Kan deze flitser probleemloos gebruikt worden met een sony a 350 digitaal fototoestel? Er zit aan die camera wel geen contactje waar je het kabeltje kan inpluggen.
Tweede probleem: Bij de aankoop van die camera was standaard een kitlens (18 - 70). Ik vind de scherpte hiervan beneden maats. Met wat zou ik die best vervangen ?
Zo, genoeg stof om even over te tobben, denk ik zo.
Vriendelijke groet,
 
Ik vrees dat je die flitser zo niet kunt gebruiken , met een flitsschoentje waarschijnlijk wel kost zo rond de 20 euro ; maar ik stel me de vraag hierbij dat een digitale camera een analoge flits degelijk kan aansturen ? Ikzelf zou het nooit doen.

Wat betreft je objectief een wedervraag , wat is niet scherp ? met welk diafragma fotografeer je ?
De kitlens vervangen ja maar wat is het budget wil je een gelijkaardig objectief 18 - 70 ?
 
Beste,

Kunnen er ook vragen over fotografie, technische problemen daarover e.d. gesteld en behandeld worden ?
Vriendelijke groet,
krayen

De flits van een analoge camera zal niet werken bij een digitale. Heb dat een paar jaar geleden ondervonden. De synchronisatie van de flits is niet hetzelfde. Flits gaat af voor de lens opengaat. Daardoor krijg je een grote belichting, gaat diafragma toe. Resultaat, een prachtig zwart beeld. Raar maar waar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan