amerikaanse DVD's en video's

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

rrheyn

Gast
Naar het schijnt kan je geen Amerikaanse dvd's en video's hier met onze apparatuur afspelen !
Wat is daar de reden van en bestaan er converters die dat euvel kunnen oplossen ?:vraagteken:
 
klopt wel hoor
de merk Dvdplayers van vorige (lees eerste) generatie
waren in gesteld volgens de wereld regio's ( europa is regio 2 )
zodoende konden zei niet overweg met een
Dvd uit andere regio
maar tegenwoordig khebben de meeste dvdplayer daar geen problemen meer mee hoor

mvg
danny
 
Uit het Nieuwsblad van vandaag:

Artikel:

De voordelen van een sterke euro.

onderdeel: Koop Amerikaans...

...... Maar hou er ook rekening mee dat in Europa en Amerika vaak andere technische standaarden gelden. Een Amerikaanse dvd zul je op een Europese speler bijvoorbeeld niet kunnen afspelen.

(waar of niet, ik weet het niet)
 
als je dvd speler van een gerenomeerd merk (sony, philips, panasonic) hier in europa gekocht is, kan je er standaard GEEN amerikaanse dvd`s afspelen.
Dit komt door de regiocode.
Je hebt echter tegenwoordig dvd spelers te koop (die van de blokker) die regiovrij zijn, en dan kan je dus wel de amerikaanse dvd`s afspelen.
 
inderdaad de meeste dvdspelers zijn regiovrij
Maar pasop en ik spreek uit ervaring,dvds uit amerika hebben geen NED ondertitels,en als per ongeluk de douane u pakje eruit kiest heb je invoerkosten aan je been,ik bestelde er 4 dvds van batman 2 uit 1939 en 2 uit 1943,serie hier niet te krijgen die kosten samen 40€ verzending incl ,maar waarschijnlijk door de beveiliging in de dvd dozen (magneet strippen) heeft men mijn pakket open gedaan en werd mij 10€ import aangerekend
dus als ge pech hebt is dat zeker niet goedkoper

bvb op je pc kan je een programma zoals anydvd installeren
die maakt je pc dvd speler ook regio vrij
Je kan ook de dvd omzetten met bvb dvdshrink die maakt dan ook die dvd regiovrij
 
thanks allemaal,
Nu dat probleem met die douane heb ik ook gehad, ook 10 euro aan men broek , maar bij mij waren het planten, olifantenlook uit de VS. Ze pakken dat er gewoon uit en het was zeker geen metaal of magneetstrip. Deze look is dus gouden-look geworden :((
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan