Status
Niet open voor verdere reacties.
ALLE data files eindigen met extra extentie ENCODED
Ik kan echt niet zeggen wat er is gebeurd maar al mijn MP3 , JPG , PDF , DOCX ,XLS enzovoort hebben allemaal een extra extentie gekregen en kan ze niet meer openen. dus ik bedoel : vb foto1.jpg wordt foto1.jpg.ENCODED . ik vind geen oplossing . wie kan me helpen of wat moet ik doen . OS is Vista Home Premium . Mvg
 
Je hebt met codeertools gespeeld, nu zijn die bestanden dus gecodeerd ofwel beveiligd. Als je niet weet hoe of waarom zal je ze niet meer kunnen openen.
 
Mogelijk het gevolg van een virus besmetting.
Nog geen berichtje gekregen om een zekere som te betalen?

U kunt eens zoeken op: virus encoded files
 
Laatst bewerkt:
jips

probeer eens op te starten met hiren's bootcd en kijk eens of je daar de bestanden wel kunt bekijken.
dit is waarschijnlijk dus een virus
lees ook ff de zoek resultaten van google zoals J.W. zegt !

suc6
 
Zou wel eens kunnen gaan om een polymorf virus. Wil je dit gaan verwijderen ga je de computer moeten booten met een schijfje.
Zoals slicky schrijft : probeer eens op te starten met hiren's bootcd
Of met een Linux boot schijfje.
 
start sfc / scannow op vanaf de opdrachtprompt

Open een opdrachtprompt met verhoogde rechten.
Klik Start ,en kies Alle programma's en Bureau-accessoires,
klik met de rechtermuisknop op Opdrachtprompt en klik vervolgens op uitvoeren als administrator
Als u naar een beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of klikt u op Toestaan.( note : indien er géén w8woord is laat je dit open )
Typ de volgende opdracht en druk op Enter:
sfc /scannow
De opdracht sfc /scannow zoekt alle beveiligde systeembestanden op en vervangt de verkeerde versies door de juiste Microsoft-versies.
opmerking :
* indien er gevraagd word om je vista cd te plaatsen , dan doe je dit ook ..
* indien de herstel een reboot vereist dan doe je dit ook
*aangeraden wordt om tijdens de scan van sfc / scannow je pc niet te gebruiken ,
*ook sluit je alles af wat geopent is
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan